Gå til innhold

Vannkopper - våkner barn av kløe om natten?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har akkurat lagt treåringen, ferdig smurt m hvit vask fra apoteket. Vannkopper kom i dag. Bør jeg Innstille meg på nattevåk og flere innsmøringer, eller kan jeg ta ett glass vin og regne med å få sove? Noen med erfaring? 

Anonymkode: d141c...d9e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mi si var helt umulius på natt da hun hadde vannkopper iallefall. Var bare ett år, og hun var proppet full av vannkopper, så hun klødde som en gal stakkars, til tross for hvitvask og zyrtec (allergimedisin, virket kløestillende). Husker det var noen netter med lite søvn. 

Skrevet

Tassen min merket ikke vannkoppene så godt, og sov gjennom natten. Da han smittet meg derimot, holdt jeg på å stryke med. Men det er en annen historie :)

Skrevet
1 minutt siden, Kontormus skrev:

Tassen min merket ikke vannkoppene så godt, og sov gjennom natten. Da han smittet meg derimot, holdt jeg på å stryke med. Men det er en annen historie :)

Voksne blir ofte dausjuke av vannkopper, så best å få det når man er barn! Jeg har iherdig prøvd å fått 12-åringen min smittet, men hun går klar hver eneste gang... 

(ei venninne av meg ble innlagt på sykehuset pga vannkopper, hun fikk det i svelget bl.a! For ikke å snakke om at hun holdt på å bli gal pga hun fikk vannkopper inni skjeden! Klødde som besatt og hun fikk ikke til å klø...) 

Skrevet (endret)
4 minutter siden, skruf skrev:

Voksne blir ofte dausjuke av vannkopper, så best å få det når man er barn! Jeg har iherdig prøvd å fått 12-åringen min smittet, men hun går klar hver eneste gang... 

(ei venninne av meg ble innlagt på sykehuset pga vannkopper, hun fikk det i svelget bl.a! For ikke å snakke om at hun holdt på å bli gal pga hun fikk vannkopper inni skjeden! Klødde som besatt og hun fikk ikke til å klø...) 

Jeg ble sendt på smitte-besøk rett som det var da jeg var barn. Men den gang var jeg tydeligvis ikke mottagelig for det. Men som voksen? Oh yes! Det samme skjedde min mor. Vi var daudårlige begge to. 

Endret av Kontormus
AnonymBruker
Skrevet

Min fikk mange prikker! Vi kjøpte hvit vask og var klare til å rykke inn om det skulle begynne å klø. Men han begynte aldri å klø. Han klødde litt ved et par anledninger, og da så vi han måtte la det være, så da gjorde han det. Og det var ikke fordi han er uvanlig lydig, men fordi det tydeligvis ikke klødde så veldig. Var veldig heldige sånn sett☺

Anonymkode: 2f23a...cad

AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har akkurat lagt treåringen, ferdig smurt m hvit vask fra apoteket. Vannkopper kom i dag. Bør jeg Innstille meg på nattevåk og flere innsmøringer, eller kan jeg ta ett glass vin og regne med å få sove? Noen med erfaring? 

Anonymkode: d141c...d9e

Vår våknet heldigvis ikke om natten. Men hvorfor skal du planlegge på forhånd om du får sove eller ikke? Når du har barn vet du aldri når du får nattevåk. Da må man bare gå utifra at man får en sovenatt, og ta nattevåkingen når det kommer. Det med et glass vin skjønte jeg ikke, med mindre du har en sovetablett oppi, eller at du mente hele flasken. Kløe eller ikke, så må du jo være våken/edru til å ta deg av et barn.

Anonymkode: f67c6...16e

AnonymBruker
Skrevet

Vil bare si at de voksne som ikke har hatt vannkopper burde vaksinere seg. Jeg fikk vite om vaksinen ved en tilfeldighet og er veldig glad for det. Tenkte bare å spre budskapet :)

Anonymkode: 4711e...6e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...