Gå til innhold

Tips til hevn over voldtektsforbryter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Datteren min ble voldtatt og skadet bare 17 år og har hatt mange problemer og ettervirkninger fra dette. Hun oppsøkte selv voldtektsmottak og ble henvist videre til advokat. Forholdet ble anmeldt, men ble etter en tid henlagt grunnet bevisets stilling. Han selv har innrømmet seksuell omgang og at hun ikke var bevisstløs. Allikevel har politiet henlagt saken. Utrolig! 

Jeg trodde virkelig politiet var kommet lenger i etterforskning av voldtektssaker, men fikk dessverre oppleve at dette blir lite prioritert. 

Jeg vet hvem voldtektsmannen er. Han er en skikkelig ekkel, vemmelig ung bajas. Har bilde av seg selv flirende og håret rett til vers og ville øyne med tynn, bar overkropp samme dagen voldtekten skjedde. Som for å feire et trofe. 

Jeg tenker stadig på urettferdigheten med hvordan datteren min har blitt skadet og hvordan hun sliter også i dag. Og jeg tenker på han som går rundt og tror at dette er helt greit som han har gjort. Som deltar på fester, møter andre unge jenter og voldtar. 

Jeg ønsker i det minste å fortelle foreldrene hans hva som har skjedd, men har ikke klart å finne ut hvem de er. 

Ellers ser jeg for meg at jeg spidder ham på en høygaffel opp etter en vegg :trampe:

Kommer nok ikke til å gjøre det, men kjenner sterkt på at noen konsekvenser skal han ha!

Jeg vrir hjernen etter kreative og smarte ideer, men trenger hjelp av flere kloke hoder for å finne på noe "lovlig" :idesmil:

Anonymkode: 4ccb6...8cb

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Dwight
Skrevet

Fokuser heller energien  din på din datter. Ta en ekstra ferieuke i syden sammen, finn en ny hobbi, trøst og prat og finn hjelp. 

Dere kan anke saken vis det ikke er forsent. Ellers så er han faktisk dømt uskyldig, og det er lite "lovlig" straffer du kan utføre. 

Skrevet

Bestill pizza med ansjos og ananas på døra hans. Da kan han angre da.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel fullt lovlig å fortelle hva som har skjedd?

Hvis han mener noe annet kan han jo gå til anmeldelse..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Desverre er voldtektsaker lavprioritert i norge, selvom politiet hevder de har høy prioritering. De færreste får straff, og de færreste får hjelp med profesjonell oppfølging og traumestøtte. Selv serievoldtektsmenn får gå fri etter en dag på cella selvom de blir arrestert rett etter gjerningen. Helt groteskt!

Men om dere har vært i rettsak med denne voldtektsmannen, så må dere vel vite hans fulle personalia? Har man det så er det ikke så vanskelig å finne ut hvem som er foreldrene hans. Jeg syns du helt klart bør kontakte foreldrene hans!
Når det kommer til andre måter man kan "straffe" han på så er det vel ingen lovlige måter jeg kommer på som vil være effektive.
En ting kan jo være å jevnig sende han påminnelser på adressen hans om det han gjorde, hvor mye han har ødelagt et menneske, og med eksempler på hva om dette hadde skjedd hans datter eller hans mor, psyke han ut og få han til å få dårlig samvittighet og aldri glemme saken og gå videre med livet sitt. Jeg kjenner til et eksempel der en voldtektsforbryter fikk igjen ved å bli holdt fast og pult i rumpa med en flaske.

Anonymkode: 140be...ec4

• Liker 3
Skrevet

Du vet ikke hva som har kommet frem i avhør. Hvis de fysiske bevisene mangler, og fyren har satt seg på bakbeina, er det ikke stort man får gjort. Det som imidlertid er sikkert, er at du kommer til å bli straffet for hva du eventuelt hadde måttet finne på. Alvorlig legemsbeskadeligelse gir helt åpenbare fysiske beviser, han vil garantert kunne gi en detaljert beskrivelse av hendelsen, og du vil ha et helt åpenbart motiv. Så har du gitt dattera di gleden av å ikke bare bli voldtatt, men også ha en voldelig far som nå er fengslet.

• Liker 5
Gjest Dwight
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel fullt lovlig å fortelle hva som har skjedd?

Hvis han mener noe annet kan han jo gå til anmeldelse..

Foreldrene har ingenting med hans forbrytelser å gjøre, og sjangsen for at de tar større skade enn han er stor og tilstedet. Du vinner heller ingenting på å trakassere verken på facebook, ellers på internett eller brev i postkassen. Ville du fått vite om din datter via facebook? 

Ank heller saken så ofte dere kan. Det er lettere å vinne en sak og vise sin side når man er rolig, kontrollert og oppfører seg fint. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan dette skal gjengjeldes avhenger av mange faktorer. Først må vi vite om han voldtok henne i luke en eller to.

Anonymkode: 16078...e08

AnonymBruker
Skrevet (endret)

Denne personen har utført dette med fullt overlegg. Vi foreldre ringte da vi ikke fikk kontakt og var bekymret for jenta vår og han svarer at alt er OK, hun er bare på toalettet. I det øyeblikket var hun bevisstløs. Jeg truet med politi på sms (selv om jeg ikke visste hvor de var gått da), følte/visste noe var galt i forkant (en mors intuisjon) og det stemte. Men han slapp fri etter avhør. Politiet brukte ikke så mye ressurser på saken, men tok hans ord på at hun svelgte ned over en halv flaske sprit for deretter å ligge med ham. 

Ingen vitner betyr sak henlagt, enkelt og greit. De gidder ikke bruke ressurser på en sak de vet ikke vil vinne frem i retten uansett. Og det er bare et fåtall som vinner frem, dette var de første ordene advokaten åpnet med. Slik er det dessverre. 

Ryddet for svar til slettet innlegg.

Kragebein, mod

Endret av Kragebein
Skrevet

Du må hvertfall ikke finne på noe som er ulovlig eller kan sette deg selv eller din datter i en knipe! Husk på at det du gjør kan gå utover din datter også. Man vet aldri...Man kan aldri vite hva en voldtektsforbryter kan finne på. Dessuten kan eventuelle "hevner" føre til at din datter blir enda mer minnet på denne hendelsen og dermed gjør vondt verre. 
Men jeg skjønner tanken din selvsagt! 
Skal du først gjøre noe må du vite at du har saken på "din" side...Være helt sikker. 
Jeg ville hvertfall sørget for at en eventuell arbeidsgiver fikk vite om det. Samt eventuelt studiested (som rektor, lærer e.l.) dersom han studerer. Det er faktisk greit for dem å være obs...
Hvis du har adressen så kan du jo sende ett eller annet til ham jevnlig som kan minne ham på hva han har gjort. Men dette er ikke noe jeg selv ville gjort. Men kommer med tips siden du lurte...
Tips til dette:
Send ham et brev med linken: http://www.hvorlite.no/utsetter-du-noen-for-vold-og-trusler/
Send ham denne boken: http://www.hertervigforlag.no/butikk/hjelpe-meg-en-bok-om-voldtekt/
Send ham julekort, bursdagskort, påskekort osv bare for å psyke han ut.
Send ham link eller få tak i brosjyre om dette og send: https://www.aleris.no/Vi-tilbyr/sykehus-medisinske-tjenester/Urolog/Sterilisering/?gclid=CJHx1vn6jsoCFaHpcgodJtINkw 
Send ham noen voldtektsalarmer og be ham levere ut.

Du kan jo alltids adressere noen av disse "gavene" til jobbadressen hans med V/ navnet hans.

Husk at du ikke må gi/hevne deg på en måte som gjør at det kan oppfattes som truende. 

• Liker 5
Skrevet

Du kan ikke ta hevn dessverre. Da blir du straffet i stedet for han. Sånn er det i Norge. Udyr får gå fri og gjøre hva pokker de vil. Mens offrene blir psykisk ødelagt. Vær der for datteren din og si du vil alltid lytte når hun trenger noen å snakke med. Hadde du sagt det til foreldrene hans så hadde de sikkert ikke trodd deg og de ville støtte gullungen sin. Verden er kvalmende :(

AnonymBruker
Skrevet

Du kan fortelle hele historien med fult navn og bilde av mannen og dele på alle sider du kommer over på Internett i tillegg til å henge opp lapper. På denne måten kan du kanskje få andre voldtektsofre til å stå fram, og forhindre fremtidige voldtekter. Før du gjør dette må du være 110% sikker på at han har utført voldtekten og at dette ikke er en misforståelse da dette kan ødelegge ganske mye for gutten. Dette er så vidt jeg vet ulovlig og du vil mest sannsynlig bli anmeldt, men det er kanskje verdt det? 

Anonymkode: ce06e...394

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Desverre er voldtektsaker lavprioritert i norge, selvom politiet hevder de har høy prioritering. De færreste får straff, og de færreste får hjelp med profesjonell oppfølging og traumestøtte. Selv serievoldtektsmenn får gå fri etter en dag på cella selvom de blir arrestert rett etter gjerningen. Helt groteskt!

Men om dere har vært i rettsak med denne voldtektsmannen, så må dere vel vite hans fulle personalia? Har man det så er det ikke så vanskelig å finne ut hvem som er foreldrene hans. Jeg syns du helt klart bør kontakte foreldrene hans!
Når det kommer til andre måter man kan "straffe" han på så er det vel ingen lovlige måter jeg kommer på som vil være effektive.
En ting kan jo være å jevnig sende han påminnelser på adressen hans om det han gjorde, hvor mye han har ødelagt et menneske, og med eksempler på hva om dette hadde skjedd hans datter eller hans mor, psyke han ut og få han til å få dårlig samvittighet og aldri glemme saken og gå videre med livet sitt. Jeg kjenner til et eksempel der en voldtektsforbryter fikk igjen ved å bli holdt fast og pult i rumpa med en flaske.

Anonymkode: 140be...ec4

De har ikke vært i retten. Dette kommer tydelig frem i HI.

