Gå til innhold

Hvordan stole på et menneske?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har erfart at mange mennesker spiller en form for "skuespill,"overøser deg med komplimanger

og oppmerksomhet når de vil ha noe fra deg, så viser det seg at de er noe annet i rl. Hvordan

klarer de å ha så lite intigritet at de bruker alt av manipulasjon for å få en på kroken? Har de ikke

samvittighet, grunne eller bare skadet? Begynner å lure..

Anonymkode: 97993...b0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

EHar du det litt vanskelig for tiden TS?

Anonymkode: 14d7e...8b8

Takk for svar ;)

Anonymkode: 97993...b0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har erfart at mange mennesker spiller en form for "skuespill,"overøser deg med komplimanger

og oppmerksomhet når de vil ha noe fra deg, så viser det seg at de er noe annet i rl. Hvordan

klarer de å ha så lite intigritet at de bruker alt av manipulasjon for å få en på kroken? Har de ikke

samvittighet, grunne eller bare skadet? Begynner å lure..

Anonymkode: 97993...b0c

 

Overfladiske, vil jeg tro. Men vanskelig å svare uten mer kontekst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar ;)

Anonymkode: 97993...b0c

Hva med å ta dette opp med alle dem det gjelder så får du sikkert svar, eller svar på tiltale. Jeg tenker det er veldig rart når det skjer gjentatte ganger ovenfor deg. 

Anonymkode: 14d7e...8b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg godt igjen i følelsen din og har pga altfor mange backstabbinger og avsløringer om falske vennskap mistet all tillitt til absolutt alle jeg har med å gjøre og møter og fått angst paranoia føler at alle som snakker til meg gjør det for å få noe fra meg, utnytte meg eller le av meg siden det er sånn det har vist seg å være til og med fra venner jeg har ansett som nære i mange mange år ,  så jeg har ikke noe annet svar å gi deg enn at,man faktisk ikke kan stole på noen. 

Anonymkode: 5be2a...6e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forklaringen på at mennesker manipulerer, tenker mest på selv, har lite empati osv er nok ganske sammensatt. Men jeg tror mye spinner ut av at mange vokser opp i hjem hvor foreldre ikke har vært emosjonelt tilstede, ikke har gitt barna nok trygghet og ikke har sett og speilet barna godt nok. Mange barn vokser opp som "human-doings" og ikke "human-beings". Disse foreldrene har vokst opp i liknende hjem. Samfunnet spiller også inn med krav og idealer som er vanskelige å leve opp til. Det handler ikke om å gi foreldre skylda, men en konstatering. De fleste gjør så godt de kan. Samtidig har foreldre og voksne ansvaret for å lage et levelig samfunn for de som vokser opp. 

Livet innebærer risiko og man må tørre å ta sjansen på å slippe andre inn og vise seg som den man er. I det så ligger det sårbarhet. Å leve som en annen gjemt bak en fasade innebærer mye skam. Kanskje mest på det underbevisste planet. På samfunnsnivå tror jeg vi snakker om nesten epidemiske proposjoner. Unge mennesker slanker seg, spiser lykkepiller, trener og shopper som aldri før. Finn Skårderud skriver et sted at "når alt er overflate blir bare volden igjen". Uansett så har alle et ansvar for å se på seg selv og hvordan man behandler folk rundt seg. Så enkelt, men samtidig så vanskelig.

Anonymkode: e5bf4...ed1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å ta dette opp med alle dem det gjelder så får du sikkert svar, eller svar på tiltale. Jeg tenker det er veldig rart når det skjer gjentatte ganger ovenfor deg. 

Anonymkode: 14d7e...8b8

Som regel prøver mennesker og kontrollere meg, hvis jeg ikke gjør som de sier, forventer eller ønsker av meg kan de straffe meg med tilbaketrekning, nekte å prate med meg på noen timer, si sarkastiske ting som "kos deg".

Jeg forstår ingenting,i starten la jeg meg flat og forklarte hvorfor ( sovnet etter jobb o,l ) men det går ikke. Kan ikke være tilgjengelig for andre med en gang de forventer det.

Så hva tror du de vil svare meg?

Anonymkode: 97993...b0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...