AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #1 Skrevet 4. januar 2016 Jeg har en respet som nå er utgått og som jeg trenger å få fornyet, samt skal jeg gå opp i dosen, trenger jeg legetime for å få gjort dette? Anonymkode: 93c80...70b
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #2 Skrevet 4. januar 2016 Spør på legekontoret Anonymkode: 60c82...e0c
sonush Skrevet 4. januar 2016 #3 Skrevet 4. januar 2016 Mitt legekontor har mulighet til å bestille resepter på hjemmesiden. Det gjelder medisiner man står på fra før av. Trenger ikke legetimen, men det er mulig at du trenger en time hvis dere må snakke om dose endring.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #4 Skrevet 4. januar 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en respet som nå er utgått og som jeg trenger å få fornyet, samt skal jeg gå opp i dosen, trenger jeg legetime for å få gjort dette? Anonymkode: 93c80...70b Ja, du trenger legetime. Du skal /kan ikke endre dosen på medisiner selv, og en resept som utgår på dato er mer enn 1 år gammel. Dette i kombinasjon gjør at de fleste leger ønsker pasienten inn til konsultasjon. Hvor godt kjenner legen din deg? Det kan være av betydning. Er du hos legen ofte, kan dette muligens ordnes på telefon, ring og spør. Ingen her er synske eller kjenner rutinene hos din lege, vet du. Anonymkode: 5e927...129
Cambria Skrevet 4. januar 2016 #5 Skrevet 4. januar 2016 Jeg tror det gjøres forskjellig fra legekontor til legekontor. Selv bestille jeg alle resepter via SMS når jeg regner ny på medisiner jeg brukt daglig og jevnlig. Ene typen endrer jeg dose på til faste perioder, og da sier jeg bare ifra til legen så ho får skrivi riktig dosering. Skal jeg endre på andre medisiner som det ikke er avklart med lege på forhånd om kommer jeg til å måtte ha legetime først men her er det ikke likt hos alle, og kommer sikkert litt ann på medisintypen også, så kontakt legekontoret og spør du 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå