AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #1 Skrevet 4. januar 2016 Hjelp! Jeg føler meg som en idiot, men jeg klarer faktisk ikke å skjønne hvor jeg skal fylle spylervæske i min "nye" Mazda 2 (2013-modell). Jeg mener å huske at den ser akkurat slik ut under panseret: Jeg forventet å finne et blått lokk eller et spylervæskeikon eller noe, men jeg ser faktisk ingenting slikt. Det virker som om spylervæsken har frosset i tubene foran (fungerer helt fint bak, men jeg får ikke spylt frontruta), så jeg mistenker at hun som eide bilen før meg har fylt opp med vann og vaskemiddel. Tenkte jeg skulle etterfylle for å prøve å få opp konsentrasjonen av faktisk spylervæske, men jeg skjønner altså ikke hvor den skal helles på... Håper noen kan hjelpe meg! Anonymkode: 8202b...ffc
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #2 Skrevet 4. januar 2016 Ligger det ikke et instruksjonshefte for bilen, i hanskerommet? Anonymkode: e68fa...5df 2
Chiquita Skrevet 4. januar 2016 #3 Skrevet 4. januar 2016 Hva med det hvite 'røret' framme til høyre? Fører ikke det ned i en tank...? 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #4 Skrevet 4. januar 2016 Her er instruksjonshefte https://carmanuals2.com/mazda/mazda2-2013-smart-start-guide-30275 Anonymkode: e68fa...5df 2
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 4. januar 2016 #6 Skrevet 4. januar 2016 (endret) w Endret 13. november 2023 av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #7 Skrevet 4. januar 2016 Dere tror det er det lange hvite røret over høyre lykt altså? Jeg lurte på det selv, men ble usikker da jeg ikke kunne se at det var noe nedi det, og det ikke hadde noe lokk. Det er selvfølgelig mulig lokket er blitt borte, men på bilder jeg fant på nett (inkludert det jeg la ut over) er det heller ikke noe lokk, så jeg ble skikkelig usikker og livredd for å fylle feil... Dere mener det kan være dette, altså? Anonymkode: 8202b...ffc
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #8 Skrevet 4. januar 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hjelp! Jeg føler meg som en idiot, men jeg klarer faktisk ikke å skjønne hvor jeg skal fylle spylervæske i min "nye" Mazda 2 (2013-modell). Jeg mener å huske at den ser akkurat slik ut under panseret: Jeg forventet å finne et blått lokk eller et spylervæskeikon eller noe, men jeg ser faktisk ingenting slikt. Det virker som om spylervæsken har frosset i tubene foran (fungerer helt fint bak, men jeg får ikke spylt frontruta), så jeg mistenker at hun som eide bilen før meg har fylt opp med vann og vaskemiddel. Tenkte jeg skulle etterfylle for å prøve å få opp konsentrasjonen av faktisk spylervæske, men jeg skjønner altså ikke hvor den skal helles på... Håper noen kan hjelpe meg! Anonymkode: 8202b...ffc I gamle dager kunne man få god hjelp på bensinstasjoner til slike ting. Vet ikke hvordan det er i dag Anonymkode: e68fa...5df 1
ferdig Skrevet 4. januar 2016 #9 Skrevet 4. januar 2016 Stikk nesa nedi å ta en stor sniff, lukter fort om det er spylerveske der fra før.... 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #10 Skrevet 4. januar 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: I gamle dager kunne man få god hjelp på bensinstasjoner til slike ting. Vet ikke hvordan det er i dag Anonymkode: e68fa...5df Kan vel knapt steke pølser der nå. Anonymkode: f4441...20b 1
dillyduzit Skrevet 4. januar 2016 #11 Skrevet 4. januar 2016 Les nå instruksjonsboken da, kjære deg. Istedet for å få svar på noe vi, som kanskje ikke engang har bilen eller kjenner til bilen svarer på, så gjør du deg selv en stor bjørnetjeneste. Les manualen. 3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #12 Skrevet 4. januar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: I gamle dager kunne man få god hjelp på bensinstasjoner til slike ting. Vet ikke hvordan det er i dag Anonymkode: e68fa...5df Jeg har vært innom to bensinstasjoner. På den ene trodde de det var det røret jeg sirklet lenger opp, men var ikke sikker, på den andre kunne de ikke hjelpe meg i det hele tatt. 1 time siden, dillyduzit skrev: Les nå instruksjonsboken da, kjære deg. Istedet for å få svar på noe vi, som kanskje ikke engang har bilen eller kjenner til bilen svarer på, så gjør du deg selv en stor bjørnetjeneste. Les manualen. Er det nødvendig å være så nedlatende? Jeg har selvfølgelig lest instruksjonsboken (til og med fått en annen til å lese den), og hvis jeg hadde fått svaret der, ville jeg selvfølgelig ikke kommet hit og spurt. Kvinneguiden er et stort forum, og jeg tenkte kanskje jeg kunne finne mer kyndige personer her som enklere kunne se ting som ikke er åpenbart for meg. Anonymkode: 8202b...ffc 4
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #13 Skrevet 4. januar 2016 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har vært innom to bensinstasjoner. På den ene trodde de det var det røret jeg sirklet lenger opp, men var ikke sikker, på den andre kunne de ikke hjelpe meg i det hele tatt. Anonymkode: 8202b...ffc Kan du spørre hun du kjøpte bilen av? Det er merkelig at det ikke sto beskrevet eller avbildet i instruksjonsboken Anonymkode: e68fa...5df 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #14 Skrevet 4. januar 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: 8202b...ffc Hva med å spørre i dette forumet? http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=11170.0 Anonymkode: e68fa...5df 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #15 Skrevet 4. januar 2016 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har vært innom to bensinstasjoner. På den ene trodde de det var det røret jeg sirklet lenger opp, men var ikke sikker, på den andre kunne de ikke hjelpe meg i det hele tatt. Er det nødvendig å være så nedlatende? Jeg har selvfølgelig lest instruksjonsboken (til og med fått en annen til å lese den), og hvis jeg hadde fått svaret der, ville jeg selvfølgelig ikke kommet hit og spurt. Kvinneguiden er et stort forum, og jeg tenkte kanskje jeg kunne finne mer kyndige personer her som enklere kunne se ting som ikke er åpenbart for meg. Anonymkode: 8202b...ffc Jeg lastet ned instruksjonsboka på linken som ble lagt ut tidligere i tråden. Hvordan man fyller spylervæske står beskrevet på side 8-19 (altså kap. 8 side 19) i den engelske utgaven, med illustrasjon og alt. Jeg er temmelig sikker på at den norske utgaven er bygget opp på omtrent samme måte med de samme kapitlene. Du må se i den fullstendige instruksjonsboka, ikke "hurtigstartguiden". Hvis du ikke har fått med den fullstendige instruksjonsboka bør du absolutt laste den ned så du har mulighet til å slå opp en annen gang. Egentlig bør den ligge fast i bilen. Det stemmer at det er det hvite røret. Spylervæskenivået skal i følge instruksjonsboka holdes mellom markeringene F og E. Anonymkode: 9aeac...2b0 5
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2016 #16 Skrevet 6. januar 2016 Tusen takk for hjelp, dere. Det viste seg å være riktig rør Anonymkode: 8202b...ffc 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå