AnonymBruker Skrevet 1. januar 2016 #1 Skrevet 1. januar 2016 Jeg skulle på nyttårsfest i går, men følte meg helt forjævlig med kvalme og magesmerter en del timer før det startet, og var litt dårlig i magen. Fikk ikke til å spise noe, men fornektet det og dro på nyttårsfest. Ble bare dårligere og dårligere og etter 1t begynte jeg å kaste opp. Kastet opp sikkert 6-7 ganger etter hverandre. Dro da så klart hjem, og har følt meg likedan siden. Men har ikke kastet opp på samme måte siden, bare små brekninger. Er dette omgangssyken? Når jeg har hatt det som liten kastet jeg opp hele tiden og mange ganger i døgnet, men ikke denne gangen.. Anonymkode: 72ce3...2b4
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2016 #2 Skrevet 1. januar 2016 Godt nytt år, og gratulerer, du har smittet ut hele nyttårsfesten med omgangssyke, de vil sikkert takke deg! Ulike virus, enten de kommer fra mat eller luftsmitte eller fra mat, og dermed gir omgangssyke, sammen med kroppens form, vil gi ulik reaksjonsmønstre i kroppen. Du er større nå enn da du var mindre, dette kan og gjøre at omgangssyke oppfører seg litt annerledes enn du tidligere har opplevd. Trøsten er at denne typen ubehageligheter går over, ganske raskt. Anonymkode: 9670a...88a 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2016 #3 Skrevet 1. januar 2016 Man blir ikke smittet bare av å være i samme hus som en som er syk så du trenger ikke å ha smittet alle på festen. Sønnen min har hatt det mange ganger uten at vi foreldre som har håndtert spyet og diareen har blitt smittet. Men når jeg har blitt smittet så har jeg blitt kjempe dårlig og spydd i f.eks 12 timer + vanndiare. Men ja det kan være omgangssyken el noe du har spist. Sist sønnen min spydde så spydde han 4 ganger i løpet av 10 min og så var det over, vet ikke hva det kom av. Anonymkode: 8ae3e...842
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2016 #4 Skrevet 1. januar 2016 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Godt nytt år, og gratulerer, du har smittet ut hele nyttårsfesten med omgangssyke, de vil sikkert takke deg! Ulike virus, enten de kommer fra mat eller luftsmitte eller fra mat, og dermed gir omgangssyke, sammen med kroppens form, vil gi ulik reaksjonsmønstre i kroppen. Du er større nå enn da du var mindre, dette kan og gjøre at omgangssyke oppfører seg litt annerledes enn du tidligere har opplevd. Trøsten er at denne typen ubehageligheter går over, ganske raskt. Anonymkode: 9670a...88a Jeg trodde at jeg bare var kvalm, for det ble ikke ordentlig ille før etter at jeg kom.. Med en gang jeg skjønte det dro jeg hjem igjen! TS Men nå har det endret seg. Våknet i dag med vondt i hele magen, og så plutselig sentrerte det seg nederst til høyre i magen, og det gjør vondt å bevege seg.. Merkelig omgangssyke dette her.. Anonymkode: 72ce3...2b4
Epleskall Skrevet 1. januar 2016 #5 Skrevet 1. januar 2016 Det siste du sier her, høres jo ut som en mulig blindtarmbetennelse? Hvis det er vondt på høyre side og vanskelig å bevege beinet?
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2016 #6 Skrevet 1. januar 2016 På tide å dra på legevakta, kanskje? Anonymkode: 9670a...88a
absinthia Skrevet 1. januar 2016 #7 Skrevet 1. januar 2016 Omgangssyken kan arte seg temmelig forskjellig, alt etter hvilket virus du er angrepet av. Den kan være slik at en bare kaster opp et par ganger i et par dager, uten at man egentlig føler seg fryktelig syk og den kan utarte slik at man tror man skal stryke med hvert øyeblikk. Noen ganger har man sterke magekramper, andre ganger er dette ikke så ille. Jobber i barnehage og tror jeg har det litt oftere enn de fleste, både pga jobb og at vi gjerne blir smittet av egne barn som får,det i barnehage og skole. Har også hatt en redusert nyttårsfeiring , da jeg våknet natt til i går med omgangssyken - veldig festlig! Hele familiens feiring ble noe spolert. 😕 i dag er det heldigvis litt bedre.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2016 #8 Skrevet 1. januar 2016 53 minutter siden, Epleskall skrev: Det siste du sier her, høres jo ut som en mulig blindtarmbetennelse? Hvis det er vondt på høyre side og vanskelig å bevege beinet? Ts. Det er vondt på høyre side, men er ikke konstant voldsomme smerter, og jeg klarer å gå og bevege meg, men det er ubehagelig. Men har ikke feber:) Og husker en gang noen sa til meg at med blindtarmebetennelse vil man ikke kunne klarer å hoppe, og at dette er en test som brukes for å diagnotisere det, men jeg klarer å hoppe, bare litt vondt:) Anonymkode: 72ce3...2b4
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2016 #9 Skrevet 1. januar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ts. Det er vondt på høyre side, men er ikke konstant voldsomme smerter, og jeg klarer å gå og bevege meg, men det er ubehagelig. Men har ikke feber:) Og husker en gang noen sa til meg at med blindtarmebetennelse vil man ikke kunne klarer å hoppe, og at dette er en test som brukes for å diagnotisere det, men jeg klarer å hoppe, bare litt vondt:) Anonymkode: 72ce3...2b4 Blindtarmbetennelse kan arte seg forskjellig at etter person og hvordan betennelsen i blindtarmen arter seg. De fleste blir operert, men det er og mulig! i tidlig fase, Å behandle blindtarmbetennelse med antibiotika. Blodprøve og legeutdannelse er det som må til for å avgjøre hva dette er, ikke skriverier på kg. Anonymkode: 9670a...88a
Epleskall Skrevet 1. januar 2016 #10 Skrevet 1. januar 2016 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ts. Det er vondt på høyre side, men er ikke konstant voldsomme smerter, og jeg klarer å gå og bevege meg, men det er ubehagelig. Men har ikke feber:) Og husker en gang noen sa til meg at med blindtarmebetennelse vil man ikke kunne klarer å hoppe, og at dette er en test som brukes for å diagnotisere det, men jeg klarer å hoppe, bare litt vondt:) Anonymkode: 72ce3...2b4 Det er bra hoppeevnen din ikke er rammet;) Du får følge litt med på formen og kontakte lege om du blir verre. Er mange med kvalme for tiden, så får satse på det er uskyldig og forbigående. God bedring i alle fall! Endret 1. januar 2016 av Epleskall
Luckiness Skrevet 1. januar 2016 #11 Skrevet 1. januar 2016 Det kan godt være en "uskyldig" omgangssyke. Jeg selv hadde smerter i venstre side sist jeg hadde omgangssyke f.eks. Nesten konstant. Men hvis det ikke gir seg eller plutselig blir verre så bør du ta en telefon til legevakten eller møte opp der.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå