AnonymBruker Skrevet 1. januar 2016 #1 Skrevet 1. januar 2016 Jeg er ei jente på 21 år som ønsker å gå litt opp i vekt, fordi jeg er undervektig (BMI på 17,58), og tror jeg kunne sett bedre ut med noen kilo til på kroppen. Har prøvd å gå opp over lengre tid nå, ved å spise kaloririk mat som fortsatt er sunn (feks. nøtter, avokado, oljer osv.). Klarer likevel ikke å gå opp mer enn en snau kilo. Det kan godt være pga. at jeg trener ganske mye, da jeg driver aktivt med idrett. Blir i gjennomsnitt 5 treningsøkter per uke. Begynner å bli litt lei, og tenker på å innføre godis som "hverdagsmat" framover, slik at jeg får mange ekstra kalorier samtidig som det ikke tar så mye plass i magen. Dette fordi jeg føler det ikke funker med bare vanlig sunn mat. Noen som vet hvor lang tid en vektoppgang vil ta dersom man feks. får i seg 1000 ekstra kalorier per dag gjennom godis (i hovedsak sjokolade, potetgull, yoghurtnøtter, is og kaker)? Skjønner at det er individuelt, men tenker sånn omtrentlig Anonymkode: 4b8bf...631
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2016 #2 Skrevet 1. januar 2016 En kilo i uka hvs du klarer å få i deg 1000 kcal mer enn du forbrenner. Må si jeg synes det er meget merkelig at du ikke klarer å øke kaloriinntaket ved å innføre noen ekstra skjeer olje, en avokado og nøtter daglig. Anonymkode: 3a99d...821
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2016 #4 Skrevet 1. januar 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ei jente på 21 år som ønsker å gå litt opp i vekt, fordi jeg er undervektig (BMI på 17,58), og tror jeg kunne sett bedre ut med noen kilo til på kroppen. Har prøvd å gå opp over lengre tid nå, ved å spise kaloririk mat som fortsatt er sunn (feks. nøtter, avokado, oljer osv.). Klarer likevel ikke å gå opp mer enn en snau kilo. Det kan godt være pga. at jeg trener ganske mye, da jeg driver aktivt med idrett. Blir i gjennomsnitt 5 treningsøkter per uke. Begynner å bli litt lei, og tenker på å innføre godis som "hverdagsmat" framover, slik at jeg får mange ekstra kalorier samtidig som det ikke tar så mye plass i magen. Dette fordi jeg føler det ikke funker med bare vanlig sunn mat. Noen som vet hvor lang tid en vektoppgang vil ta dersom man feks. får i seg 1000 ekstra kalorier per dag gjennom godis (i hovedsak sjokolade, potetgull, yoghurtnøtter, is og kaker)? Skjønner at det er individuelt, men tenker sånn omtrentlig Anonymkode: 4b8bf...631 Foreslår at du heller tar deg en tur til legen og får noen råd der. Anonymkode: b3335...a86
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2016 #5 Skrevet 1. januar 2016 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: En kilo i uka hvs du klarer å få i deg 1000 kcal mer enn du forbrenner. Må si jeg synes det er meget merkelig at du ikke klarer å øke kaloriinntaket ved å innføre noen ekstra skjeer olje, en avokado og nøtter daglig. Anonymkode: 3a99d...821 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Foreslår at du heller tar deg en tur til legen og får noen råd der. Anonymkode: b3335...a86 Jeg har vært hos legen, men har kun fått de rådene om å spise mer kaloririk mat. Jeg er visst ikke undervektig nok til at det tas noe videre. Men selv synes jeg at jeg ser alt for spinkel og svak ut. Det er kanskje merkelig at jeg ikke klarer det, men som sagt har jeg prøvd i en lengre periode, uten særlig framgang. Nå er jeg lei, og ser derfor muligheten til å spise godis i tillegg til den vanlige maten jeg spiser, slik at jeg kommer i et godt kalorioverskudd. Klarer heller ikke å spise større mengde vanlig mat enn jeg gjør, uten å bli "overmett". Derfor ser jeg på godis som en løsning siden jeg ikke blir like mett av det. Skjønner heller ikke hvorfor det skal være skadelig å bruke godis som middel til å gå opp i vekt, så lenge jeg kutter ned på dette etter jeg har gått opp det jeg ønsker? Anonymkode: 4b8bf...631
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2016 #6 Skrevet 1. januar 2016 TS her igjen. Lurer bare på om noen vet om det er noen forskjell om man går opp i vekt via vanlig sunn mat (som likevel kanskje er kaloririk), sammenlignet med om man går opp i vekt av godis? Altså, vil det være forskjell på hvordan de ekstra kiloene legger seg, om det er lettere å gå ned i vekt igjen ved ett av tilfellene eller lignende? Håper noen kan svare Anonymkode: 4b8bf...631
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå