AnonymBruker Skrevet 3. januar 2016 #1 Skrevet 3. januar 2016 Har nettopp flyttet inn i ny kjedet enebolig. Det er carport mellom husene hvilket da gjør at husene på sett og vis henger sammen. Sliter veldig med støy fra naboen, men det er ikke feststøy osv. Naboen kan spille musikk på normalt volum, men bassen dirrer i veggene mine. Er dette normalt? Har bodd i forskjellige typer bolig, rekkehus, leilighet, enebolig, men aldri opplevd dette før. Kan det være en konstruksjonsfeil eller må jeg bare innfinne meg og flytte i frittliggende enebolig om jeg vil ha fred?? Takker for tilbakemeldinger. (gjerne seriøse og konstruktive) Anonymkode: 981d4...0db
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #2 Skrevet 4. januar 2016 Du er sikker på at volumet er normalt? Altså normalt for folk som bor tett, ikke for folk som bor uti skauen? I treboliger bærer vibrasjoner og å ha bassen nær naboen er derfor ikke normal forlkeskikk å høre musikk høyt uten først å sjekke at naboen er ute. Om det er normalt høyt så har kanskje naboen plassert høyttalere/bass strategisk feil. I fellesboliger er det normalt å dempe vibrasjoner og flere nettsider selger dempere til å sette høyttaler på. Du kan i tilfelle tilby deg å stå for kostnaden. Nabo får lyd, du slipper vibrasjoner (samme prinsipp som når vi alle setter vaskemaskinen på små plastikklabber). Eventuelt kan det være en lydbro. I så fall må anlegget flyttes unna lydbroen eller den må etterisoleres for å bli kvitt problemet. Om det er en lydbro bør lydkilden være et punkt - altså om du lytter etter så vil lyden ha en kilde. Typisk er skorsteiner, ventilasjon, kjøkkenviften eller rørgjennomføringer. Anonymkode: 9128e...6d5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå