Gå til innhold

Skravletråd, september/oktober 2016

N.Tonks

Anbefalte innlegg

@NymphadoraHar bestilt time hos jordmor, men ikke vært enda. Legen ga klart beskjed om at hvis personkjemien var dårlig skulle jeg bare komme til ham i stedet. Det gjør meg litt skeptisk ;)

Hurra for bedret form! Hvor mye har du gått ned? Må jo være drastisk når legen sier stopp... 

Endret av Bokdamen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke bestilt hos jordmor enda, men har veldig lyst. Er bare redd legen min blir snurt på meg (jeg er pyse...). Legen er litt eksentrisk. 

@Nymphadora Så bra de holder ekstra øye med det da :) Hadde en venn som også hadde GBP og gikk ned massivt veldig fort! Lenge siden du hadde inngrepet? Må vel være deilig å se positive resultater :laugh: 

Flere som vil sjekke om baby er frisk? Jeg vil egentlig sjekke det som sjekkes kan, men aner ikke hvor jeg skal henvende meg. Legen ble nesten sint fordi jeg ville vite, og på tidlig UL sjekket de ikke... Hva gjør jeg da? Bestiller enda en UL og ber om sjekk? Jeg har ikke veldig lyst på en megaoverraskelse heller, på den store dagen :ohmy: (i den grad det kan unngås, da) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Nymphadora @Fiberhusk

Jeg skjønte ikke ha GBP var før nå, skylder på gravidehjerne ;) Da skjønner jeg at du har gått ekstra ned i velt.

Og mht om alt er bra. Da vi var på tidlig UL sa legen bare at "alt er akkurat som det skal være, og det er ingen tegn på at noe skulle være galt"  Så snakket vi litt om at det at alt var greit nå ikke betydde at ingenting kunne dukke opp senere/på neste UL. Dette var ikke noe vi ba om og hun tok det opp uoppfordret. Det var egentlig litt godt at hun tok det opp, så slipper vi tenke mer på det  (selv om jeg egentlig var mest redd for at hjertet ikke slo).

Nevnte de ingenting da du var på tidlig UL? Har jo bare gjort det en gang, så aner ikke hva som er vanlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Bokdamen Nei hun som utførte den sa ingen ting, bare at hun ikke kunne sjekke noe annet enn lengde (alder) og at den var "frisk" (i live, mer eller mindre..).

Men nå er jeg jo snart i uke 14. Jeg kan ikke vente til uke 18 med å se om det er ugler i mosen. Ikke at vi har noe arvelig bakover i familien, og fastlegen min sa bare at "hvis det ikke er noe arvelig, så trenger du ikke sjekke" (legg til at han hadde DØD i blikket da, jeg følte meg som verdens verste menneske).
Man MÅ ikke ha noe bakover, for at noe skal oppstå, vel? Jeg ønsker ikke å få mer enn ett barn, og vil i den grad jeg kan bestemme det, få et "friskt" barn. Er det slemt av meg å tenke slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Fiberhusk @Bokdamen Operasjonen var i april, så foreløpig er jeg innenfor den "Du burde ikke bli gravid de 12 første mnd" :fnise: Har gått ned 47 kg.. :)

@Bokdamen Jeg syns absolutt ikke det er slemt å tenke på den måten og forstår godt at du har de tankene. Dessverre er noen leger så forskjellige og man vet aldri hvilken holdning man møter på - det er jo ikke ALT som er arvelig og kommer av den grunn!! 

Jeg vet at han ene fastlegen min har ved tidligere svangerskap sjekket diverse uten å gjøre noe "sak" av det. Kan hende det skjedde nå og, så ikke så mye på skjermen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@FiberhuskJeg skjønner deg egentlig veldig godt! Har prøvd å ikke tenke for mye på alt som kan være galt og gitt meg selv strengt forbud mot Google, men det ligger jo en liten frykt for at det er noe som de ikke oppdager. Du kan jo evt bestille en ny UL et annet sted? Hvis du googler litt finner du kanskje noen som har tips til hvor de sjekker litt mer?

@Nymphadora47 kg!?!?! Det er jo nesten en hel person! Men godt at de følger deg opp. Du får bare passe på at ikke bikker feil vei ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg googler ikke så mye jeg heller, for jeg mistenker ingen ting. Jeg vil bare være så sikker jeg kan være.. :sjenert: Synes det er veldig hyggelig at dere ikke synes jeg er et dårligere menneske bare fordi jeg vil sjekke slikt altså, takk! :) Det skal liksom ikke så mye til før man føler seg som Tante Grusom, i denne situasjonen.

