Gå til innhold

Fjerne arr etter selvskading?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet om noen gode metoder for å fjerne arr etter selvskading? De er rundt 2år nå og har brukt silikonplaster i et år cirka, men de er fortsatt godt synlige. Jeg bryr meg ikke om pris på behandling og kan godt gjøre det privat, men er det noe som funker?

Anonymkode: b10de...382

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er veldig lite som funker mot arr som har "satt seg". Noen arr vil bli svakere ettersom årene går, men de fleste arrene "setter seg" og forsvinner aldri. Eneste jeg kommer på er hudtransplantasjon, men det kan jo se ganske rart ut det også.

Skrevet

Dette kommer jo helt an på hvor dype de arrene er i utgangspunktet, siden de ikke har leget seg / blir borte på 2 år så sier deg seg selv at de sårene du pådro deg var store nok til å bli permanente.

AnonymBruker
Skrevet

Du kan tatovere over dem for å gjøre dem mindre synlige. 

Anonymkode: 21f04...35a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Laserbehandling kanskje?

Anonymkode: ee337...e91

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Laserbehandling kanskje?

Anonymkode: ee337...e91

Ja, dette har jeg sett litt på! Vet du om det funker?

TS

Anonymkode: b10de...382

AnonymBruker
Skrevet

Laser behandling funker kun på sånne røde utsikkende arr /hevete arr. Hvis du har hvite så funker ikke laser.
Men du kan kjøpe en krem som heter Marja Entrich Medical som skal redusere merker, og tea tree oil som visstnok også er bra for helbredning av arr. Vet ikke om sistnevnte går på gamle arr men det funket hvertfall på mine som var rundt et halvt år gamle. Ingen arr forsvinner helt, men det demper hvertfall synligheten litt. Ellers er tatovering som coverup også et alternativ, tatoøvrer i dag er veldig flinke på sånt :)

Anonymkode: d5a7c...73d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...