Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har vært dette på barneskolen? Hvcordan ble du det? Må man ha kurs? Evt hvor tar man dette? Finner lite om det på nettet. Kan jeg bare spørre ledelsen om jeg kan bli det? 

Anonymkode: 72b82...345

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ingen spesialisering/kurs i veiledning, men har vært det to ganger i år fordi om. Har hørt noe om at det er/skal bli obligatorisk med kurs/utdannelse i veiledning, men jeg tror ikke at dette er i nærheten av gjennomførbart da veldig få lærere har dette. Jeg jobber på ungdomstrinnet.

Jeg ble spurt av ledelsen og takket ja. Er veldig gøy å få sjansen og ikke minst givende å bli kjent med (nesten) nyutdannede og få lært et par ting selv (studentene mine har stått for mye av faglig påfyll hos meg det siste året), men samtidig så tror jeg ikke at jeg har lyst til å ta kurs for å ende opp som "fast" veileder. Det tar mye tid, og det ender jo opp med at jeg ikke får gjennomført alt jeg skal fordi man skal gi studentene litt frie tøyler. I tillegg får man kun betalt for x antall veiledningstimer som er forhåndssatt, og ikke for all den faktiske veiledningen man gjør.

Anonymkode: 25ef2...312

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...