Gå til innhold

Dere kvinner med "gravidmage"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan blir man kvitt den? Hvordan skal man trene, styrke eller kondisjon? Hva er mest effektivt? Hva bør man spise mer og mindre av? 

Jeg er sånn at når jeg våkner er magen passe flat, men med en gang jeg spiser (kan være bare en gulrot), så blåses magen skikkelig opp, ser ut som jeg er gravid i 7.måned.. Magen er skikkelig hard, men ikke dvask. 

Anonymkode: b190d...990

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du blir oppblåst, så kan det nok ikke trenes bort. Du må finne ut hva du reagerer på, og så spise andre ting, som du ikke reagerer på.

• Liker 6
Skrevet

Nokk et bevis på hvor mislykket skapt vi mennesker er.. Kan ikke engang spise uten å bli stygge.

Anonymkode: 04628...0dd

• Liker 1
Skrevet

Jeg har bare akseptert at magen buler ut etter en god middag. Går ikke i stramme klær om jeg spiser ute. Det går tilbake etter noen timer uansett. Men etter bare en gulrot? Det høres litt drøyt ut. 

Anonymkode: a4afb...9f2

• Liker 1
Skrevet

Noen flere?? 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen flere?? 

Ja mange!!!

Lurer på det samme som deg! 

Anonymkode: 636bf...3e7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det på helt samme måte. Magen er grei når jeg våkner, men den kan "eksplodere" allerede på vei til jobb, før frokost, eller til lunsj. Jeg tror ikke det har noen sammenheng med hva jeg spiser, for jeg spiser stort sett det samme hver dag men oppblåstheten varierer. Jeg kan bli så oppblåst at bukselinningen gnager i magen. 

Anonymkode: 72192...cef

Skrevet

Det er fint med litt kosemage.

Gjest 123Sol
Skrevet

Jeg får også sånn..

(forskjell på kosemage og ølmage/gravidmage ;P)

Skrevet
3 minutter siden, Kratt skrev:

Jeg får også sånn..

(forskjell på kosemage og ølmage/gravidmage ;P)

Om det er forbigående eller permanet: Det er ingenting galt i litt runde mager på kvinner, så lenge man får stryke litt på dem. Helt flat er et ganske merkelig krav.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er nok fett under magemuskelene altså fett rundt de indre organene. 

Anonymkode: 560ce...776

Gjest 123Sol
Skrevet
8 minutter siden, Okapi skrev:

Om det er forbigående eller permanet: Det er ingenting galt i litt runde mager på kvinner, så lenge man får stryke litt på dem. Helt flat er et ganske merkelig krav.

Mente kosemage som i mage med fett på vs gravidmage/ølmage der magen er ganske stor og stram.

Skrevet

Jeg får det når jeg spiser for mye gluten. Blir skikkelig gravid mage :P
Tipper du reagerer på noen produkter. Hadde prøvd å f.eks skrive ned det du spiser i løpet av noen dager, og notere etter hvilke måltider du er oppblåst?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, Okapi skrev:

Det er fint med litt kosemage.

Ikke så veldig fint for oss som sliter med dette problemet... Er særdeles lite vakkert, man man jo aldri gå i tettsittende klær... 

TS. 

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, Midnanne skrev:

Jeg får det når jeg spiser for mye gluten. Blir skikkelig gravid mage :P
Tipper du reagerer på noen produkter. Hadde prøvd å f.eks skrive ned det du spiser i løpet av noen dager, og notere etter hvilke måltider du er oppblåst?

Har vært hos legen og tatt prøver, men fant ingenting der. Har prøvd det å skrive ned, men ser ikke noe mønster. Blir selvsagt oppblåst av å spise mye karbohydrater (loff og slikt) men dette gjør jeg sjeldent, maks en gang i uken. Er flink å bytte ut pasta med fullkornspasta osv. 

TS. 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har vært hos legen og tatt prøver, men fant ingenting der. Har prøvd det å skrive ned, men ser ikke noe mønster. Blir selvsagt oppblåst av å spise mye karbohydrater (loff og slikt) men dette gjør jeg sjeldent, maks en gang i uken. Er flink å bytte ut pasta med fullkornspasta osv. 

TS. 

Det første jeg tenker er irritabel tarm eller candida, men kan også hende du kunne trengt å sett på syre-base mat. Var ei venninne som begynte med det og ble helt frelst, skal vær eærlig å si at jeg ikke kan noe om det og er en smule skeptisk, men hvem vet :)

AnonymBruker
Skrevet

Fler? 

Skrevet

Definitivt ikke noe du kan trene vekk. Tipper du reagerer på noe, enten laktose, FODMAP, gluten, eller noe annet. Skriv ned hva du spiser, inkludert alle ingredienser, og se om det er en fellesnevner. Så kan du vurdere om det er verd å spise mindre av eller ikke :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter også med dette etter jeg gikk opp i vekt i høst, vært spesielt ille nå i jula. Har vært redd familien skal tro jeg er gravid, heldigvis ingen som sa noe.. :fnise: Jeg tror jeg sliter litt med for mye gluten, prøver å styre unna brød - men føler at det er det eneste som metter som frokost. Kan også være at jeg har spist mye fett? Haha, som ribbe, medisterpølser, potet (som jeg aldri spiser ellers). Skal se om jeg kanskje tar meg en tur til legen for å ta noen prøver..

Anonymkode: 71e83...876

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...