Gå til innhold

HJELP! instruktør? Jeg?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal være instruktør i ca en halvtime, uten erfaring, for mine kollegaer.

Er det noen som har noen tips til hvor jeg kan finne litt krevende øvelser og oppsett..

Gjerne med litt fart..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Triminstruktør, de skal først ha en halv time spinning, så skal jeg finne på noe for dem, men hva!

Skrevet

Styrketrening?

Stafetter?

En kul, og sinnsykt slitsom variant:

del opp gruppa i to og to.

Alle står på rad i den ene enden av salen, mens aktivitetene skal foregå i den andre.

Begge i hvert "team" (2) skal gjøre like øvelser, først løper den ene frem, gjør <etellerannet> og løper tilbake igjen, rører ved hånda til den andre på laget, så gjentar denne det samme.

Det de skal gjøre når de løper bort må du jo bestemme selv, jeg er ikke så innmari kreativ...

Et eksempel jeg gjorde:

armhevinger, sit-up's, spensthopp osv.

Første gang du løp var det 1 repetisjon av hver, altså: 1 armheving, 1 sit-up, 1 spensthopp osv.

Andre gang var det 2 armhevinger, 2 sit-up, 2 spensthopp osv.

Dette holder selvsagt på til alle holder på å dø - det er ganske slitsomt! Men også veldig gøy.

Skjønte du i det hele tatt noe av det her?

Andre alternativer er jo ren styrketrening, ballspill (fotball, innebandy el.) ..

Skrevet

Et morsomt alternativ til innebandy er skurefillehockey :)

Gruppen deles inn i to lag. Man setter opp to stolrekker med 1,5-2 m imellom, slik at lagene sitter og ser på hverandre. I hver ende av rekkene setter man en stol, som fungerer som mål. Oppå målet legger en en innebandykølle.

Hvert lag har altså en stolrekke, og deltagerne nummereres, men fra hver sin side (altså, er det 6 deltagere på hvert lag, sitter nr. 1 overfor nr. 6, nr, 2 overfor nummer 5 osv.). Skurefilla (som tilsvarer ballen) ligger midt på gulvet imellom lagene.

Man begynner med at alle sitter på hver sin stol. Så roper dommeren et nummer, feks. 2, og da må begge deltagere nr. 2 reise seg og løpe og ta sitt lags kølle, for så å løpe tilbake for å få tak i skurefilla. Denne skal man da prøve å få inn i målet. Disse to deltagerne fortsetter helt til en av dem scorer. Så ropes to nye deltagere opp (særlig morsomt er det å innimellom ta de samme en gang til, for da er de slitne... :sjarmor: )

Reglene er det ikke mange av, da banen er så ilten blir det mye kroppskontakt. Man kan selv velge om det er lov å bevege seg utenfor stolrekkene, eller om alt må foregå imellom dem. Avtal på forhånd hvor mange "omganger" som skal spilles. Vinneren er (selvsagt) det laget som får flest mål. :)

Jeg er ganske dårlig på å forklare, men bare spør dersom noe er uklart :). Dette er veldig morsomt, og helt klart slitsommere enn det høres ut som!

Skrevet

Dette var jo kjempe gode ideer, skal se om jeg får det til, det blir litt spennende.

Tusen takk begge to!

Skrevet

Denne leken hadde vi en del i gymmen på videregående, og den er innmari morsom, men krever litt plass og dessuten at dere har tilgang på turnmatter e.l. Uansett, det går ut på at gruppen deles i lag på ca fire. Hvert lag har to matter til disposisjon, og det er kun lov å stå på mattene. Trår man på gulvet er hele laget ute. Så skal man da forflytte seg - vha av å flytte mattene - f.eks. fra den ene enden av gymsalen til den andre, og tilbake igjen. Det er naturligvis om å gjøre å være først i mål.

Er dere mange nok og har en ball, kan dere spille titrekk. Del dere i to lag. Som i alle ballspill er det om å gjøre å få flest poeng, og et lag får poeng når de klarer å sentre (ved å kaste, og ballen skal ikke i gulvet) til hverandre ti ganger uten at det andre laget får tak i ballen. Ballen skal kun kastes, og det er ikke lov å rive den ut av hendene på en motstander, men ellers er det ingen regler. Garantert høyt tempo og en del knuffing, og dessuten veldig moro.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...