AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #1 Skrevet 30. desember 2015 Jeg har en lege som verker etter å sprøyte meg med kortison. Jeg er skeptisk Men nå er jeg på nippen til å la meg overbevise. Jeg drev lenge med en sport jeg elsket men måtte legge på hylla pga smerter og betennelse. Er rett og slett en "feilkonstruksjon" av skjelettet som gir meg smerter når jeg bruker dette for hardt. Nå har jeg veldig lyst å gjøre denne sporten en uke i strekk, men redd for smertene, selv om jeg trener hardt og mye for å få hjelp av støttemusklene for å begrense plagene. Får også ortopedisk hjelp men det hjelper ikke nok. Så jeg lurer faktisk på å ta den sprøyta med kortison slik at jeg kan gjøre dette en uke eller to uten store smerter. Hvor lenge i forveien bør man da ta sprøyta? Og hvordan fungerer egentlig en kortisonsprøyte? Anonymkode: c9039...6bf
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #2 Skrevet 30. desember 2015 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en lege som verker etter å sprøyte meg med kortison. Jeg er skeptisk Men nå er jeg på nippen til å la meg overbevise. Jeg drev lenge med en sport jeg elsket men måtte legge på hylla pga smerter og betennelse. Er rett og slett en "feilkonstruksjon" av skjelettet som gir meg smerter når jeg bruker dette for hardt. Nå har jeg veldig lyst å gjøre denne sporten en uke i strekk, men redd for smertene, selv om jeg trener hardt og mye for å få hjelp av støttemusklene for å begrense plagene. Får også ortopedisk hjelp men det hjelper ikke nok. Så jeg lurer faktisk på å ta den sprøyta med kortison slik at jeg kan gjøre dette en uke eller to uten store smerter. Hvor lenge i forveien bør man da ta sprøyta? Og hvordan fungerer egentlig en kortisonsprøyte? Anonymkode: c9039...6bf Dette bør du snakke med legen din om, slik at du gjør det som er best for kroppen din og slik at du ikke gjør noe som er til skade for kroppen din Anonymkode: 0fbbd...1e2 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #3 Skrevet 30. desember 2015 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette bør du snakke med legen din om, slik at du gjør det som er best for kroppen din og slik at du ikke gjør noe som er til skade for kroppen din Anonymkode: 0fbbd...1e2 Så klart jeg vil snakke med legen. Og også behandler. Men dette er siste sjans for å gjøre det jeg elsker mest av alt her i verden. Kroppen vil tåle mindre og mindre fremover (revmatiker) så jeg vil ha en siste shot. Men jeg har alltid sagt nei til kortison før. Fordi jeg er skeptisk. Anonymkode: c9039...6bf
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2016 #4 Skrevet 1. januar 2016 Ingen som har fått kortisonsprøyte her og som kan fortelle hvordan de følte dette? Og hvordan dette har påvirket helsen og smerter. Synes det er greit å få høre hvordan andre reagerer på dette, før jeg i det hele tatt tar det opp med legen. Han er bare gira på å sette sprøyte på meg, men jeg vil være helt sikker på at det er greit for meg først. Anonymkode: c9039...6bf
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2016 #5 Skrevet 1. januar 2016 Man setter kortison lokalt der hvor betennelsen og smerten sitter. Den lindrer smerten og roer ned betennelsen, varer som regel i 4-8 uker. Det kan bedre problemet noe, det kommer nesten alltid tilbake. Lokal kortison er ikke farlig. Anonymkode: e69be...bc4 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2016 #6 Skrevet 1. januar 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Man setter kortison lokalt der hvor betennelsen og smerten sitter. Den lindrer smerten og roer ned betennelsen, varer som regel i 4-8 uker. Det kan bedre problemet noe, det kommer nesten alltid tilbake. Lokal kortison er ikke farlig. Anonymkode: e69be...bc4 Takk Da vet jeg når sånn ca jeg bør la legen få sette den nåla. Jeg tviler på at jeg blir bra, siden det er en skjelettfeil/ortopedisk skavank. Men da kan jeg i hvert fall gjøre det jeg liker aller mest her i verden uten enorme smerter. Det vil jo heller ikke bli verre heldigvis. Skjelettet er jo konstant. Anonymkode: c9039...6bf
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå