AnonymBruker Skrevet 2. januar 2016 #1 Skrevet 2. januar 2016 Jeg forstår at tråder om å ta livet av seg ikke er så greie. Men jeg stusser over at det stenges tråder der svarene er konstruktive. Kan man ikke heller moderere bort de svarene som ikke passer seg? Er det mulig at svarene må godkjennes av mod før de publiseres? Grunnen til at jeg spør er for at et forum som dette ofte kan være til god hjelp. Mange har hengt seg veldig opp i negative tanker og har god nytte av å lese andres perspektiver. Når man er anonym og får svar av en anonym kommuniserer man på en helt annen måte enn når man må sitte andvarlig foran en psykolog eller lege. Man tar seg sammen og forteller ikke hele sannheten. Da kan det være godt å lire av seg det forferdelige og vise at man syns alt er håpløst til noen som lytter og ikke dømmer. Mange her har sikkert lignende historier og har fode råd og erfaringer å komme med. Bare å høre at andre har klart seg og kommet ut av situasjonen styrket har mye å si. For noen kan dette være av uvurderlig betydning. For de som allerede har bestemt seg er det nok uansett for sent. Det er ikke de som skriver inn her, tror jeg. Anonymkode: 7254d...5f6 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2016 #2 Skrevet 2. januar 2016 Jeg tror det har noe med at det kan trigge andre og Anonymkode: 47754...f7e 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2016 #3 Skrevet 2. januar 2016 Finnes det forskning som viser til dette? Jeg synes det er et interessant tema. Jeg har vært i samme situasjon selv og har aldri hatt behov for noe fellesskap eller i det hele tatt sett etter andre som planlegger det samme. Jeg har hele tiden ønsket å bli sett og å finne håp. Det er selvsagt ikke sikkert jeg er representativ for gruppen, derfor hører jeg gjerne på andres erfaringer og evt forskning på dette temaet. Det er et viktig tema og særlig i dag, når flere og flere blir sittende ensomme bak en skjerm. Da blir fort et anonymt forum på nett den eneste støtten man har. Anonymkode: 7254d...5f6
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2016 #4 Skrevet 2. januar 2016 Det er vel fordi moderatorene ikke kan vite hva som hjelper TS eller hva som gjør det verre. Kanskje får TS høre om en som er i lignende situasjon, og TS blir enda mer lei seg fordi det finnes enda flere som han/henne. Kanskje kan velmente råd og trøst/medlidenhet trigger til utførelse, fordi TS føler hun/han ikke fortjener det. Kanskje andre blir påvirket av TS og vil ønske det samme for seg selv. Moderatorene kan ikke skille TS og svarene TS får - hvilke går positivt inn på TS, hvilke gjør ikke? Anonymkode: 609fb...6a4
Avalon Skrevet 2. januar 2016 #5 Skrevet 2. januar 2016 Minner om at spørsmål ang. moderering tas på Ris og Ros eller via PM til moderator. Jeg stenger denne tråden nå da dette spørsmålet hører hjemme på Ris og ros. Ris og ros er stengt for anonymebrukere. Dere er mer enn velkomne til å lage en ny tråd om dette på Ris og ros. - Avalon, mod
Fremhevede innlegg