AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #1 Skrevet 4. januar 2016 Er grått ut nå? Hvilke(n) farge(r) bør jeg velge? Det er helt hvitt på alle veggene. Ny leilighet. Anonymkode: 4a016...176
daemonia Skrevet 4. januar 2016 #2 Skrevet 4. januar 2016 Mal i de fargene du liker, ikke ta utgangspunkt i hva en eller annen trend sier ta du skal gjøre. Skal du selge på ett eller annet tidspunkt så er det fort gjort å endre farge til noe som er mer i tiden. 7
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #3 Skrevet 4. januar 2016 4 minutter siden, daemonia skrev: Mal i de fargene du liker, ikke ta utgangspunkt i hva en eller annen trend sier ta du skal gjøre. Skal du selge på ett eller annet tidspunkt så er det fort gjort å endre farge til noe som er mer i tiden. Fort gjort? Å male er jo et helvetes prosjekt. Anonymkode: 4a016...176 6
dreamerspalace Skrevet 4. januar 2016 #4 Skrevet 4. januar 2016 Sier som Daemonia: mal i de fargene du liker! Ikke tenk så mye på hva andre synes er fint eller trendy. Se evt. på farger du har på møbler og annet invetar, og finn farger/nyanser som passer til dem. 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #5 Skrevet 4. januar 2016 Mal med de fargene du liker selv. Trender forandrer seg ofte, og det er lett å male over om du skal selge. Anonymkode: 2cf40...901 3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #6 Skrevet 4. januar 2016 1 minutt siden, dreamerspalace skrev: Sier som Daemonia: mal i de fargene du liker! Ikke tenk så mye på hva andre synes er fint eller trendy. Se evt. på farger du har på møbler og annet invetar, og finn farger/nyanser som passer til dem. Folks smak påvirkes av trender i tiden. Jeg vet ikke hva jeg synes er fint nå, for jeg har ikke fulgt med på hva som er in. Men jeg vet at om noen måneder så vil jeg like det som er in i 2016, akkurat som at jeg likte grått og hvitt da det var in. Anonymkode: 4a016...176 5
daemonia Skrevet 4. januar 2016 #7 Skrevet 4. januar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Fort gjort? Å male er jo et helvetes prosjekt. Anonymkode: 4a016...176 For min del er det verre ting en kan gjøre av oppussing. Som å fjerne vegger og sette i nye foringer, bytte gulv og banke det inn i sporene for å unngå sprekker osv. 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #8 Skrevet 4. januar 2016 Helt grått kan være litt "tungt" å leve i på sikt. Men, hva med å velge en nøytral farge som er like tidløs som grått. Her har vi malt med både Jotun Kveldshimmel (dus blå) og Jotun Minty Breeze (grå/mint) i det siste, føler ikke at disse fargene er særlig vågale eller skjærer seg med andre farger. Anbefaler deg å lese litt på Lady bloggen. http://lady.inspirasjonsblogg.jotun.no/ Anonymkode: 7b889...89c 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #9 Skrevet 4. januar 2016 2 minutter siden, daemonia skrev: For min del er det verre ting en kan gjøre av oppussing. Som å fjerne vegger og sette i nye foringer, bytte gulv og banke det inn i sporene for å unngå sprekker osv. Ja, men jeg trenger ikke gjøre noe av dette. Anonymkode: 4a016...176 1
Chizue Skrevet 4. januar 2016 #10 Skrevet 4. januar 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Folks smak påvirkes av trender i tiden. Jeg vet ikke hva jeg synes er fint nå, for jeg har ikke fulgt med på hva som er in. Men jeg vet at om noen måneder så vil jeg like det som er in i 2016, akkurat som at jeg likte grått og hvitt da det var in. Anonymkode: 4a016...176 Jeg vil heller bo en plass hvor jeg selv trives, med mine farger, enn det som er trendy, fordi "alle andre" har de fargene Så min smak påvirkes ikke av trendene... ^^ For min del synes jeg den hvite,svarte og grå fargen som var typisk in ifjor var noe av det mest kjedeligste som jeg har sett... Og jeg hadde ikke følt meg hjemme om jeg hadde malt det slik. Jeg trenger varme farger 4
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #11 Skrevet 4. januar 2016 Å male en hel leilighet nå, midtvinters, med mange minus ute og minimalt med luftemuligheter, bør du ikke gjøre. Unntaket er dersom leiligheten ikke er innflyttet og heller ikke skal innflyttes på mange uker. Farge? Velg etter smak og behag, ikke etter hva som er inn, nå. Anonymkode: 81551...d5f 3
Gjest O.G. Skrevet 4. januar 2016 #12 Skrevet 4. januar 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er grått ut nå? Hvilke(n) farge(r) bør jeg velge? Det er helt hvitt på alle veggene. Ny leilighet. Anonymkode: 4a016...176 Liker du grått så mal i grått.
daemonia Skrevet 4. januar 2016 #13 Skrevet 4. januar 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, men jeg trenger ikke gjøre noe av dette. Anonymkode: 4a016...176 Nei, så da hadde jeg smilt og vært glad for å slippe unna med bare litt maling Velg den fargen DU liker du. Alle har vel egen smak og en viss sans for estetikk, så å vente på årets trender er ikke så nøye.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #14 Skrevet 4. januar 2016 Jeg har fargen hvit lin, i min stue og det er en varm og lun gråfarge. Passer fint med alle farger. Jeg er veldig glad i jordfarger og hvitt. Gå for det du selv liker. Men jeg ville styrt unna kalde gråtoner. Blir fort veldig trist og ja, kaldt. Anonymkode: 52d36...552 1
Luckiness Skrevet 4. januar 2016 #15 Skrevet 4. januar 2016 Ikke tenkt på om farger er inn eller ut Så lenge fargen passer til stilen du ellers har, du liker og trives med fargen så mal i vei Det kan være at grått på alle vegger kan bli litt kjedelig eller for mørkt (kommer an på hvor lys/mørk farge du liker), men det kommer jo an på hvordan man gjør det. Her er litt inspirasjon:https://no.pinterest.com/pin/358458451570395257/https://no.pinterest.com/pin/354025220682464018/https://no.pinterest.com/pin/375839531382067440/https://no.pinterest.com/pin/524176844110155774/https://no.pinterest.com/pin/422634746259208983/https://no.pinterest.com/pin/272608583671317322/ Har prøvd å finne bilder med "rene linjer" nå. De fleste nye leiligheter er jo ganske ren i linjene og har ikke masse lister og andre detaljer. 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #16 Skrevet 4. januar 2016 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har fargen hvit lin, i min stue og det er en varm og lun gråfarge. Hva heter den mer? Anonymkode: 4a016...176
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #17 Skrevet 4. januar 2016 35 minutter siden, Chibi skrev: min smak påvirkes ikke av trendene. Det er bare noe du tror. Hadde du vokst opp på 1800-tallet så hadde du garantert likt andre ting enn du liker i dag. Anonymkode: 4a016...176 3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #18 Skrevet 4. januar 2016 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er grått ut nå? Hvilke(n) farge(r) bør jeg velge? Det er helt hvitt på alle veggene. Ny leilighet. Anonymkode: 4a016...176 Dersom leiligheten er ny og ferdig malt som du sier, hvorfor har du bestemt deg for å male den i en vilkårlig farge du ikke har noen form for preferanse for? Du aner, som du sier, ikke hvilken farge du kunne tenkt deg i så fall, så hvitt er mitt forslag. Lite jobb, du slipper å male om ved salg og kan innrede med det du vil av fargepalett i leiligheten. Anonymkode: 2bc25...16c 2
Chizue Skrevet 4. januar 2016 #19 Skrevet 4. januar 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er bare noe du tror. Hadde du vokst opp på 1800-tallet så hadde du garantert likt andre ting enn du liker i dag. Anonymkode: 4a016...176 Men jeg er ikke vokst opp på 1800-tallet... Og...Om jeg uansett følger trendene...Hvorfor liker jeg ikke det som er in, men liker de samme fargene hvert eneste år? Om mine farger noen gang ble in, så er jo det greit..Interiør er kanskje noe annet, men tviler på at drager og feer noen gang blir super trendy for vanlige folk Men blir det trendy, så slipper jo jeg å bruke penger på den type interiør, for jeg har jo hatt det slik i 10år...
Gjest SykkelJenny Skrevet 4. januar 2016 #20 Skrevet 4. januar 2016 Da leiligheten min var ny valgte jeg perlegrå på alle vegger. Kommer til å ha det sånn til jeg maler om fordi jeg må en gang i tiden og ikke fordi trendene svinger. For meg var det viktig med helt lyse vegger for jeg har mye kunst som jeg vil skal komme til sin rett og fordi det er mest behagelig for øyet. Hadde jeg ikke valgt perlegrå så hadde det blitt en eller annen hvit nyanse. Mest mulig nøytralt er viktig for mitt velbefinnende. Valgte gråtonen fordi det passer til mine møbler og inventar (mye grått, svart og hvitt) og fordi jeg liker grått.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå