Gå til innhold

Skal jeg kontakte legevakta?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har i 6 dager hatt ekstremt vondt i halsen, med feber 4 av 6 dager. Får ikke til å spise eller drikke noe særlig. Kan tydelig se at jeg har puss bakerst i halsen på begge sidene. Hoster så mye at jeg nesten kaster opp. Mitt lokale legekontor har bare en lege tilgjengelig til 10 januar og mener jeg ikke er syk nok. Derfor får jeg ikke time. Jeg har to cm med puss og det synes veldig godt, og jeg tror muligens det er streptokokker. Bør jeg ringe legevakten idag siden legekontoret fortsatt ikke vil ta imot meg? Har ingen tegn til forbedring... 

Anonymkode: f9a33...556

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja.

Anonymkode: 69a54...545

Gjest Holititten
Skrevet

Zyx er smertestillende halsdrops som kjøpes på apoteket, de hjelper godt! Og solbærtoddy (solbærsirup + kokt vann, lages sterkere enn kald saft) lindrer også. Streptokokker vet jeg dessverre ingenting om, men de to tipsene mine vil i hvertfall lindre i mellomtiden! God bedring. 

Skrevet
8 minutter siden, Holititten skrev:

Zyx er smertestillende halsdrops som kjøpes på apoteket, de hjelper godt! Og solbærtoddy (solbærsirup + kokt vann, lages sterkere enn kald saft) lindrer også. Streptokokker vet jeg dessverre ingenting om, men de to tipsene mine vil i hvertfall lindre i mellomtiden! God bedring. 

Takk for det! :-) TS

Anonymkode: f9a33...556

Gjest Badebuksa
Skrevet

Drikk sitronpepper med honning, det smører og er bakteriedrepende. 

Gjest Badebuksa
Skrevet

Nei, AUTOKORREKT, ikke sitronpepper. SitronTE

Skrevet

2 cm tykt lag med puss?  Da får du vel ikke puste?  Ja jeg ville dratt på legevakta men for guds skyld husk å host inn i en klut når du sitter der så du ikke sprer sykdom til halve venterommet. God bedring! 

Anonymkode: b9ba7...523

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, Badebuksa skrev:

Nei, AUTOKORREKT, ikke sitronpepper. SitronTE

Fikk litt hikke da jeg så "sitronpepper" :fnise:

• Liker 2
Skrevet

Kontakt/møt opp på legevakten du. Så kan legen vurdere om du skal få noe behandling. Kjedelig å sitte på legevakten nyttårsaften f.eks., kun fordi man ikke gadd å ta en tur innom dagen før :) Sikkert mange som tenker slik, og en del skader skjer nyttårsaften. Så greit å få det unnagjort sikkert :) 

• Liker 1
Gjest Badebuksa
Skrevet
3 minutter siden, Honey Dew skrev:

Fikk litt hikke da jeg så "sitronpepper" :fnise:

Hadde ikke vært så godt for magen tror jeg ;) 

Skrevet

Merkelig legekontor da

Skrevet
Den 30.12.2015 at 10.46, Badebuksa skrev:

Drikk sitronpepper med honning, det smører og er bakteriedrepende. 

Har litt samme greia som Ts og ble litt glad, for sitronpepper har jeg jo faktisk i skapet her! Verre med sitronte 😝

Gjest Badebuksa
Skrevet
9 minutter siden, OppNedPåAlt skrev:

Har litt samme greia som Ts og ble litt glad, for sitronpepper har jeg jo faktisk i skapet her! Verre med sitronte 😝

Butikkene er åpne :)kjøp sitronsaft (sånn gul flaske formet som sitron), sukker og honning. Verdt det :)synes jeg i hvertfall...

Skrevet
Et øyeblikk siden, Badebuksa skrev:

Butikkene er åpne :)kjøp sitronsaft (sånn gul flaske formet som sitron), sukker og honning. Verdt det :)synes jeg i hvertfall...

Sitronflaske har jeg!

Ts, Ellers synes jeg det å gurgle saltvann var lindrende.  blandet to teskje salt med en kopp vann og gurglet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...