AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #1 Skrevet 4. januar 2016 Hei Er gravid! (weee!!) Samboeren har et barn fra før (7år) som vi har femti prosent med delt fast bosted:) Hva skjer med barnebidraget han betaler til eksen nå? Noen som vet? Han har vanlig arbeiderklasselønn. Anonymkode: 03bb3...8bd
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #2 Skrevet 4. januar 2016 Tenker det blir litt mindre og betale til x'en siden han får enda et barn å forsørge og at det blir regnet ut ifra det...... Anonymkode: c1593...6b6
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #3 Skrevet 4. januar 2016 jeg forstår meg ikke på folk som deler 50% og fortsatt må betale bidrag. Pengene skal gå til ungen, ikke til å forsørge moren med lommepenger. Anonymkode: da640...0e0 10
Gjest O.G. Skrevet 4. januar 2016 #4 Skrevet 4. januar 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: jeg forstår meg ikke på folk som deler 50% og fortsatt må betale bidrag. Pengene skal gå til ungen, ikke til å forsørge moren med lommepenger. Anonymkode: da640...0e0 Hvordan vet du at moren i det her tilfellet bruker det til lommepenger?
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #5 Skrevet 4. januar 2016 1 minutt siden, O.G. skrev: Hvordan vet du at moren i det her tilfellet bruker det til lommepenger? når de deler 50-50 så regner jeg med begge forsørger ungen likt. Hvorfor skal faren betale med egne penger til ny vinterdress til ungen, og i tillegg gi 2000kr til mor så hun også kan kjøpe utstyr fra far sin lomme? Hvis han mister jobben så ender moren opp med å måtte betale bidrag til han. Tviler på folk hadde vært like støttende til det. Anonymkode: da640...0e0 8
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #6 Skrevet 4. januar 2016 denne typen spørsmål om bidrag oppfattes som grådig og med feil fokus (stebarn igjen). Jeg skulle ønske folk spurte NAV og ikke KG..... Anonymkode: 1661f...2fa 6
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #7 Skrevet 4. januar 2016 ... i det minste GADD å lese NAV.no Anonymkode: 1661f...2fa 6
Gjest O.G. Skrevet 4. januar 2016 #8 Skrevet 4. januar 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: når de deler 50-50 så regner jeg med begge forsørger ungen likt. Hvorfor skal faren betale med egne penger til ny vinterdress til ungen, og i tillegg gi 2000kr til mor så hun også kan kjøpe utstyr fra far sin lomme? Hvis han mister jobben så ender moren opp med å måtte betale bidrag til han. Tviler på folk hadde vært like støttende til det. Anonymkode: da640...0e0 Det der er reglene fra 2003, var menn som ville ha det sånn, da ble det sånn. Synd at menn pr i dag ikke ser at de nye reglene ofte blir ris til deres bak.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #9 Skrevet 4. januar 2016 Den 1/4/2016 at 23.50, AnonymBruker skrev: jeg forstår meg ikke på folk som deler 50% og fortsatt må betale bidrag. Pengene skal gå til ungen, ikke til å forsørge moren med lommepenger. Anonymkode: da640...0e0 Det er for at mor skal ha mer av de samme mulighetene når barnet er hos henne. Men kan jo hende hun hadde tatt seg en jobb hvis hun ikke mottok bidrag lenger.. TS Anonymkode: 03bb3...8bd 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #10 Skrevet 4. januar 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er for at mor skal ha mer av de samme mulighetene når barnet er hos henne. Men kan jo hende hun hadde tatt seg en jobb hvis hun ikke mottok bidrag lenger.. TS Anonymkode: 03bb3...8bd Hennes inntekt er jo tatt med i betrakningen der. Den er stipulert, så det kan ikke være snakk om store summene når mannen din er lavtlønnet. (eller i det sjikte der). Hvorfor sjekker du her og ikke på nav.no? Drevet av annet enn behovet for faktabasert info? Anonymkode: 1661f...2fa 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #11 Skrevet 4. januar 2016 Den 1/4/2016 at 0.06, AnonymBruker skrev: denne typen spørsmål om bidrag oppfattes som grådig og med feil fokus (stebarn igjen). Jeg skulle ønske folk spurte NAV og ikke KG..... Anonymkode: 1661f...2fa Ja for NAV er jo kjempe behjelpelig! Nei, da spør jeg heller folk som har erfaring. Er det ikke derfor vi har dette forumet? Og når du nevner at vi er grådige, så må jeg legge til at du vet svært lite om vår situasjon. Vi er langt fra grådige. Mor søkte om bidrag fra far tross femti prosent deling. Hun hadde ikke trengt det. Hun har ikke gutten på SFO (gratis barnevakter), og hun betaler ikke fritidsaktivitene hans. Det gjør vi. Vet vi kan søke om stopp av bidrag pga dette, men vi ønsker ikke skape mer strid. Nå som vi får et barn, er det naturlig å stille spørsmålet jeg nettopp stilte. Det er et spørmål om økonomi, ikke stebarn. Hater det navnet. Jeg elsker han som om han var min egen. Anonymkode: 03bb3...8bd 8
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #12 Skrevet 4. januar 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Ja for NAV er jo kjempe behjelpelig! Nei, da spør jeg heller folk som har erfaring. Er det ikke derfor vi har dette forumet? Og når du nevner at vi er grådige, så må jeg legge til at du vet svært lite om vår situasjon. Vi er langt fra grådige. Mor søkte om bidrag fra far tross femti prosent deling. Hun hadde ikke trengt det. Hun har ikke gutten på SFO (gratis barnevakter), og hun betaler ikke fritidsaktivitene hans. Det gjør vi. Vet vi kan søke om stopp av bidrag pga dette, men vi ønsker ikke skape mer strid. Nå som vi får et barn, er det naturlig å stille spørsmålet jeg nettopp stilte. Det er et spørmål om økonomi, ikke stebarn. Hater det navnet. Jeg elsker han som om han var min egen. Anonymkode: 03bb3...8bd Der har vi det... Det står på NAV.no...Og du tar feil av nav: Om du ringer og spør følgende: "Vil det å få et barn til påvirke bidraget?" Eller søker opp på FAQ, så får du svar. Det gjelder å stille det spørsmålet man ønsker svar på.....Ikke "Hvor mye penger må far betale dersom vi får barn nå..??" Anonymkode: 1661f...2fa 3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #13 Skrevet 4. januar 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja for NAV er jo kjempe behjelpelig! Nei, da spør jeg heller folk som har erfaring. Er det ikke derfor vi har dette forumet? Og når du nevner at vi er grådige, så må jeg legge til at du vet svært lite om vår situasjon. Vi er langt fra grådige. Mor søkte om bidrag fra far tross femti prosent deling. Hun hadde ikke trengt det. Hun har ikke gutten på SFO (gratis barnevakter), og hun betaler ikke fritidsaktivitene hans. Det gjør vi. Vet vi kan søke om stopp av bidrag pga dette, men vi ønsker ikke skape mer strid. Nå som vi får et barn, er det naturlig å stille spørsmålet jeg nettopp stilte. Det er et spørmål om økonomi, ikke stebarn. Hater det navnet. Jeg elsker han som om han var min egen. Anonymkode: 03bb3...8bd Du slipper ikke unna bidrag. Husk at ditt barn har foreldre som bor sammen med to inntekter som deler utgifter. Din inntekt går også under beregningen der. Moren til stebarn fikk innvilget bidrag pga økonomi og så lenge hennes økonomiske situasjon endrer seg, så vil ikke bidraget endre seg heller. Anonymkode: 086ef...bb6 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #14 Skrevet 4. januar 2016 Den 1/4/2016 at 0.18, AnonymBruker skrev: Hennes inntekt er jo tatt med i betrakningen der. Den er stipulert, så det kan ikke være snakk om store summene når mannen din er lavtlønnet. (eller i det sjikte der). Hvorfor sjekker du her og ikke på nav.no? Drevet av annet enn behovet for faktabasert info? Anonymkode: 1661f...2fa Vi må jo selvfølgelig ringe NAV etter hvert, lurte bare på om noen visste det her. Synes det er bedre med folk som har erfaring med det samme, enn sure damer i telefonen hos NAV. Uansett blir det samboerens oppgave å ringe dem. Jeg surrer bare rundt på forumet her:) Anonymkode: 03bb3...8bd
Gjest O.G. Skrevet 4. januar 2016 #15 Skrevet 4. januar 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er for at mor skal ha mer av de samme mulighetene når barnet er hos henne. Men kan jo hende hun hadde tatt seg en jobb hvis hun ikke mottok bidrag lenger.. TS Anonymkode: 03bb3...8bd Ok, du blir uansett nødt til å dele denne mannen med det andre barnet. Ut fra det du skriver så virker det ikke som en god ide at du ble gravid med ham siden du ikke så godt tåler at han har 50/50 med den andre dama.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #16 Skrevet 4. januar 2016 Den 1/4/2016 at 0.33, O.G. skrev: Ok, du blir uansett nødt til å dele denne mannen med det andre barnet. Ut fra det du skriver så virker det ikke som en god ide at du ble gravid med ham siden du ikke så godt tåler at han har 50/50 med den andre dama. Hvordan klarte du å tolke det utifra det jeg skrev?? Var faktisk jeg som presset på at vi kunne ha han mer for fire år siden. Anonymkode: 03bb3...8bd 10
Gjest O.G. Skrevet 4. januar 2016 #17 Skrevet 4. januar 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan klarte du å tolke det utifra det jeg skrev?? Var faktisk jeg som presset på at vi kunne ha han mer for fire år siden. Anonymkode: 03bb3...8bd Men visste du da at mora fremdeles ville få bidrag?
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #18 Skrevet 4. januar 2016 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi må jo selvfølgelig ringe NAV etter hvert, lurte bare på om noen visste det her. Synes det er bedre med folk som har erfaring med det samme, enn sure damer i telefonen hos NAV. Uansett blir det samboerens oppgave å ringe dem. Jeg surrer bare rundt på forumet her:) Anonymkode: 03bb3...8bd Hva er det for en holdning?? Du blir ikke bedre underveis... Anonymkode: 1661f...2fa 4
MapleSirup Skrevet 4. januar 2016 #19 Skrevet 4. januar 2016 (endret) 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du slipper ikke unna bidrag. Husk at ditt barn har foreldre som bor sammen med to inntekter som deler utgifter. Din inntekt går også under beregningen der. Moren til stebarn fikk innvilget bidrag pga økonomi og så lenge hennes økonomiske situasjon endrer seg, så vil ikke bidraget endre seg heller. Anonymkode: 086ef...bb6 Ikke skriv når du ikke vet... Økt forsørgeransvar spiller inn på utregningen. Endret 4. januar 2016 av MapleSirup 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2016 #20 Skrevet 5. januar 2016 Den 1/4/2016 at 0.49, O.G. skrev: Men visste du da at mora fremdeles ville få bidrag? Selvfølgelig. Det er jo du som har en fientlig innstilling til oss bonusmødre her synes jeg. Anonymkode: 03bb3...8bd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå