Gjest Madam Felle Skrevet 8. oktober 2004 #1 Skrevet 8. oktober 2004 Skal de sitte rett ved siden av meg, eller skal min far sitte der, så svigermor, og deretter barna? Eller så kan jeg gjøre som jeg selv vil men det hadde vært fint å vite hva andre tenker om det
Gjest Anonymous Skrevet 8. oktober 2004 #2 Skrevet 8. oktober 2004 Barn har da ikke noe i et bryllup å gjøre, vel?
Lullu Skrevet 8. oktober 2004 #4 Skrevet 8. oktober 2004 Hvem folk velger å be sitt eget bryllup har da ingen noe med?? :evil: Hvorfor skal folk bry seg med absolutt alt hele tiden? (Akuratt som når jeg fortalte til folk her inne at jeg ikke ønsket at datteren vår skulle være tilstede hos oss, fikk jeg mange motforestillinger mot dette. Så folk er forskjellige; og det er slettes ikke uvanlig at man har sine barn tilstede!!! Dette er jo en helt annen diskusjon, og er jo helt opp til den enkelte!) Hva er alderen til barna? Dette har kanskje noe å si m.t.p. hjelp til spising osv? Om det er barn som klarer seg selv, er det kanskje litt stas for disse å sitte ved siden av mor og far? Om dere dekker i E, kunne jo barna sittet øverst i den midterste armen nærmest dere? Dere vil jo kanskje ha øyne for "kun" hverandre denne dagen. Stas for barna å sitte nærme, men jeg hadde nok satt foreldre nærmest deretter barna. Vanskelig det her. Hva har dere andre gjort?
eliassen Skrevet 8. oktober 2004 #5 Skrevet 8. oktober 2004 Jeg ville sette på det som ganske unormalt og ikke ha sine egne barn i bryllupet sitt. Et forslag hvis det er flere barn som kommer, kan jo være å ha et barnebord. En middag kan jo bli veldig lang for små barn. Lag en liten oppgavepose som alle barna kan få (eks. tegnesaker + + +) Ellers så hadde jeg plassert de ved siden av besteforeldre, men at de fikk en plass hvor de kunne gå fra bordet uten at folk merket det veldig.
Lullu Skrevet 8. oktober 2004 #6 Skrevet 8. oktober 2004 Et forslag hvis det er flere barn som kommer' date=' kan jo være å ha et barnebord. En middag kan jo bli veldig lang for små barn. Lag en liten oppgavepose som alle barna kan få (eks. tegnesaker + + +)[/quote'] Godt forslag!! Støtter denne. Lurt å ha barna plassert et sted, der de kan "smyge" seg unna dersom de ikke orker å sitte lengre.
Nilma Skrevet 8. oktober 2004 #7 Skrevet 8. oktober 2004 Jepp, det er et veldig godt forslag. Jeg var i et bryllup i fjor der dette var gjort og det fungerte kjempebra! I motsetning til andre bryllup jeg har vært i slapp man at ungene forstyrret hele selskapet, dessuten tror jeg nok det er morsommere for barna å være sammen med andre barn enn å sitte pent sammen med voksne. Dessuten hadde vertskapet leid inn to tenåringsjenter som kunne "holde barna litt i ørene", hjelpe de minste barna med maten osv. Tror både barn, foreldre og gjestene generelt var veldig fornøyde!
Gjest Madam Felle Skrevet 8. oktober 2004 #8 Skrevet 8. oktober 2004 Barna er 17, 12 og 10 år gamle, så de er ikke så veldig små.
Gjest Madam Felle Skrevet 8. oktober 2004 #9 Skrevet 8. oktober 2004 Hva himler du med øynene etter?? Det er min ærlig mening (og den tror jeg er utbredt!) at brylluper er en voksen-greie. Barn kan inviteres i andre typer selskaper. Selv har jeg flere yngre slekninger, men vi inviterer ingen under 17 i bryllupsfesten! Jeg spurte ikke om jeg skulle ha barna med eller ikke: oog da kan du enten svare på det jeg spør om, eller la det være.
*SOL* Skrevet 8. oktober 2004 #10 Skrevet 8. oktober 2004 :o eg er så sjokka over slikt svar du fekk først Madam Felle...trur ikkje øyenbryna kjem til å komme ned på ei stund nei...men eg gifta meg for fire år siden og hadde begge barna i bryllupet vårt. Dei var då 8 og 4år gammle. De hadde det kjempegildt til de første solstråler kom dagen etter. Ved middagen var de plassert i mellom mor og far min som såg etter de ved middagen. Vi hadde og en barnevakt innleid for kvelden til de. Vi hadde vin til maten og konjakk til kaffien open bar og voksne gjester som kan drikke uten å falle heilt ut av det.
Piglet Skrevet 8. oktober 2004 #11 Skrevet 8. oktober 2004 Jeg synes kanskje du skulle sette barna/unge sammen med andre barn/unge. Når vi har familiefester har vi alltid ungdomsbord (eller borddel), og det er veldig hyggelig. Kommer det kusiner og fetre, så kan de jo passende sitte sammen. Det er kanskje morsommere for dem å sitte sammen med andre unge også? Men jeg synes du bør spørre dem om hva de helst vil... Piglet
wix Skrevet 8. oktober 2004 #12 Skrevet 8. oktober 2004 Vi vil ha bryllupet som en familiefest, og ber alle vi, helt ut til fettere og kusiner (da får vi med ca 15 unger fra ca. 3 år og oppover, hvis foreldrene velger å ta dem med). Syns det er naturlig når et bryllup tross alt ikke bare skal knytte to mennesker sammen, men også to familier. Syns faktisk ikke det er særlig kult å stenge barna ute fra familiebegivenheter som bryllup, store lag, begravelser, etc. De er jo en del av det hele, og kan ha glede av hverandre om man bare legger til rette for det. Barne/ungdomsbord tror jeg er smart ja.
*SOL* Skrevet 8. oktober 2004 #13 Skrevet 8. oktober 2004 Var med i 2 bryllup da eg var liten..8år eller så. Det var sååå kjekt, eg var så fint kledd, maten var sååå god. Spennende og voksent liksom, ville ikkje vert foruten
Lala Skrevet 8. oktober 2004 #15 Skrevet 8. oktober 2004 Lurer på hva slags bryllup "gjest" har i tankene, siden barn ikke kan få være med! :o I alle de jeg har vært i, har barn alltid fått være med, men de minste har dratt etter maten. Uansett.... Dine barn er jo relativt store da. Da min søster giftet seg satt barna egentlig mellom brudepar og besteforeldre på hver side. Men det var litt fordi de trengte hjelp med maten. Dine barn kan jo nesten sitte hvor de vil. Kanskje spørre de?
Gjest Tex Skrevet 8. oktober 2004 #16 Skrevet 8. oktober 2004 Vi hadde E bord og plasserte våre barn nesten helt øverst (nærmest oss) på den midterste armen. Da hadde vi dem i passende avstand, og passende nærme. Våre er sju og elleve.
Gjest Madam Felle Skrevet 8. oktober 2004 #17 Skrevet 8. oktober 2004 Tusen takk for svar alle sammen, som ikke måtte redigeres bort
Aelwyn Skrevet 9. oktober 2004 #18 Skrevet 9. oktober 2004 På vår dag kommer barna våre til og være 7 og 3 år, ikke søren om jeg vil holde dem utenfor! De skal få middag og kake, men kl åtte, halv ni skal barnevakten ta de med seg, da har de vært med på det viktigste, så da kan festen begynne. Spør barna dine om hvor de vil sitte, de er jo såpass store.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå