AnonymBruker Skrevet 31. desember 2015 #1 Skrevet 31. desember 2015 Jeg lurer hovedsakelig på om dere med barn i 2-3 års alderen vekker barna kl 12? Hadde vært morsomt å la gutten få med seg fyrverkeriet, men samtidig føler jeg han er for liten. Så hva gjør dere? Anonymkode: f25ea...a1a
enirt Skrevet 31. desember 2015 #2 Skrevet 31. desember 2015 Nå har ikke jeg barn, men fler i familien min har det og da er de som regel oppe til fyrvereriene. Hun ene er 3 og han andre er 5.
Myrthel Skrevet 31. desember 2015 #3 Skrevet 31. desember 2015 Vi vekte alltid opp barna til fyrverkeri kl 24:00. Det var stor stas. Tanken min var også at det var bedre å vekke de, enn at de våknet selv av alt bråket - og ble redde. 2
Vera Vinge Skrevet 31. desember 2015 #4 Skrevet 31. desember 2015 Jeg har ikke vekket min på snart fire før, og tviler på at vi gjør det i år heller. Vi kommer til å ha litt stjerneskudd tidlig på kvelden, og gutten vet heller ikke hva fyrverkeri er, så ser ikke da poenget med å introdusere,det. 5
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2015 #5 Skrevet 31. desember 2015 Ja, vi gjør det Men han har som regel vært for trøtt til å orke å se 5 år nå. Anonymkode: 3fcf9...784
Orchideae Skrevet 31. desember 2015 #6 Skrevet 31. desember 2015 Vi lar henne være våken. Regner med at hun tar seg en dupp utpå ettermiddagen. :-)
gjärd Skrevet 31. desember 2015 #7 Skrevet 31. desember 2015 Min på 4 har aldri blitt vekt. Har heller ikke våknet av det. Hadde vi skulle vært hjemme i år så hadde jeg vurdert det, men vi skal på hytta og der ser vi nesten ingen raketter så der sover hun seg igjennom alt :-)
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2015 #8 Skrevet 31. desember 2015 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg lurer hovedsakelig på om dere med barn i 2-3 års alderen vekker barna kl 12? Hadde vært morsomt å la gutten få med seg fyrverkeriet, men samtidig føler jeg han er for liten. Så hva gjør dere? Anonymkode: f25ea...a1a Nei! Aldri i verden. Søvn foran at voksne skal glede seg over at barna er drittrøtte og MÅ se på det jævla fyrverkeriet. Det er lov å sende opp fra kl 18. Vi går ut når det er mørkt og driver med stjerneskudd (min er litt over 2,5). Det holder i bøtter og spann. Siden jeg har baby legger jeg meg 22. SÅ viktig er ikke fyrverkeriet (som bare er noe dritt etter at raketter ble forbudt). Anonymkode: b4e73...e56 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2015 #9 Skrevet 31. desember 2015 Jeg prøvde å vekke min i fjor da han var 5 år, men han trenger så mye søvn at han ikke var interessert i å gjøre noe annet enn å sove da stakkars. I år fikk han være våken til rundt klokka 21 på julaften. Blir spennende å se hvordan det blir i kveld. Han sover ganske tungt når han først sover også, så om han først har lagt seg så har han gjort det. Men stjerneskudd blir det. Forhåpentligvis nordlys også selv om vi bor på østlandet, jf. ulike nettaviser. Anonymkode: f2d76...69b
Arkana Skrevet 31. desember 2015 #10 Skrevet 31. desember 2015 Barna får velge selv om de vil se fyrverkeriet eller ikke. I fjor ble de to eldste (da 3,5 og 6 år) vekket. I år vil alle tre bli med og se. Jeg synes forøvrig fyrverkeri så tidlig som kl 18 er en uting. Fyrverkeriet bør være forbeholdt tiden rundt midnatt. Det må være helt forferdelig å være et dyr på nyttårsaften når fyrverkeriet varer fra 18 til langt på natt. 6
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2015 #11 Skrevet 31. desember 2015 Jeg lar han se om han blir lys våken, ellers vekker jeg ikke barn som ikke ber om det selv og skjønner hva fyrverkeri er. Håper mest ungen sover gjennom så vi slipper verdens lengste natt Anonymkode: 11c49...2d1
lunamuna Skrevet 31. desember 2015 #12 Skrevet 31. desember 2015 Nei. Våkner hun ikke av lydene, så vekker vi henne heller ikke. Hun er snart 3 år. Vi sender opp det vi har før barna er i seng. Ingen store greier, ingen høye lyder, men masse fine farger og stjernerap. 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2015 #13 Skrevet 31. desember 2015 Mine var 3 og 5 i fjor, og for første gang vekket vi dem. Vi hadde da flyttet til en av Norges største byer, og trodde det ville bli noe å se på. Men nei, pinnerakettenes død gjorde nyttårsaften kjempekjedelig. Så i år har vi litt stjerneskudd og slikt før de legger seg, og de skal legge seg til vanlig tid. (Om det er noe jeg virkelig ikke forstår, er det disse foreldrene som lar småbarn være oppe til midnatt. Ser absolutt ikke vitsen. Spesielt dersom foreldrene i det hele tatt smaker på alkohol den kvelden.) Anonymkode: 1cf68...04c
Ulrikke Skrevet 31. desember 2015 #14 Skrevet 31. desember 2015 Jeg banner sikkert i kirka, men snuppelura her er 10 år nå, og den nyttårsaftenen hun var 13 mnd var hun oppe til midnatt sammen med sin fem mnd eldre fetter. De koste seg glugg ihjel, og det var null problemer med søvn osv dagen etter. Sikkert vi som har vært heldige med enkel unge! Så var det et år eller to hun sov gjennom hele greiene, men siden hun var ca 3 har hun enten vært våken eller blitt vekket ved midnatt, hennes ønske. Vi har alltid vært sammen med venner eller familie, og aldri vært påvirket i det hele tatt. Man kjenner selv sin egen unge og vet hvor trøblete natta og evt dagen etterpå blir, så får man ta valget ut fra det, tenker jeg. 4
Schadenfreude Skrevet 31. desember 2015 #15 Skrevet 31. desember 2015 Nope. Sovende unger får sove. Storebror har sovet seg gjennom hvert år, han er tre nå. Satser på at både han og babysøster sover. Forhåpentligvis gjør jeg det også... blir alt for lite søvn nå for tiden uansett. Med såpass små barn, som ikke har noe begrep om hhva fyrverkeri eller nyttårsaften er for noe, syns jeg det er ganske egoistisk av foreldrene å vekke bare fordi de vil se reaksjonen til barnet. Det er i hvert fall ikke å tenke på barnets behov. 3
Gjest SykkelJenny Skrevet 31. desember 2015 #16 Skrevet 31. desember 2015 Da ungene var små feiret vi alltid nyttår med et vennepar som har barn på samme alder. Det var aldri noe problem for ungene å holde seg våkne til midnatt og fyrverkeriet. Vi hadde stjerneskudd og andre småting som vi gikk ut og tente på sånn dann og vann i løpet av kvelden - de spiste middag med oss på kvelden og lekte innimellom så tiden fram til midnatt gikk egentlig ganske fort.
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2015 #17 Skrevet 31. desember 2015 Vekket min i fjor, da var hun 4. Hun syns det var kjempestas å få stjerneskudd og se litt, etter ca 15 min ble hun lei og ville tilbake og sove. I år skal vi i familieselskap med flere andre (større) barn, da er det sikkert mer stas. Men vi legger henne først, så får hun velge. Har aldri hatt noe problemer med søvn heldigvis, hun tar bare igjen ved å sove litt lenger i morgen, så det blir ikke noe problem her. Syns forøvrig at fyrverkeri bør holdes til rundt midnatt, så det ikke holder på i mange timer, så vi har ikke og kommer ikke til å starte tidligere for barnas skyld (bortsett fra stjerneskudd). Anonymkode: 240d0...45d
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2015 #18 Skrevet 31. desember 2015 Vesla er 4 og får være våken til over midnatt. I fjor forsøkte vi å legge henne, men hun var så gira at hun ikke fikk sove. Så i år har jeg ikke tenkt å prøve en gang. Tidligere har hun lagt seg til vanlig tid, og da har vi ikke vekket henne for å se. Hun tåler å legges sent, men ikke å stå opp for å skulle legges igjen. Anonymkode: 33602...e29
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2015 #19 Skrevet 31. desember 2015 Vi vekker ikke. Men hvis han våkner av alt bråket så tar vi han inn på vårt rom sånn at han kan få se på fyrverkeriet (god utsikt fra vårt rom). Han våknet ifjor og syns det var veldig stas å se på. Håper egentlig at han våkner i år også, for jeg vet han vil like å se på, men syns det er feil å vekke han med vilje (sliter veldig med innsovning). Han er 5 år gammel Anonymkode: f8433...632
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2015 #20 Skrevet 31. desember 2015 Eldste jenta våknet vi ikke da hun var mindre fordi hun aldri sovnet igjen hvis hun våknet. De to andre har vi våknet fra de er ca tre-fire år, men de har sovnet igjen med en gang etterpå. Nå er de åtte, seks og fire år og vi vekker nok alle med mindre de er i veldig dyp søvn og vanskelige og vekke. Ser ikke poenget i å tvinge de opp. Alle tre gleder seg veldig og har lyst til å få det med seg. Anonymkode: 08dc0...e7d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå