Gå til innhold

Jeg overreagerer ofte.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er mann 64 år. Jeg mener ihverfall selv at jeg i mange tilfelle er en noe merkelig kar. Man skal ikke utgi sine tanker alltid, men jeg har ofte rare tanker/følelser. Jeg fikk for noen år siden diagnosen ADD eller ADHD for voksne som het heter. Jeg klarer meg bra og bruker litt medisin. De med ADD tåler dårlig forandringer og nye situasjoner. Det fikk jeg erfare i julen da jeg var reist bort til familie og traff mange andre folk som jeg ikke kjente. Når jeg så kom hjem for noen dager siden, fungerte ikke alt som det skulle. Jeg var stresset, sug i magen og konsentrasjonsvansker, og fikk ikke gjort så mye heller. Jeg prøvde å presse meg til å fungere normalt igjen, men oppdaget fort at det var bare å ta det med ro og ta tiden til hjelp. Det er ikke det, jeg er sosial og behagelig å omgåes mener de jeg kjenner. Men denne overreaksjonen er trasig for meg. Det føles i denne situasjonen at mange ting vil endre på seg. Selvsagt endres ting med tiden. Ofte må man godta slik det er, og ikke analysere alt slik jeg i vanskelige situasjoner gjør. Noen som har noen meninger her ?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette høres kjent ut. Du kan få medisiner mot dette, men det er ikke lov å anbefale medisiner her. Dermed anbefaler jeg at du forteller om dette til en psykiater og ber om medisiner for å slippe disse tankene og stresset.

Anonymkode: f8289...989

Skrevet

takk for svar, igrunn løste problemet seg, du nevnte psykiater, men jeg heller kontaktet ei dame jeg kjenner og vi snakket mye om hvordan jula hadde vært og igrunn løste floken seg, det er ikke det at jula ikke var bra, men spesielt stressete for meg med mye nytt, og jeg som lever et rolig og systematisk liv, så ofte er det bedre å løse problemer med sosial kontakt og ta tiden til hjelp, istedet for medisin, jeg var inne på tanken å bruke Stesolid/Valium, det brukte jeg for mange år siden, men heldigvis valgte jeg det ikke.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, merterje skrev:

takk for svar, igrunn løste problemet seg, du nevnte psykiater, men jeg heller kontaktet ei dame jeg kjenner og vi snakket mye om hvordan jula hadde vært og igrunn løste floken seg, det er ikke det at jula ikke var bra, men spesielt stressete for meg med mye nytt, og jeg som lever et rolig og systematisk liv, så ofte er det bedre å løse problemer med sosial kontakt og ta tiden til hjelp, istedet for medisin, jeg var inne på tanken å bruke Stesolid/Valium, det brukte jeg for mange år siden, men heldigvis valgte jeg det ikke.

Så flott! De enkle løsningene er ofte de beste. Da vet du hva løsningen er ved en senere anledning.

En god prat kan være godt i blant. Man trenger ikke å vente til alt er fullt kaos. Selv stresser jeg meg lett opp og har derfor ofte en liten prat om det keg opplever, med en venn. 

Anonymkode: f8289...989

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...