anonymLala Skrevet 3. januar 2016 #1 Del Skrevet 3. januar 2016 Fikk maleutdtyr til jul og lovde giver å male et bilde... Problemet er vel at jeg absolutt ikke kan male. Har kommet hit til og har mest lyst til å drite i det men tenkte kanskje noen her kunne gi noen tips sånn in general før jeg gir opp.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poda Skrevet 9. januar 2016 #2 Del Skrevet 9. januar 2016 Det er en flott start! Jeg ville nok lagt inn flere penselstrøk både i forgrunnen og bakgrunnen for å dekke over det hvite som skinner gjennom. Ikke sånn sagt at du ikke kan beholde det slik, men om du har sterkere farger i forgrunnen, og dusere i bakgrunnen, kan du gi en bedre følelse av rom (tenk på et landskap med en horisont; mørke/sterke farger er nærmere deg, jo lenger vekk fra deg ting er, jo dusere blir de i farge og form). Jeg ville også ha definert skillet mellom gulv og vegg med en rettere linje, også det for å gi følelse av rom. Du kan også male inn noen objekter til høyre i bildet for å oppnå balanse. Husk, dette er et maleri, du står fritt til å legge til hva du vil eller flytte objekter som det passer deg. Om du ikke er et helt lei ennå, kan du vurdere å tenke på komplementærkontraster (de motsatte fargene i fargesirkelen, f.eks. rød og grønn) Det kan være så enkelt som at du bruker noen flere farger enn bare brun når du maler gulvet, eller at du legger inn kontrastfargen i skyggen. Dette er et maleri, fargene du velger behøver ikke være slik som på fotografiet! Ikke gi opp, og ikke tenk at du skal produsere mesterverk. Det beste man kan gjøre når man lærer noe nytt er å godta at det man gjør er godt nok nå, og at for hver gang du maler vil du bli bedre. Mottaker vil ikke forvente en Picasso, han ga deg jo malerutstyr fordi du er en nybegynner. Hadde du vært en etablert maler ville du ikke hatt behov for en slik gave Stå på! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå