AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #1 Skrevet 4. januar 2016 Hvilepulsen min har vært noe høy så lenge jeg kan huske. Den ligger på rundt 80-85 slag i minuttet når jeg er i ro. Den er vel noe høy. Hva bør gjøres for å senke den? Bør den senkes? Hva er din hvilepuls? Anonymkode: 4457b...34f
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #2 Skrevet 4. januar 2016 Bedre kondisjon? Da vil den normalt gå ned. Anonymkode: f3eb3...182
Kragebein Skrevet 4. januar 2016 #3 Skrevet 4. januar 2016 Jeg hadde en hvilepuls på mellom 80 og 120 og fikk påvist hjerterytmeforstyrrelser. Med medisiner har jeg en hvilepuls på ca 70. Over 80 er ganske høyt. Som en annen skrev så er kondisjonstrening en god måte å senke den på. Om du er relativt aktiv så ville jeg nok tatt en tur til legen bare for å sjekke opp i det.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2016 #4 Skrevet 5. januar 2016 60 ca. Jeg har elendig kondisjon. Absolutt hater alt som har med kondistrening å gjøre fordi jeg får så vondt helt nederst i pusterøret og overgangen til lungene ved jogging eller lignende. Men mistenker jeg kanskje har treningsastma. Anonymkode: 1729d...58d
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2016 #5 Skrevet 5. januar 2016 Hvor gammel er du? Lever du sunt og trener? Er du overvektig?. Hvordan føler du deg ellers? Er dette noe som plager deg? Har du andre plager relatert til denne pulsen? Anonymkode: f59a8...7cc
Cancellara Skrevet 5. januar 2016 #6 Skrevet 5. januar 2016 Har man hvilepuls rundt 80-85 så er man i høyrisikogruppen for alvorlig hjertesykdom. Ville anbefalt deg å ta en tur til legen for å sjekke dette nærmere. Kosthold og livsstil er viktig når det gjelder hvilepuls. Normalt skal den ligge mellom 60 og 70. Videre er det individuelle forskjeller på idrettsutøvere-mosjonister-og de passive. Grunnlaget for lavere hvilepuls ligger i kondisjon og drive kondisjonstrening. Utover det er det kostholdet som er viktig og bidra til å ha lavt kolestorol.
-jk- Skrevet 27. februar 2016 #7 Skrevet 27. februar 2016 Jeg fikk målt hvilepulsen til 40 hos bedriftslegen denne uka. Han mente det var i grenseland lavt faktisk. Trener ikke noe annet enn 2x1,5t squash i uka.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2016 #8 Skrevet 27. februar 2016 Normal hvilepuls er 60-80, så du er ikke unormal. Over 90 regnes som høyt/skadelig høyt. Anonymkode: 35608...86c
sweety pie Skrevet 27. februar 2016 #9 Skrevet 27. februar 2016 Hvis jeg har forstått det riktig så har de som røyker høyrer hvilepuls?
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #10 Skrevet 28. februar 2016 Det der er ikke så unormalt. Men ta hvilepulsen i senga om morgenen, det blir mest riktig. Jeg er fullstendig utrent og snuser, med hvilepuls på 50. Så det er litt overfokusert hvor mye det sier om formen man er i. Jeg er såkalt bradykard da, uvanlig lav hvilepuls. Jeg vil ha høyere puls, for den lave pulsen gjør at jeg er mye dårlig og lett svimer av (for iblant blir den plutselig veeeldig lav..) Anonymkode: 7ffa8...86a
Gjest Genevieve Skrevet 28. februar 2016 #11 Skrevet 28. februar 2016 Hvilepuls på 60. Er overvektig nå og har ikke den beste kondisjonen men trener endel styrke. Alltid vært relativt aktiv og trente mye som ungdom og var slank. Slet veldig med svimmelhet og lav puls i ungdommen, hvis jeg reiste meg for fort opp svartnet det for meg, beina gav etter og mistet hørselen noen sekunder. Måtte holde meg fast i ting for ikke å falle i bakken.
Gjest Genevieve Skrevet 28. februar 2016 #12 Skrevet 28. februar 2016 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det der er ikke så unormalt. Men ta hvilepulsen i senga om morgenen, det blir mest riktig. Jeg er fullstendig utrent og snuser, med hvilepuls på 50. Så det er litt overfokusert hvor mye det sier om formen man er i. Jeg er såkalt bradykard da, uvanlig lav hvilepuls. Jeg vil ha høyere puls, for den lave pulsen gjør at jeg er mye dårlig og lett svimer av (for iblant blir den plutselig veeeldig lav..) Anonymkode: 7ffa8...86a Det kan hende du drikker for lite væske, inntak av litt mer salt kan også hjelpe. Bare et tips.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå