AnonymBruker Skrevet 2. januar 2016 #1 Skrevet 2. januar 2016 Jeg har i lengre tid slitt med senebetennelse i høyre hånd. Jeg har 1 årsjubileum denne måneden! Jeg har prøvd fysioterapi, trening, ibux-kurer, ibux gel, voltarenkurer, avlastning, belastning, kortiosoninjeksjon... Så jeg begynner å bli ganske lei! Til sommeren er jeg ferdigutdannet sykepleier, og er helt avhengig av å ha en hånd som fungerer. Snakket med en kollega idag, og hun hadde tatt en kur for 6 år siden som hjalp, men hun husker ikke hva den heter. Hun måtte spise bra for å ikke få vondt i magen og var bra etter en uke, det er det eneste hun husker. Noen som tilfeldigvis vet hva dette kan være, eller har noen andre råd? Jeg er desperat! Legen min er helt fjern og setter ikke igang noen tiltak uten at jeg foreslår de. Han sa så fint at jeg burde bytte yrke... :-) Anonymkode: 2d65e...c5b
Cambria Skrevet 2. januar 2016 #2 Skrevet 2. januar 2016 Har du prøvd trykkbølgebehandling? Dett gis jo av fysioterapeauter og vet at et blir gitt til noen type senebetennelser. Har du ikke prøvd det så få deg henvisning til fysioterapeaut på nytt og finn noen som kan trykkbølgebehandling som kan ta en vurdering på det
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2016 #3 Skrevet 2. januar 2016 Naproxen funker for meg i alle fall. Anonymkode: 8f74a...77d
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2016 #4 Skrevet 2. januar 2016 Når du har hatt det i så lang tid så hjelper ikke NSAIDS, som brukes ved senebetennelser. Det er kun ved akutte inflammasjoner. Fysio er heller ikke noe mirakel, heller ikke trykkbølgebehandling. Du må finne ut hva som forårsaker problemet å gjøre noe med det. Har man først fått senebetennelse så er sjansen stor for at den kommer igjen. Hvis jeg skal gjette så vil jeg tro at det var Arcoxia kollegaen din brukte, det er veldig hardt for magen, men er også et NSAIDS. Anonymkode: 9400d...b3d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå