jentafralandet Skrevet 2. januar 2016 #1 Skrevet 2. januar 2016 Heisann! Jeg er student på fulltid, men har nå bestemt meg for å skaffe deltidsjobb ved siden av. Har tidligere jobbet i matbutikk og har nå sett meg litt lei på det... Er det noen som har noen erfaringer fra andre jobber (samtidig som man er student) eventuelt hva som er å anbefale/ikke anbefale? Har venner som er bartendere, men de jobber vanligvis hver tredje helg, og jeg ser ikke helt vitsen med å jobbe "så lite". Noen tips og erfaringer?
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2016 #2 Skrevet 2. januar 2016 Bensinstasjon Kun fordi en da kan jobbe mye kveld, på søndager, andre røde dager og ferier. Og natt hvis du vil, om de har nattåpent. Så det er mulighet for å jobbe "når som helst", og få mye tillegg i lønnen. Eller i kiosk, det er vel like muligheter for arbeidstid der og, noen steder. Anonymkode: 9dcae...629
Kragebein Skrevet 2. januar 2016 #3 Skrevet 2. januar 2016 Jeg jobber på kundesenter, og veldig mange som jobber på 1. linje er studenter som jobber deltid. De jobber vanligvis 1-3 dager i uken og annenhver lørdag, men har mulighet til å tilpasse det utifra hva som passer for dem. Helt grei jobb dersom man er komfortabel med å snakke i telefon
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2016 #4 Skrevet 2. januar 2016 1 time siden, Kragebein skrev: Jeg jobber på kundesenter, og veldig mange som jobber på 1. linje er studenter som jobber deltid. De jobber vanligvis 1-3 dager i uken og annenhver lørdag, men har mulighet til å tilpasse det utifra hva som passer for dem. Helt grei jobb dersom man er komfortabel med å snakke i telefon Hvordan er dette i forhold til telefonsalg? I likhet med TS ser jeg også etter en jobb, men markedsføring via telefon er helt uaktuelt. Bedriver du markedsføring eller bare kundeservice? Anonymkode: 70093...297
Kragebein Skrevet 2. januar 2016 #5 Skrevet 2. januar 2016 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan er dette i forhold til telefonsalg? I likhet med TS ser jeg også etter en jobb, men markedsføring via telefon er helt uaktuelt. Bedriver du markedsføring eller bare kundeservice? Anonymkode: 70093...297 Det jeg driver med er ren kundeservice. Man blir målt på salg også, men de målene oppnår man (som regel) enkelt uten å aktivt selge, da man får en del som ringer inn hver måned som alt har bestemt seg for å bli kunder eller oppgradere abonnement. Jeg har ikke jobbet med telefonsalg selv, men utifra det jeg har hørt er det ikke sammenlignbart. Det er mindre press og mye mer variasjon i samtalene, for å nevne noe Også slipper man utgående samtaler, som for meg er et veldig stort pluss.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2016 #6 Skrevet 2. januar 2016 3 minutter siden, Kragebein skrev: Det jeg driver med er ren kundeservice. Man blir målt på salg også, men de målene oppnår man (som regel) enkelt uten å aktivt selge, da man får en del som ringer inn hver måned som alt har bestemt seg for å bli kunder eller oppgradere abonnement. Jeg har ikke jobbet med telefonsalg selv, men utifra det jeg har hørt er det ikke sammenlignbart. Det er mindre press og mye mer variasjon i samtalene, for å nevne noe Også slipper man utgående samtaler, som for meg er et veldig stort pluss. Takk for svar! Hvordan fikk du tak i en slik jobb? Kan du si innenfor hvilket område jobben går ut på? Sitter du i åpent landskap med andre som jobber med det samme? Litt mange spørsmål, men jeg håper du kan ta deg tid til å svare. Anonymkode: 70093...297
Serafina. Skrevet 2. januar 2016 #7 Skrevet 2. januar 2016 Hva med pleiehjem. Der er det alltid brukt for ekstrahjelp og det er muligheter for kvelds- og helgejobbing. Jeg kjenner flere på videregående og studenter som har en sånn type jobb. Portør eller lignende på sykehus er nok også en mulighet.
Kragebein Skrevet 2. januar 2016 #8 Skrevet 2. januar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar! Hvordan fikk du tak i en slik jobb? Kan du si innenfor hvilket område jobben går ut på? Sitter du i åpent landskap med andre som jobber med det samme? Litt mange spørsmål, men jeg håper du kan ta deg tid til å svare. Anonymkode: 70093...297 Klart, bare hyggelig å svare! Nå har jeg nylig startet på en annen avdeling, men svarer utifra kundeservicejobben, siden det er der nesten alle starter. Jeg ble oppringt av et bemanningsbyrå som jeg var registrert hos, men vet at slike jobber regelmessig blir utlyst på for eksempel finn.no. Det er et stort, åpent kontorlandskap, og alle som jobber på kundeservice sitter sammen, sammen med teamledere og noen på 2. linje som kan hjelpe med tekniske spørsmål. Jobben består i hovedsak av å ta imot innkommende samtaler og hjelpe med det kundene trenger hjelp med. Det er veldig mye forskjellige spørsmål, så det er mye å lære og vanskelig å forutse neste samtale. Etter hvert får de fleste mulighet til å gjøre litt andre ting i perioder hvor det er rolig på telefon, som å besvare innkommende e-poster.
Nan Skrevet 2. januar 2016 #9 Skrevet 2. januar 2016 Jeg er student nå, for andre gang, og kombinerer det med å jobbe i klesbutikk. Jobber litt mer i ferier og litt mindre i eksamensperioder. Er jeg tidlig ute med å si fra om sånt, så stokker jeg vaktene fint med kollegaene mine, så det passer bra inn i studenthverdagen. Jobber annenhver helg pluss en dag i uka, sånn vanligvis. Forrige gang jeg studerte jobbet jeg i boliger for psykisk utviklingshemmede. Det holdt å jobbe annenhver helg, for jeg fikk en del tillegg for kveld og helg. Jeg trivdes godt med det også.
frk91 Skrevet 2. januar 2016 #10 Skrevet 2. januar 2016 Anbefaler å jobbe i bolig for psykisk utviklingshemmede/psykisk syke. Hvis utdanningen din er relevant så får du høyere lønn enn feks en bensinstasjon, det er som regel jobb annenhver helg pluss ekstrajobbing i ukedagene. I tillegg så er det positivt å ha på cven til man er ferdigutdannet, det viser at man er en empatisk person som liker å jobbe med mennesker.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2016 #11 Skrevet 3. januar 2016 17 timer siden, Kragebein skrev: Klart, bare hyggelig å svare! Nå har jeg nylig startet på en annen avdeling, men svarer utifra kundeservicejobben, siden det er der nesten alle starter. Jeg ble oppringt av et bemanningsbyrå som jeg var registrert hos, men vet at slike jobber regelmessig blir utlyst på for eksempel finn.no. Det er et stort, åpent kontorlandskap, og alle som jobber på kundeservice sitter sammen, sammen med teamledere og noen på 2. linje som kan hjelpe med tekniske spørsmål. Jobben består i hovedsak av å ta imot innkommende samtaler og hjelpe med det kundene trenger hjelp med. Det er veldig mye forskjellige spørsmål, så det er mye å lære og vanskelig å forutse neste samtale. Etter hvert får de fleste mulighet til å gjøre litt andre ting i perioder hvor det er rolig på telefon, som å besvare innkommende e-poster. Takk for så utfyllende svar! Mulig dette er en aktuell type jobb å søke på. Anonymkode: 70093...297
Sapree Skrevet 3. januar 2016 #12 Skrevet 3. januar 2016 Promotør har jeg jobbet som der man står på stands i forskjellige butikker og gir ut smaksprøver og samples. Synes det er en veldig fleksibel og grei jobb, greit at det ikke er noen som "sjefer" over deg Alle er så glade i å få gratis mat! Noen bedrifter jeg vet om : Fresch Thinking og Concept Communication.
jentafralandet Skrevet 3. januar 2016 Forfatter #13 Skrevet 3. januar 2016 10 minutter siden, Sapree skrev: Promotør har jeg jobbet som der man står på stands i forskjellige butikker og gir ut smaksprøver og samples. Synes det er en veldig fleksibel og grei jobb, greit at det ikke er noen som "sjefer" over deg Alle er så glade i å få gratis mat! Noen bedrifter jeg vet om : Fresch Thinking og Concept Communication. Har sett på noen slike stillinger, men de jeg har sett krever at man har egen bil og ikke bare førerkort, og det har jeg ikke dessverre...
Sapree Skrevet 3. januar 2016 #14 Skrevet 3. januar 2016 1 time siden, jentafralandet skrev: Har sett på noen slike stillinger, men de jeg har sett krever at man har egen bil og ikke bare førerkort, og det har jeg ikke dessverre... Trenger ikke egen bil eller sertifikat for man får buss billett betalt, ihvertfall på Fresch Thinking All matriale til jobben blir sendt av budbil og det er hovedkontoret deres i Oslo som dirigerer det. De har jobber i flere byer i Norge, all info gjøres via internett og telefon fra dem.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2016 #15 Skrevet 3. januar 2016 Lurt å velge et sted som har åpent kvelder og røde dager, for det tjener du godt på. Hvis du vil jobbe med mennesker så er bolig for psykisk utviklingshemmede en grei jobb. Da finner man på mye sosialt med brukerne, kan være ganske så hyggelig. Anonymkode: 68d18...4bf
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2016 #16 Skrevet 3. januar 2016 Jeg har kjørt taxi i flere år ved siden av studiene:-) Artig jobb, og man treffer mange folk:) Jeg tjener også ganske bra, i fjor tjente jeg ca 160000, men da jobba jeg MYE. Anonymkode: f19df...783
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå