camillan Skrevet 30. desember 2015 #1 Skrevet 30. desember 2015 Er det noen som vet om en god psykolog i og rundt Sandefjords området? En som er flink med medisinering og behandling. DPS er utelukket da det allerede er prøvd ut, så gjerne en privat som ikke koster skjorta. Takk for alle svar! ☺ 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2015 #2 Skrevet 31. desember 2015 En psykolog kan ikke skrive ut medisiner. Det kan bare en lege gjøre. Da må du ev. gå til en psykiater. Anonymkode: 9e3fa...b76
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2015 #3 Skrevet 31. desember 2015 En psykolog vil ha kunnskap om medikamentell behandling, og vil kunne konfere med lege eller psykiater som kan skrive ut medikament ved behov. Private har vel takster på rundt 1000 kr timen. Anonymkode: be75e...f7c 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2015 #4 Skrevet 31. desember 2015 5 timer siden, camillan skrev: Er det noen som vet om en god psykolog i og rundt Sandefjords området? En som er flink med medisinering og behandling. DPS er utelukket da det allerede er prøvd ut, så gjerne en privat som ikke koster skjorta. Takk for alle svar! ☺ Det finnes også private psykologer med avtalepraksis. Fastlegen din må henvise deg til psykologen. Da går det på egenandelskortet, og man får etterhvert frikort. Anonymkode: 9311a...afc 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2015 #5 Skrevet 31. desember 2015 Ble du skikkelig utredet da du var på dps? Snakket du noen gang med en psykiater? Det er de som har greie på medisiner. Min erfaring er at fastleger bare gir deg det du spør om, de har ikke peiling selv. Kanskje gir de deg antidepressiva, uten noe mer utredning. For mange er dette totalt feil medisin og gjør saken verre. Be om henvisning til psykiater og få en ordentlig utredning. Det skal fint være mulig hos dps. Du kan også gå til en privatpraktiserende de psykiater med avtale. Da betaler du det samme som i det offentlige. Kan jeg spørre hva som er problemet ditt? Anonymkode: 5598a...940
camillan Skrevet 31. desember 2015 Forfatter #6 Skrevet 31. desember 2015 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ble du skikkelig utredet da du var på dps? Snakket du noen gang med en psykiater? Det er de som har greie på medisiner. Min erfaring er at fastleger bare gir deg det du spør om, de har ikke peiling selv. Kanskje gir de deg antidepressiva, uten noe mer utredning. For mange er dette totalt feil medisin og gjør saken verre. Be om henvisning til psykiater og få en ordentlig utredning. Det skal fint være mulig hos dps. Du kan også gå til en privatpraktiserende de psykiater med avtale. Da betaler du det samme som i det offentlige. Kan jeg spørre hva som er problemet ditt? Anonymkode: 5598a...940 Det gjelder ikke meg, men min samboer. Ja. Han er utredet og har fått diagnoser. Han får efexor av fastlege, men fastlege vil ikke gi han beroligende for panikk angst pga faren for avhengighet.. På dps leser de ifra en bok og er ikke til stor hjelp. Av lege på dps fikk han valget mellom cipralex eller Seroquel eller seile sin egen sjø. Cipralex og Seroquel har han prøvd uten noe effekt. Derfor virker det som om man må gå privat for å kunne komme noe vei.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå