Gå til innhold

Har PCOS, hormonforstyrrelse

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er såå sliten og lei av så mye hårvekst, og at det ikke noe man kan gjøre enn å gå på pp-piller. Har prøvd masse rart men ingenting hjelper. Laserbehandling har jeg også prøvd men det er sykt dyrt og de som jobber der mente at det ikke ville være noe nytte for meg, behandlingen vil liksom aldri ta slutt. Jeg er aller mest lei av så tykke og rask hårvekst på ansiktet så det er det jeg snakker om nå. Har prøvd voks og epilator også, men ansiktet mitt reagerer veldig mye på det og kan ha "brannsår/skade arr" i et par uker. Jeg er gelt oppgitt og bare gråter.

har noen bedre forslag? Hva gjør dere, som også har PCOS?

Anonymkode: 14428...3e5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lever med hårene og napper ved behov. Har på magen og haken. Føler med deg.

Anonymkode: d69fc...91a

AnonymBruker
Skrevet

Hjelper ikke p-pillene noe? Tror jeg har pcos selv, men har ikke hår der det ikke skal være. Eller det hender jeg får ett tykt hår på haka men det skjer bare noen ganger i halvåret, og jeg napper det ut igjen. Men jeg liker ikke brynene mine, hårene der er vekdig kraftige og mørke. 

Anonymkode: bd74a...0e6

Skrevet

Trist å høre at du plages sånn av uønsket hårvekst, og at laserbehandlinga ikke fungerer helt optimalt. Har selv PCOS, men plages mer av manglende eggløsning enn hårvekst (selv om jeg også nok har mer hårvekst enn normalt). For "mine" problemer bruker jeg Metformin og spiser lavkarbo, da en god blodsukkerregulering skal ha effekt på mange av symptomene ved PCOS. Har du lest noe om dette? Kanskje det også kunne vært noe for deg?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ikke gå på Ppiller pga fare for blodpropp så jeg har fått metformin og Aldactone. Disse medisinene har hjulpet meg med hårvekst og vektnedgang, spesielt Aldactone skal være brukt for uønsket hårvekst. I motsetning til Metformin så har Aldactone lite merkbar bivirkning så du kan spørre legen din om å prøve den? Ps; Den må tas i 4-6 mnd før man kan si om den har effekt eller ikke. 

Anonymkode: 0e576...232

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har så mye hårvekst på ansiktet at det må fjernes daglig, men får så fort inngroddhår og hudbetennelse av mye barbering. Det er for mye og tett til å kunne nappe ut med pinsett, epilatoren ga bare hudbetennelse og sår. 

Pp-pillene hjelper ikke mot reduksjon av hårvekst, men hindrer en økning. Og så har den flere funksjoner mot denne sykdommen da.
Ja burde starte på lavkarbo og sånt selv, men jeg går på andre medisiner som øker matlysten og da spiser jeg aalt som kommer. Er såå redd for å få diabetes type 2.

Jeg har faktisk ikke vært bort i disse medisinene dere nevnte, men skal lese litt opp om de og snakke med legen. Men hjelper de mot vekt nedgamg?

Du som i ut gangspunktet blir mer plaget av eggløsning, det var leit å høre. Jeg selv har ikke så mye fokus på eggløsning enda. Men lurte på hvordan du fikser ansiktshåret?

Og hva med du som går på både metformin og Adactone, hvordan fjerner du håret fra ansiktet?

TS

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har så mye hårvekst på ansiktet at det må fjernes daglig, men får så fort inngroddhår og hudbetennelse av mye barbering. Det er for mye og tett til å kunne nappe ut med pinsett, epilatoren ga bare hudbetennelse og sår. 

Pp-pillene hjelper ikke mot reduksjon av hårvekst, men hindrer en økning. Og så har den flere funksjoner mot denne sykdommen da.
Ja burde starte på lavkarbo og sånt selv, men jeg går på andre medisiner som øker matlysten og da spiser jeg aalt som kommer. Er såå redd for å få diabetes type 2.

Jeg har faktisk ikke vært bort i disse medisinene dere nevnte, men skal lese litt opp om de og snakke med legen. Men hjelper de mot vekt nedgamg?

Du som i ut gangspunktet blir mer plaget av eggløsning, det var leit å høre. Jeg selv har ikke så mye fokus på eggløsning enda. Men lurte på hvordan du fikser ansiktshåret?

Og hva med du som går på både metformin og Adactone, hvordan fjerner du håret fra ansiktet?

TS

Jeg plages ikke så veldig av uønsket hår i ansiktet, men har en del mørke og stive hår på haka. Disse napper jeg bare med pinsett, men ser at det bare blir flere og flere av disse så håper det stabiliserer seg der det er nå. Plages derimot mer av en ganske hårete bikinilinje, med hår flere cm utover hvert lår... Har vokset med Veet varmvoks i mange år og er ganske fornøyd med det, men det er konstant nuppete med inngrodde hår og andre "flekker" og merker, så blir liksom aldri helt pent... Ganske plagsomt om sommeren, men resten av året er det heldigvis godt skjult. Blir derfor kanskje ikke helt riktig å sammenligne med hår i ansiktet, dessverre. 
Håper du finner en god løsning som fungerer bedre for deg, det er ikke så rent lite vi PCOS-damer må slite med... Du har sikkert googla en del, men kanskje du finner noen tips på soulcysters.com, en nettside for de med PCOS. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har PCOS og mye hårvekst i ansiktet, riktignok lyse hår, men det syns godt likevel.

Jeg bruker en krem som heter Vaniqa, som jeg smører på huden. Dette stanser hårveksten, og jeg har ikke trengt å fjerne hår på ukevis! Tidligere måtte jeg fjerne håret en gang i uka. Fås på resept hos fastlege. Hvis du ikke har prøvd den tidligere så er den verd et forsøk.

Anonymkode: 340e4...bea

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kan dere ikke bruke barberhøvel eller/og pinsett som alle andre?!

Anonymkode: f45ed...299

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...