Gå til innhold

Hvordan hinte om at man er lesbisk?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 18 og lurer på hvordan jeg kan hinte til folk rundt meg at jeg er lesbisk uten å måtte si det, men sånn at folk kanskje skjønner det av seg selv. Jeg føler jo jeg ikke har noen sjanse til å få meg kjæreste hvis ingen skeive jenter vet at jeg også liker jenter.

Anonymkode: c56ea...259

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk om damer som du liker. 

• Liker 3
Skrevet

Hmm...vanskelig. Men tror nok du kommer best ut av det med å bare fortelle det. Sikkert tøft, men....

Lykke til, og godt nyttår. ☺

Skrevet

Hvorfor må du hinte? Er det ikke mye bedre å bare gå rett på sak og fortelle det som det er. Å være lesbisk eller homofil, eller bifil er jo like vanlig og normalt som å være heterofil. Folk flest er godt opplyste og det er ingen tabu over det. Rett deg opp i ryggen og kom frem til dine venner og vær stolt av det :)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dropp hinting å si det rett ut hvis ikke så tolker og mistolker folk som de vil. Jeg har er hetero og blitt tolket som lesbisk fordi jeg er vennlig og tullete, og ei lesbisk venninde ble i mange år tolket som falsk fordi hun var vennlig for så å ikke være vennlig mot vedkommende hun snakket med noen måneder senere. Fra hennes side var jo det at hun prøvde å sjekke opp og legge inn aksjer men trakk seg unna når hun ikke kom noen vei med det. Så det beste er helt klart å være åpen og ærlig med at man er lesbisk, du trenger jo ikke gå rundt å broadcaste det, men foreksempel si at "Åh glad jeg liker jenter jeg! " når noen sier de er så lei av gutter eller at en gutt har vært dust, og på fest eller når du vil sjekke om noen andre er lesbiske og interessert i deg bare si rett ut at du liker jenter og syns hun er pen og spør om hun har type eller dame :)

Anonymkode: ed42b...d4e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, Betti skrev:

Hvorfor må du hinte? Er det ikke mye bedre å bare gå rett på sak og fortelle det som det er. Å være lesbisk eller homofil, eller bifil er jo like vanlig og normalt som å være heterofil. Folk flest er godt opplyste og det er ingen tabu over det. Rett deg opp i ryggen og kom frem til dine venner og vær stolt av det :)

Like vanlig er det jo ikke da. Men det er nok like greit å si det rett ut som å hinte.

Anonymkode: 909b6...599

AnonymBruker
Skrevet

Når venninnene dine snakker om gutter, prøv å si "åh, jeg er så lei av gutter, tror jeg bare skal bli lesbisk". En venninne av meg sa dette, og jeg tenkte ikke noe over det første gang siden det er noe som egentlig de fleste bare kan slenge ut, men så sa hun det flere ganger da det ble snakk om gutter. Da hun kom ut et halvt år senere, kom det egentlig ikke som noe sjokk, siden jeg hadde tenkt tanken før etter de gangene hun hadde sagt det :-) Jeg håper du klarer å være åpen om det etterhvert, det viktigste er at du aksepterer deg selv, så vil kjærligheten komme. 

Anonymkode: 68ead...80f

Gjest Balian de Ibelin
Skrevet

Du kan gå i denne 

61DInkNJaXL._UX385_.jpg

Skrevet

Bruk "markører!" I det skeive miljøet finnes det symboler for alt! Det mest klassiske er regnbueflagget, som både kommer som pins, armbånd (veldig vanlig, pass på å velge et ordentlig ett og ikke sånt fra Amnesty som alle heteroene bruker) og på t-skjorter osv. Søk opp Pridestore f eks, eller nettbutikken til Gaysir. 

Aller best er det jo å melde seg inn i Skeiv Ungdom og dra på Jafnadhr, da! Lureste jeg har gjort i hele mitt liv :) Kjente ingen da jeg dro første gang, men fikk venner for livet! Pluss at når du forteller at du har vært på et arrangement med SkU, skjønner likesinnede at du er "sånn." Lik lhbt-relaterte ting på fb, i det hele tatt, vis interesse for/ tilhørighet til den skeive kulturen! 

Lykke til :)

Skrevet

Kjøp og gå med noe slikt, så får du garantert spørsmål. Da er det bare å svare ærlig. Eventuelt snakk om damer på samme måte som vennene dine snakker om gutter. Da forstår de raskt tegninga Lykke til

Skrevet

Link kom ikke med i forrige innlegg.. sånn!

Skrevet

Hvis du hinter så vil du vel uansett få et oppfølgingsspørsmål om folk har forstått riktig, så det er like greit å si det.

Gjest Coolaid
Skrevet
Den 1.1.2016 at 21.00, AnonymBruker skrev:

Jeg er 18 og lurer på hvordan jeg kan hinte til folk rundt meg at jeg er lesbisk uten å måtte si det, men sånn at folk kanskje skjønner det av seg selv. Jeg føler jo jeg ikke har noen sjanse til å få meg kjæreste hvis ingen skeive jenter vet at jeg også liker jenter.

Anonymkode: c56ea...259

Det fungere best å bare si at du ikke er interessert i gutter om samtaleemnet kommer opp - eller si det som det er at du er interessert i jenter ? 

Livet blir mye enklere om vi alle kan bare si det vi mener, være litt ærlig og vise hvem vi er. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...