Har dere forresten lagt merke til at vi er den minst aktive/minste termingruppen?  Lurer på om det kan være pga. barnehageopptaket? :fnise:

Endret av Fiberhusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Fiberhusk skrev:

Har dere forresten lagt merke til at vi er den minst aktive/minste termingruppen?  Lurer på om det kan være pga. barnehageopptaket? :fnise:

Det har jeg også lagt merke til, ingen dum teori. Men i Bergen er opptaket endret, og vi er garantert plass i løpet av september -17. Har regnet litt på permisjonsukene, og vi kommer oss nesten helt rundt med 100% og ferieuker. Så vi kunne ikke vært mer fornøyd med termin  (tenker sommer rushet har roet seg litt da). 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Bokdamen skrev:

Det har jeg også lagt merke til, ingen dum teori. Men i Bergen er opptaket endret, og vi er garantert plass i løpet av september -17. Har regnet litt på permisjonsukene, og vi kommer oss nesten helt rundt med 100% og ferieuker. Så vi kunne ikke vært mer fornøyd med termin  (tenker sommer rushet har roet seg litt da). 

Åh Bergen! Savner Bergen! Jeg kommer gjerne til Bergen for en trilletur eller to :laugh: Det var lurt, jeg har tenkt meg å ta 100% selv, og samboer har fleksibel arbeidstid i tillegg. Håper det kommer til å gå godt rundt her og! Jeg vet hvilken barnehage jeg ønsker meg aller mest. Vil helst søke med en gang :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@FiberhuskJeg printet kalender for 2016 og 2017, begynte den uken permisjon forhåpentligvis begynner og telte hvor langt 49 uker fikk oss. Så la jeg inn litt ferie jeg sparer fra i år og fem uker for neste år. Vi vil helst ha litt ferie sammen, så kan hende mannen må ta et par uker uten permisjon, men det får vi se på (skal først gjennom de neste 26 ukene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg melder meg forsiktig inn. Var på tidlig UL i dag, 7+2, og alt var vel med knøttet :) Jeg skal ta en UL mellom uke 10 og 12 for å sjekke etter Trisomi 13 (min samboer har en genfeil som gjør at det er forhøyet risiko for dette), i tillegg til duotest. 

Ellers har jeg termin 20. oktober. Jeg bor i Bergen der de nettopp har endret inntaket slik at september- og oktoberbarn også har rett til barnehageplass, så jeg satser på at jeg klarer å holde meg innenfor Halloween ;) 

Ellers er jeg 37 år og har en jente på 6 fra før!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Harlekin skrev:

Velkommen! Kjekt med en bergenser til.

Synes jeg har sett deg kommenter i en prøverørstråd tidligere, stemmer det? Alltid kjekt når noen blir gravid, men litt ekstra når man har slitt for det!

Er det på KK dere skal på ekstra oppfølging? Krysser fingrene for at mini er perfekt 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :) 

Ikke vært her inne å skrevet før,men har termin  i september :) 

blir hyggelig å bli kjent og "henge" med dere litt fremover :)

Hvor langt på vei er dere? 

Endret av litleme90
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, vea skrev:

Så kjekt @Harlekin og @litleme90 gratulerer med graviditet. Håper alt står bra til med begge to! :)

Jeg er 13 uker på vei med termin ca. midt i september måned :) 

Samme her :) 13 uker i dag faktisk ifølge TUL ;) også termin i midten av mnd :) 

Takk i lige måde :)  går stort sett bra her,hva med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, litleme90 skrev:

Heisann :) 

Ikke vært her inne å skrevet før,men har termin  i september :) 

blir hyggelig å bli kjent og "henge" med dere litt fremover :)

Hvor langt på vei er dere? 

Er 14 uker og noen dager med termin 4. september. Første graviditet og har begynt å glede oss skikkelig  (krysser fingrene for at mini holder seg fast). 

Er det noen flere som har fått dato for OUL? Har fått time om akkurat fire uker. Var på tidlig UL for to uker siden, (det var kjempestort) men dette blir en enda større milepæl. Nå snakker vi liksom KK og offisielle papirer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, litleme90 skrev:

Samme her :) 13 uker i dag faktisk ifølge TUL ;) også termin i midten av mnd :) 

Takk i lige måde :)  går stort sett bra her,hva med deg?

Formen er god, kjenner at den evigvarende trøtte følelsen begynner så smått å slippe take å jeg klarer å være våken lenger enn til klokken 18-19 :P

Ellers har jeg det veldig greit. Litt småting, men jeg velger å ikke tenke på de så kanskje det forsvinner av seg selv :P haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått time til OUL den 08.04 :) Nå innser jeg at tiden kommer til å fly fremover.. Iih.. 

@litleme90 Velkommen! Alltid gøy med flere :) Jeg er nå 13+4 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...