AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #1 Skrevet 4. januar 2016 Når man står som aktiv på Facebook, er man da alltid fysisk aktiv? Altså inne på Facebook, sjekker feeden eller lignende? Kan man stå som aktiv selvom man feks sover? Lurer på om en date/potensiell kjæreste ignorerer meg. Han står som pålogget stadig vekk, aktiv for 2 minutter siden og lignende jevnt gjennom dagen, men meldingene mine hverken ser han eller svarer på selvom jeg sender sms eller melding på fb. Klarer ikke helt å tro han når han sier etter mange mange timer at han ikke har sett meldingen min. Hva gjør jeg? Anonymkode: 40280...a09
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #2 Skrevet 4. januar 2016 Tror ofte man er mindre aktiv enn det facebook skal ha det til. Har sett et par ganger at det har stått sånn grønn prikk på meg når jeg ikke er aktiv (typ når venner har vist meg ting på deres facebook). Jeg logger aldri av facebook på mobilen, og dersom programmet ikke er lukket (selv om jeg heller ikke er inne på facebook), så mistenker jeg at det står man er aktiv når man ikke er det. Anonymkode: 8f36b...d17 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #3 Skrevet 4. januar 2016 Men når det stadig står "aktiv for 2 min siden" og "aktiv for 20 min siden" og den prikken er grønn i mellom, betyr ikke det at man fysisk er inne? Den logger seg vel ikke av og på av seg selv? Lyst til å spørre, men redd jeg driter meg ut og virker desperat og hormonforstyrret. Ts Anonymkode: 40280...a09
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #4 Skrevet 4. januar 2016 Uff den der "sist aktiv" greien er skummel.... Og ja det betyr når man bare har vært inne på facebook og trykket rundt, trenger ikke ha trykket like på noe engang, men bare vært på newsfeeden å scrollet eller sjekket noe på sin egen profil. Jeg har nemlig sjekket fra flere andre profiler for å kartlegge hvilken aktivitet som registreres og gjør at den oppdaterer seg den seg "sist aktiv" greien. En date som sa det til meg nemlig, for jeg ignorerte han stadig vekk, ikke for å ignorere han men fordi jeg trengte tid på å tenke ut hva jeg skulle svare og fordi jeg ikke alltid orker å sjekke beskjedene hans med en gang. Så spurte han hva jeg gjorde en gang jeg var aktiv, så sa jeg at jeg sov, og han bare jasså sover jah så fortalte han at han kunne se det og jeg bare herre gud Men til fyren din sitt forsvar så trenger han ikke mene noe slemt med å ikke svare deg selvom han er på facebook, kan være at han bare er inne på facebook for å sjekke morsomme Meme'r på pages før han legger seg for eksempel , og ikke orker å skrive med noen. Anonymkode: a6718...b5a 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #5 Skrevet 4. januar 2016 Du burde ikke begynne å spørre han om det, det vil fremstå kontrollerende. Når han sier han ikke så den så mener han nok heller: jeg trykket ikke inn på meldingen og leste den. Hvordan er ha ellers når dere møtes? Tar han også initiativ til å sende meldinger? Noen ganger er jeg sånn selv at jeg ikke "orker" å lese mld, selv om det er fra daten min. Spesielt om jeg er opptatt med noe annet. Anonymkode: 79713...13b 3
Sandie Skrevet 4. januar 2016 #6 Skrevet 4. januar 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Men når det stadig står "aktiv for 2 min siden" og "aktiv for 20 min siden" og den prikken er grønn i mellom, betyr ikke det at man fysisk er inne? Den logger seg vel ikke av og på av seg selv? Lyst til å spørre, men redd jeg driter meg ut og virker desperat og hormonforstyrret. Ts Anonymkode: 40280...a09 Før jeg avinstallerte Facebook-appen på mobilen stod jeg oppført som aktiv nesten hele tiden - uten at jeg var det. Jeg tror jeg ble automatisk innlogget hver gang jeg brukte nettet på mobilen.Så kanskje det er derfor du ser han som aktive hele tiden.Etter at jeg avinstallerte appen står jeg aldri som aktiv mer,utenom når jeg faktisk er det. Forøvrig synes jeg ikke du skal begynne å spørre ham om dette.Som andre skriver,så vil det få deg til å virke kontrollerende.Det hadde vært noe annet om du så at meldingene dine var lest av han,men likevel sto ubesvart i lengre tid. 2
Plastaroma Skrevet 4. januar 2016 #7 Skrevet 4. januar 2016 Det hender rett som det er at jeg får meldinger om natta når jeg sover, og senere får beskyldninger om at jeg har ignorert, fordi jeg har stått som aktiv nå. Tror den logger seg på og av etter eget forgodtbefinnende. Det er så irriterende når folk ikke tror at jeg faktisk ikke var pålogget, siden jeg sto som aktiv. Så ja, det kan fint hende han ikke er pålogget/aktiv, selv om den grønne prikken er der.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #8 Skrevet 4. januar 2016 Den grønne prikken er der om mobil appen er innlogget. Den er ikke alltid i sanntid så den skal man ta med en klype salt. Online offline mode. Men der det står "aktiv for xx minutter siden" e r når man sist har gjort en eller annen aktivitet der inne som å scrolle i newsfeeden eller hatt web browseren oppe Anonymkode: a6718...b5a
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2016 #9 Skrevet 5. januar 2016 Det er litt forsinkelse på "sist aktiv" så denne kan lyve med inntil noen minutter. Det beste er å sjekke om meldingen faktisk er lest, selv om denne også kan lyve, dersom skjemvinduet står oppe på pc eller mobil. Anonymkode: 58394...5cb
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2016 #10 Skrevet 5. januar 2016 Ikke til å stole på! http://forum.kvinneguiden.no/topic/848960-facebook-messenger-sist-aktiv-frustrasjonfunksjon/ Anonymkode: dd67e...e42
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2016 #11 Skrevet 5. januar 2016 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke til å stole på! http://forum.kvinneguiden.no/topic/848960-facebook-messenger-sist-aktiv-frustrasjonfunksjon/ Anonymkode: dd67e...e42 Ja det er på messenger appen, men i web browseren er den riktig. Tro meg, jeg har sjekket grundig fra flere profiler og med forskjellig type aktivitet. Les mine kommentarer over. Men enig med hun over som skriver at beste er å sjekke om meldingen er lest eller ikke, for man kan jo være i browseren uten å ha lest meldingen. Dessuten er det heller ingen tvangsregel at man må slippe alt man har i henda for å svare på innboksen med en gang man har lest. Ville ikke lagt så mye i dette her ts, men skjønner at det er frustrerende, tro meg, har vært der selv! Anonymkode: a6718...b5a
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2016 #12 Skrevet 6. januar 2016 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja det er på messenger appen, men i web browseren er den riktig. Tro meg, jeg har sjekket grundig fra flere profiler og med forskjellig type aktivitet. Les mine kommentarer over. Men enig med hun over som skriver at beste er å sjekke om meldingen er lest eller ikke, for man kan jo være i browseren uten å ha lest meldingen. Dessuten er det heller ingen tvangsregel at man må slippe alt man har i henda for å svare på innboksen med en gang man har lest. Ville ikke lagt så mye i dette her ts, men skjønner at det er frustrerende, tro meg, har vært der selv! Anonymkode: a6718...b5a Tro meg men det er kun på appen det står hvor mange minutter det er siden du var aktiv. På pcen står det kun grønn prikk når du er aktiv og ikke noe når du logger av. Anonymkode: 912bf...837 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2016 #13 Skrevet 6. januar 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Tro meg men det er kun på appen det står hvor mange minutter det er siden du var aktiv. På pcen står det kun grønn prikk når du er aktiv og ikke noe når du logger av. Anonymkode: 912bf...837 Nei ikke hvis du går inn på innboksen på meldinger i browseren Der kan man se "sist aktiv". Men i chat vinduet på siden er det kun den prikken ja. Anonymkode: a6718...b5a 1
Cleopatra. Skrevet 6. januar 2016 #14 Skrevet 6. januar 2016 (endret) Har faktisk testet det; trykket vekk alt, gjorde skjermen svart og la den vekk. Var likevel "aktiv nå", så nei, det stemmer ikke alltid. Men om han stadig vekk er aktiv og ikke svarer, mistenker jeg at han bare lar vær å trykke seg inn på samtalen deres. Men om det bare er snakk om timer, er det mulig han er opptatt og sjekker andre ting på telefonen Endret 6. januar 2016 av Fireball 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå