Gå til innhold

Sovnet deres barn greit i dag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Barnet på 6 er fremdeles våken, etter å ha lagt seg klokken åtte i dag. I går ble det sent, selvsagt..., hvor vi regnet med at hun ikke ville få sove med en gang, men nå er klokka over elleve, og hun ligger og gråter fordi hun ikke får sove. 

Det har vært slik siden hun kom til oss. Lagt seg åtte, men sovnet tidligst klokken ti HVER kveld. Vi har hun annenhver helg, og nå samvær ved nyttår en ukes tid. Som regel sovner hun etter en times tid etter roping for drikke/do/sulten/en nattaklem til osv. At hun bruker en time på å sovne etter kveldsmat, tannpuss, do, sang og klem er synd og tar på energien hver helg vi har ho. Må også ærlig innrømme at det er utrolig slitsomt, for å stå opp tidlig er visst INGEN problem uansett hvor lenge hun har vært oppe.... 

Har deres barn vært slik denne ferien? Eller er dette normalt? Hos oss startet dette når hun ble fem, etter at hun sluttet med det som 3-åring. 

Anonymkode: e7b8a...ce7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eldstemann her på fem sovnet 22.30 i kveld :ohmy: 

Pleier å legge seg ca kl syv.. i kveld la jeg han halv ni, og han lå og snakket med seg selv og hørte på lydbok (han pleier det) i to timer!! Problemet er at han er tidlig oppe uansett, så kan ikke vekke han tidligere for å komme i rutine heller. Regnet med han kom til å være våken i kveld så vi var i badeland i dag i håp om å trøtte ut ungene, men dengang ei.. Vi får se hvordan det går til mandag når det er barnehage og hverdag igjen..

Anonymkode: af718...a90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keikolina

Datteren min sovnet rundt de tider hun også. Hun er også 5.

Endret av Keikolina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt og høre at det ikke bare er vårt... Hun gråt seg i søvn til slutt fordi hun ikke klarte å sove... Takker virkelig for at det er en helg mellom nyttår og til hverdagen starter igjen, slik at ho kan komme seg tilbake til døgnrytmen. 

TS

Anonymkode: e7b8a...ce7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har 9-åringen vært oppe til 1-2 hver natt omtrent. Han legger seg egentlig kl 21. Men han sitter med xbox og nettbrett på rommet sitt. Jeg er ikke enig i at han skal spille etter han har "lagt seg", men far sier at barnet ikke får sove likevel, så han lar ham holde på. Resultatet er en sur og tverr unge på dagtid. Veldig stygt å si det, men jeg gleder meg til han drar til sin mor i morgen. Begynner å bli mektig lei av surmulingen hans. 

Anonymkode: 69d7d...24d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her har 9-åringen vært oppe til 1-2 hver natt omtrent. Han legger seg egentlig kl 21. Men han sitter med xbox og nettbrett på rommet sitt. Jeg er ikke enig i at han skal spille etter han har "lagt seg", men far sier at barnet ikke får sove likevel, så han lar ham holde på. Resultatet er en sur og tverr unge på dagtid. Veldig stygt å si det, men jeg gleder meg til han drar til sin mor i morgen. Begynner å bli mektig lei av surmulingen hans. 

Anonymkode: 69d7d...24d

Skjønner litt hva du mener. I dag la hun seg ni, sovnet nå, rett før tolv. Umulig å få i søvn! Skal tilbake i morgen og det skal bli deilig å få kvelden for seg selv, hvor man faktisk kan ha en samtale uten at barnet roper,  skal ditt og datt + gråter over alt og ingenting. 

To uker til neste gang, og litt sinne over at ho aldri legger seg,  og at faren duller og duller med henne, hun har jo skjønt at det er enkelt å 'få det slik hun vil'. Nei... Jeg GLEDER MEG til å få fri, og synes det er synd at ferien er over, for det er først nå når hun drar at ferien min ville begynt... 

Anonymkode: e7b8a...ce7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 åringen prøvde vi ikke engang å legge før over ni. 

Klokka halv elleve var det stille, omsider. 

I morgen er det opp klokka 8 i et forsøk på å snu rytmen og gjøre han trøtt til normal leggetid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, stan skrev:

4 åringen prøvde vi ikke engang å legge før over ni. 

Klokka halv elleve var det stille, omsider. 

I morgen er det opp klokka 8 i et forsøk på å snu rytmen og gjøre han trøtt til normal leggetid. 

Har selv prøvd å få barnet opp tidlig, men det var ikke nødvendig med klokke... :)

Likevel er det umulig å få barnet i søvn, så håper at mor klarer det i morgen kveld, ellers blir stakkars jenta veldig trøtt på skolen på mandag... 

TS

Anonymkode: e7b8a...ce7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEIDA!!! Ungen sover for faen ikke ENNÅ! Klokka er nå ett og barnet nekter å sove! Ligger våken og 'finner på noe' å gråte over.... Herregud for en fin natt dette blir da. 

Anonymkode: e7b8a...ce7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyyyyy slemme stemødre her!!! Og så da om de er våkne. Plager de dere?? Ødelegger de idyllen deres med kjærestetid?? Burde tenke på det FØR dere ble sammen med en med barn fra før. Makan 😈😈😈

Anonymkode: 803e1...5fd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alenemor og guttungen har sovna rundt ett hver natt siden julaften. Snudd heelt om på døgnet. Han er 6 år.. Gjør ikke meg noe at han er våken, men tenker selvfølgelig på hvor trøtt han kommer til å bli på skolen første uken.

Anonymkode: 571ad...4bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vene, det er juleferie damer :) Javel, ungene kommer til å være trøtte første uka etter jul. Sånn er det oftest i korte ferier, og spesielt i julen hvor de fleste er lenge oppe. Vi bruker helgeleggetid i ferier, kunne ikke falt meg inn å putte et barn i seng to timer før det blir trøtt og sovner. Dere kjenner vel selv hvor vondt det er å ikke få sove? Har man ikke sovnet etter 20-30 minutter er det bedre å stå opp igjen, drikke litt vann, røre seg, tisse litt og så forsøke på nytt. Dette er jo velkjente råd :) Hvorfor telles ikke det på barna? Tenk å bli tvunget i seng og måtte ligge der i flere timer når man ikke er trøtt. Det er jo grusomt for både voksne og barn. 

Anonymkode: 1c596...36f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 1.1.2016 at 23.14, AnonymBruker skrev:

Barnet på 6 er fremdeles våken, etter å ha lagt seg klokken åtte i dag. I går ble det sent, selvsagt..., hvor vi regnet med at hun ikke ville få sove med en gang, men nå er klokka over elleve, og hun ligger og gråter fordi hun ikke får sove. 

Det har vært slik siden hun kom til oss. Lagt seg åtte, men sovnet tidligst klokken ti HVER kveld. Vi har hun annenhver helg, og nå samvær ved nyttår en ukes tid. Som regel sovner hun etter en times tid etter roping for drikke/do/sulten/en nattaklem til osv. At hun bruker en time på å sovne etter kveldsmat, tannpuss, do, sang og klem er synd og tar på energien hver helg vi har ho. Må også ærlig innrømme at det er utrolig slitsomt, for å stå opp tidlig er visst INGEN problem uansett hvor lenge hun har vært oppe.... 

Har deres barn vært slik denne ferien? Eller er dette normalt? Hos oss startet dette når hun ble fem, etter at hun sluttet med det som 3-åring. 

Anonymkode: e7b8a...ce7

Har dere tenkt på om dere har for tidlig leggetid? Husk at barn er forskjellige. Mitt barn har vært b-menneske hele livet, samme med meg. Og barnet mitt sover tungt og godt når det sover, ergo er det god kvalitet på søvnen og barnet trenger derfor kanskje mindre enn andre barn på samme alder. 

Anonymkode: 1c596...36f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har en masse utfordringer med vårt barn, men å utsette legging gjør ingen av oss. Vi trenger søvn! 

 

Mini la seg kl 19 på nyttårsaften og sov normalt, vi la oss kl 22, og vi voksne stod opp minutter rundt midnatt for å se på fyrverkeriet. 

 

Man kan ikke nedprioritere søvn og søvnrutiner og deretter klage på søvnmangel. Det er litt som å bruke penger uten budsjett og klage over at man er blakk.... La barna få sove som normalt! 

Anonymkode: e63fb...ac1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har en masse utfordringer med vårt barn, men å utsette legging gjør ingen av oss. Vi trenger søvn! 

 

Mini la seg kl 19 på nyttårsaften og sov normalt, vi la oss kl 22, og vi voksne stod opp minutter rundt midnatt for å se på fyrverkeriet. 

 

Man kan ikke nedprioritere søvn og søvnrutiner og deretter klage på søvnmangel. Det er litt som å bruke penger uten budsjett og klage over at man er blakk.... La barna få sove som normalt! 

Anonymkode: e63fb...ac1

Helt enig! Lar man barna være lenge oppe sklir jo selvsagt leggetiden ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Dorey skrev:

Helt enig! Lar man barna være lenge oppe sklir jo selvsagt leggetiden ut.

Som stemor haDDE jeg dessverre ingenting å si på at barnet skulle i seng for så å stå opp siden. 

Men helt ærlig hadde det nok ikke fungert uansett. Dagen før var det noen jævler som skøyt opp noen raketter,  og barnet spratt opp av senga for å se om hun kunne se det... 

Det er virkelig ikke bare på grunn av dyr at folk burde respektere dag og tid man skyter opp. Vår sovnet 11 natten før nyttårsaften, og var fint i seng alle andre dager.... Ja, minus juleaften, for da ble klokken 11 da og. ;)

Anonymkode: e7b8a...ce7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Dorey skrev:

Helt enig! Lar man barna være lenge oppe sklir jo selvsagt leggetiden ut.

Og hvorfor er dette ille i juleferien? :) Hva er problemet? 

Anonymkode: 1c596...36f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hvorfor er dette ille i juleferien? :) Hva er problemet? 

Anonymkode: 1c596...36f

Det er jo åpenbart et problem siden det klages over det i denne tråden. Funker det for hele familien er det jo bare å kjøre på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...