Emma3 Skrevet 7. oktober 2004 #21 Del Skrevet 7. oktober 2004 Vi brukar også satin frå Turiform, veldig deilig. Kanskje litt kalt i de ein legg seg, men eg synast det regularar tempen godt. Vil også anbefale deg laken der det er fomsydd oppe og nede (ikkje på sia), desse ligg veldig godt på overmadrassa. Er litt dyrare enn vanlige, men verdt det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 8. oktober 2004 #22 Del Skrevet 8. oktober 2004 Jeg liker IKKE satin. Sov i det i påsken og måtte ligge og tviholde på puta hele natten for at den ikke skulle skvette unna og ned på gulvet. Amerikamannen hadde vært ute og kjøpt to nye sett fordi jeg skulle komme på besøk, for å gjøre det litt fint og flott. .. Jeg SA ikke noe... :mysansmiley som hiver seg etter puta: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karianne Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter #23 Del Skrevet 8. oktober 2004 Kanskje det var satin av den polyestertypen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Twigi ulogget Skrevet 8. oktober 2004 #24 Del Skrevet 8. oktober 2004 Jeg liker også bomullssateng! Nydelig å sove i, delikat å re opp, ser fint og stilig ut! Sateng er vel også vevingen - i striper eller mønster, samme prinsipp som for finere duker. Men jeg synes det er kjempestor forskjell på Høie og Turiform: Turiform er tykkere og stivere, og blir mer krøllete - uansett om det henger til tørk eller tørkes i trommel .Selv ute på snora i sommervind blir det krøllete og må nesten strykes for å bli pent (og det gjelder fortsatt, etter over ett år!) Høie derimot, er blankt og glatt og ser nesten nystrøket ut når man tar det inn fra snora. Rett og slett bare nydelig (men slites litt mer i åpningen, så det er bra de har begynt med glidelås i bunnen) Sideåpning er ikke bra - det blir fort noen føtter som vikler seg inni og river opp - i tillegg til at innerdyna ikke blir godt nok dekket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 8. oktober 2004 #25 Del Skrevet 8. oktober 2004 Elsker sateng sengetøy og klarer nesten ikke sove i annet!Glatt og behagelig!Dyrt - ja men vel anvendte penger! Klems Charmina 5 uker til termin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 9. oktober 2004 #26 Del Skrevet 9. oktober 2004 Jeg liker det ikke...synes det er kaldt og glatt....Lå engang i satengsengklær og nattkjole..det var en selsom opplevelse..da jeg stadig sklei utfor senga! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Philosophia Skrevet 9. oktober 2004 #27 Del Skrevet 9. oktober 2004 Skjønner ikke at dere klarer å skli rundt i senga, mitt satengsengetøy er i allefall ikke slik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 9. oktober 2004 #28 Del Skrevet 9. oktober 2004 Det må ha vært polyestersateng da, det er så glatt at man kan skli ut av det. Bomullssateng er ikke slik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest verbatim Skrevet 9. oktober 2004 #29 Del Skrevet 9. oktober 2004 Jeg liker også bomullssateng! Nydelig å sove i, delikat å re opp, ser fint og stilig ut! Sateng er vel også vevingen - i striper eller mønster, samme prinsipp som for finere duker. Men jeg synes det er kjempestor forskjell på Høie og Turiform: Turiform er tykkere og stivere, og blir mer krøllete - uansett om det henger til tørk eller tørkes i trommel .Selv ute på snora i sommervind blir det krøllete og må nesten strykes for å bli pent (og det gjelder fortsatt, etter over ett år!) Høie derimot, er blankt og glatt og ser nesten nystrøket ut når man tar det inn fra snora. Rett og slett bare nydelig (men slites litt mer i åpningen, så det er bra de har begynt med glidelås i bunnen) Sideåpning er ikke bra - det blir fort noen føtter som vikler seg inni og river opp - i tillegg til at innerdyna ikke blir godt nok dekket. Hehe.. merkelig at du skulle si det, for min opplevelse er at det er motsatt. Synes Høie-settene mine alltid ser mer krøllete ut enn Turiform. Aller verst er det i begynnelsen når de er nesten nye, det blir bedre etter de er vasket endel ganger. Jeg foretrekker absolutt den litt tykkere kvaliteten til Turiform. Det er dog litt enklere å skifte på sengene med glidelåsene til Høie enn med alle knappene som er på Turiform sine sett! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 9. oktober 2004 #30 Del Skrevet 9. oktober 2004 Skjønner ikke at dere klarer å skli rundt i senga' date=' mitt satengsengetøy er i allefall ikke slik.[/quote'] Ikke mitt heller - sklir ikke noen steder jeg :klø: Klems Charmina 5 uker til termin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 11. oktober 2004 #31 Del Skrevet 11. oktober 2004 Jeg fikk et sengesett i julegave engang, fra ei tante og det var i sånn glatt, blank syntet-greie. Måtte jo nesten prøve det. Det varte ca ti min, helt grusom. Klamt og glatt og ekkelt mot huden. Har fått helt skrekken etter det og har styrt langt unna alt som ligner. Men kanskje jeg skulle prøve i bomull? Her i gården går det på bomullstrekk fra rensrei, sånne som brukes på hoteller. Har farvet dem med batikk. Kjempe-kvalitet og deilige! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karianne Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter #32 Del Skrevet 11. oktober 2004 Nå har jeg vært i butikken. Der hadde de noe som heter damask og som visstnok var hakket bedre enn bomullssatin igjen. Noen som har erfaringer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Genevieve Skrevet 11. oktober 2004 #33 Del Skrevet 11. oktober 2004 Nå har jeg vært i butikken. Der hadde de noe som heter damask og som visstnok var hakket bedre enn bomullssatin igjen. Noen som har erfaringer? Hvis det var Høie Damask du så på så er dette kjempeherlig. De har/hadde ett sett som kom i lysegrønn, lysegul og lyseblå vevet i ørsmå ruter som jeg kjøpte i blått, og selv etter 4 år er det like nydelig og finnes ikke slitt. Om det er bedre enn bomullssatin vet jeg ikke, jeg synes det er like bra. Og nå må folk lære seg forskjellen på bomull, bomullssatin, sateng og polyesterfaenskapsilklookdrittjyskkidinteriørmøkk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 11. oktober 2004 #34 Del Skrevet 11. oktober 2004 polyesterfaenskapsilklookdrittjyskkidinteriørmøkk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Genevieve Skrevet 11. oktober 2004 #35 Del Skrevet 11. oktober 2004 Det er jo til å få fnatt av- at voksne kvinner ikke kan lese vaskelapper og faktisk tror at Satin til 198 kroner settet faktisk er supre saker Det er jammen ikke rart at Jysk og Kid gjør det godt her i landet når dumme kvinnfolk med null kritisk sans omtrent tisser i buksa hver gang en ny tilbudsavis dumper ned i postkassa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuddelidu Skrevet 11. oktober 2004 #36 Del Skrevet 11. oktober 2004 Det er jammen ikke rart at Jysk og Kid gjør det godt her i landet når dumme kvinnfolk med null kritisk sans omtrent tisser i buksa hver gang en ny tilbudsavis dumper ned i postkassa. Beste jeg har hørt på lenge Jeg har et par av disse fra jysk etc, og det er virkelig det verste jeg har vært borti! Umulig å få dyna til å holde seg i senga jo... Enkelte ting blir sjeldnere (les:aldri) brukt enn andre, ja... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karianne Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter #37 Del Skrevet 11. oktober 2004 :oops: Ehm, tør jeg å innrømme at det var Kid interiør jeg var hos idag.... Det var der damasken var så himla bra, ifølge ekspeditrisen. Jeg spør derfor rett ut: Hvor skal jeg gå for å kjøpe kappelaken, formsydd laken og sengesett? (skal kle en kontinentalseng på sokkel). Visste ikke at også kid var i samme gata som jysk. :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Genevieve Skrevet 11. oktober 2004 #38 Del Skrevet 11. oktober 2004 Skikkelig sengetøy, kappelaken mm. kjøper du i en utstyrsforretning. De fleste byer har en slik som selger gardiner, håndklær, sengetøy og slike ting. Åhlens har faktisk godt sengetøy, de selger også flotte sengetepper og kappelaken i avstemte farger. Damask i fantastisk kvalitet fra Kid- jommen sa jeg smør Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karianne Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter #39 Del Skrevet 11. oktober 2004 Utstyrsforretning.. kan du spesifisere? Bor i Trondheim. Jo, Åhlens er en bra butikk, men de hadde ikke så mange ulike mønstre å velge mellom nå. Andre butikker? Bohus har et sørgerlig dårlig utvalg, men riktignok i det rette merket Høie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Genevieve Skrevet 11. oktober 2004 #40 Del Skrevet 11. oktober 2004 Utstyrsforretning.. kan du spesifisere? Bor i Trondheim. Prøv Wigen AF i Munkegt. 50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå