Gå til innhold

Betale for at feieren kommer?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har fått brev med en dato feieren kommer. Skal dette betales for? Det står ingenting om dette i brevet. Eier egen enebolig. Ikke boretslag.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror nok dette er med i kommunale utgifter du betaler. 

Anonymkode: 3c0da...c30

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Teardrop skrev:

Har fått brev med en dato feieren kommer. Skal dette betales for? Det står ingenting om dette i brevet. Eier egen enebolig. Ikke boretslag.

Antagelig får du regning i posten

"Hvorfor betaler jeg for feiing og tilsyn?

Alle som har pipe i huset blir fakturert for feiing og tilsyn. Dette faktureres kun en gang pr år."

https://www.sorum.kommune.no/hvorfor-betaler-jeg-for-feiing-og-tilsyn.5638566-328769.html

Anonymkode: 559fb...fde

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Tror nok dette er med i kommunale utgifter du betaler. 

Mener avgifter, selvfølgelig.

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Antagelig får du regning i posten

"Hvorfor betaler jeg for feiing og tilsyn?

Alle som har pipe i huset blir fakturert for feiing og tilsyn. Dette faktureres kun en gang pr år."

https://www.sorum.kommune.no/hvorfor-betaler-jeg-for-feiing-og-tilsyn.5638566-328769.html

Anonymkode: 559fb...fde

Dette betaler man som en del av de kommunale utgifter.

Feiing og tilsyn er på den ene av årets  to regninger.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har aldri fått regning, men jeg har alltid bodd i borettslag eller sameier så det kan være derfor.. Aner ikke om det er inkludert i felleskostnadene her. Etter å ha søkt litt så ser jeg f.eks. dette: https://www.vibr.no/artikkel.aspx?MId1=812&AId=2529

Gjest morhjertegod
Skrevet

Hos oss ligger det under kommunale avgifter :o)

AnonymBruker
Skrevet

Hvis man, av en eller annen grunn, ikke kan være der når de kommer på runden sin i nabolaget så de må komme en ekstra gang, da må man betale.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man, av en eller annen grunn, ikke kan være der når de kommer på runden sin i nabolaget så de må komme en ekstra gang, da må man betale.

Både ja og nei.

Man må ikke være hjemme, men man må ha stige klart.

Det heter seg at man får regning dersom de ikke kommer til pipa, men det er lite praksis på dette. Folk er jo på jobb.

Skrevet
9 minutter siden, Millimani skrev:

Jeg har aldri fått regning, men jeg har alltid bodd i borettslag eller sameier så det kan være derfor.. Aner ikke om det er inkludert i felleskostnadene her. Etter å ha søkt litt så ser jeg f.eks. dette: https://www.vibr.no/artikkel.aspx?MId1=812&AId=2529

Kommunale avgifter er innbakt i borettslag, men ikke alltid i sameier.

Feing er en kommunal tjeneste.

Skrevet
Et øyeblikk siden, MapleSirup skrev:

Både ja og nei.

Man må ikke være hjemme, men man må ha stige klart.

Det heter seg at man får regning dersom de ikke kommer til pipa, men det er lite praksis på dette. Folk er jo på jobb.

Kjenner flere som har fått advarsel og senere regning for at feieren ikke kommer lett og eller trygt til pipa. Så det er nok regionale forskjeller på hvor lett den regningen sitter hos brann og feiervesenet.

AnonymBruker
Skrevet

Feiing betales via kommunale avgifter. I løpet av årene har vi noen ganger ikke vært hjemme eller ikke hatt stige tilgjengelig og har aldri fått noen ekstra regning pga det. Men de kommer igjen etter noen dager.

Anonymkode: b6e97...01f

• Liker 1
Skrevet (endret)
18 minutter siden, VinterSnø skrev:

Kjenner flere som har fått advarsel og senere regning for at feieren ikke kommer lett og eller trygt til pipa. Så det er nok regionale forskjeller på hvor lett den regningen sitter hos brann og feiervesenet.

Ja, de skal komme til pipa, men man må ikke være hjemme. Det jo lønnsomt for sin egen del at de kommer til :)

Men det er nok varierende praksis på gebyr, ja. Tipper OBOS feks ikke slipper unna der.

Endret av MapleSirup
AnonymBruker
Skrevet

Her betaler man ca 700 for feiing og det går ikke via kommunale avgifter. Her har de plutselig funnet på at man MÅ ha både feiing og tilsyn annenhvert år, også på nye hus, så det er tydelig at de har funnet en god butikk. Irriterer meg noe voldsomt!

Anonymkode: 92835...8c9

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her betaler man ca 700 for feiing og det går ikke via kommunale avgifter. Her har de plutselig funnet på at man MÅ ha både feiing og tilsyn annenhvert år, også på nye hus, så det er tydelig at de har funnet en god butikk. Irriterer meg noe voldsomt!

Anonymkode: 92835...8c9

Alle må ha det. 

Her er det jo bare kommuneadminsitrasjonen som har valgt å fakturere dette for seg, men det er ikke vanlig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg får regning i posten etter feieren har vært her. Helt vanlig i min kommune :) 

Anonymkode: 39e7c...992

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...