Gå til innhold

Assistert selvmord

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Jeg er en ung jente i starten av 20 årene med en tøff fortid. Sorgen over tapte liv går aldri bort, og generelt sorgen over livet dønn alene. Har noen av dere tenkt på selvmord ? Jeg har selv ønsket dette lenge , men funnet ut at jeg selv ikke vet hvordan og om jeg tør å gjøre dette selv. Jeg leter etter en som er villig til å hjelpe meg ? Det hadde virkelig vært veldedighet ! 

Anonymkode: 02b58...ccb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest supernova_87

Tråden din kommer til å bli stengt.

Jeg anbefaler deg å ringe til Mental Helse sin hjelpetelefon, eller Kirkens SOS sin hjelpetelefon, det kan være godt å snakke med noen når ting er så mørkt som det virker som de er for deg nå.

Husk at det du er i nå er midlertidig, og selvmord er for alltid. Jeg skulle ønske du slapp å ha det så jævlig som du har det nå, men vit at det er noen som har troa på at det finnes et godt og rikt liv foran deg, jeg tror på det for deg, selv om du ikke klarer å se det selv. Ta kontakt med noen, ring til hjelpetelefonene, få hjelp, livet trenger ikke være så mørkt som det det er nå.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MadameDeRosa

Det er ikke lov til å diskutere selvmord. Se reglene. 

Selvmord er ikke et alternativ, det finnes en dag i morgen, og alltid noen som er glade i deg og vil bli veldig lei seg om du gjør noe sånt. Jeg anbefaler deg å ta kontakt med lege eller legevakt og fortell dem det du tenker på, sånn at du får ordentlig hjelp.

Endret av MadameDeRosa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS

Jeg må dessverre stenge tråden din ettersom det ikke er tillatt med selvmordstanker på Kvinneguiden. Dette er ikke for å tabubelegge disse følelsene, men fordi vi ikke kan vite hvem som har kompetanse til å hjelpe og hvilke svar som kan være skadelige (les mer her om hvorfor vi har denne regelen).

Jeg vil oppfordre deg til å heller ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og netttjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym.

mvh. Nordvesta, mod.

Endret av Nordvesta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...