Ettersom det ikke finnes fysiske bevis og forklaringene spriker, så er det opplagt at ikke politiet har noen sak.

Voldtektssaker blir ikke henlagt når det foreligger bevis eller historiene er troverdige.

Jeg ville lagt ballen død og fouksert på sunnere ting.

Anonymkode: 22e59...e4a

• Liker 1
Skrevet

Hans misnøye og depresjon over å bli straffet av myndighetene hadde vært hevn nokk for meg

Fortsett å lete etter advokater og hjelp fra myndighetene er alt jeg kan anbefale. Foreldrene hans høres også ut som en ide. Om du utfører voldelig hevn på den måten du nevner gjør du bare en feil i min mening

Skrevet
Den Monday, January 04, 2016 at 1.58, AnonymBruker skrev:

Hvordan dette skal gjengjeldes avhenger av mange faktorer. Først må vi vite om han voldtok henne i luke en eller to.

Anonymkode: 16078...e08

Hva faen spiller det for rolle? Og språkbruken din vil jeg ikke nevne en gang.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Legg ut historien med fult navn & bilde av fyren på nett. Betal noen kroner i Google Ads og Facebook ads for å forsikre deg om at din side for all fremtid vil være topptreffet når noen googler fyren.. 

Anonymkode: 1aa7d...351

• Liker 4
Skrevet (endret)
Den 4.1.2016 at 1.35, AnonymBruker skrev:

Datteren min ble voldtatt og skadet bare 17 år og har hatt mange problemer og ettervirkninger fra dette. Hun oppsøkte selv voldtektsmottak og ble henvist videre til advokat. Forholdet ble anmeldt, men ble etter en tid henlagt grunnet bevisets stilling. Han selv har innrømmet seksuell omgang og at hun ikke var bevisstløs. Allikevel har politiet henlagt saken. Utrolig! 

Jeg trodde virkelig politiet var kommet lenger i etterforskning av voldtektssaker, men fikk dessverre oppleve at dette blir lite prioritert. 

Jeg vet hvem voldtektsmannen er. Han er en skikkelig ekkel, vemmelig ung bajas. Har bilde av seg selv flirende og håret rett til vers og ville øyne med tynn, bar overkropp samme dagen voldtekten skjedde. Som for å feire et trofe. 

Jeg tenker stadig på urettferdigheten med hvordan datteren min har blitt skadet og hvordan hun sliter også i dag. Og jeg tenker på han som går rundt og tror at dette er helt greit som han har gjort. Som deltar på fester, møter andre unge jenter og voldtar. 

Jeg ønsker i det minste å fortelle foreldrene hans hva som har skjedd, men har ikke klart å finne ut hvem de er. 

Ellers ser jeg for meg at jeg spidder ham på en høygaffel opp etter en vegg :trampe:

Kommer nok ikke til å gjøre det, men kjenner sterkt på at noen konsekvenser skal han ha!

Jeg vrir hjernen etter kreative og smarte ideer, men trenger hjelp av flere kloke hoder for å finne på noe "lovlig" :idesmil:

Dessverre finnes det mange slike eksempler også her i landet. Men hvordan tror du Norge blir om alle tar loven i egne hender??

Endret av debatant
  • Liker 1
Skrevet (endret)
Den 4.1.2016 at 2.17, Mats skrev:

Du kan ikke ta hevn dessverre. Da blir du straffet i stedet for han. Sånn er det i Norge. Udyr får gå fri og gjøre hva pokker de vil. Mens offrene blir psykisk ødelagt. Vær der for datteren din og si du vil alltid lytte når hun trenger noen å snakke med. Hadde du sagt det til foreldrene hans så hadde de sikkert ikke trodd deg og de ville støtte gullungen sin. Verden er kvalmende :(

Hva med å være taknemlig for å bo i en rettsstat?

Klart Norge ikke er perfekt, Hva som virkelig er kvalmende er steder der sharia og denslags råder.

Endret av debatant
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare for å ha det sagt så kommer jeg aldri til å gjøre noe fysisk eller skade noen. 

Jeg ønsker selvsagt ikke det for noen. Hevn er derfor kanskje et sterkt ord, heller konsekvens. Han skal vite at det ikke er glemt eller greit på noen måte. 

Det er bare ikke greit at han skal få lov å tro han "slapp unna" og at det er fritt frem så lenge ingen ser det. 

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare for å ha det sagt så kommer jeg aldri til å gjøre noe fysisk eller skade noen. 

Jeg ønsker selvsagt ikke det for noen. Hevn er derfor kanskje et sterkt ord, heller konsekvens. Han skal vite at det ikke er glemt eller greit på noen måte. 

Det er bare ikke greit at han skal få lov å tro han "slapp unna" og at det er fritt frem så lenge ingen ser det. 

Allikevel skal han ikke trakasseres. Du er vel klar over at han kan gå til politiet og anmelde deg? La det være og ta deg av datteren din istedet. Det kommer aldri noe godt utav å hevne seg.

Anonymkode: abf87...a40

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...