Gå til innhold

Alt går til H

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er for mye, orker ikke mer, er deprimert og langt nede. For å være helt ærlig så tenker ofte på om noen i det heletatt hadde savnet meg om jeg var borte. 

- går til psykolog, men han er alltid sjuk så får aldri time nesten.

- kan ikke ha sex med kjæresten min pga ingen prevensjon er god nok (kan ikke bruke hormoner) og sterilisering er for drastisk :(  Graviditet er fullstendig krise.

- jeg blir aldri lyttet til, kun ignorert eller kjeftet på hvis jeg er lei meg

- jeg spiser usunt fordi jeg trøstespiser

- har ødelagt kropp så får ekstreme ryggsmerter bare jeg prøver å trene eller bære litt (prolaps)

- lite nettverk og dårlig relasjon til familie

- sover ofte ikke om natten pga div. ting som ikke kan endres på

- har for mye ansvar i livet, drømmer om å rømme vekk fra alt i flere uker. Bare meg og en god venn alene der jeg kan sove til kl 12 på dagen og spise når JEG vil, dusje en time om jeg vil, få tenke i fred. Og så trykke på "angreknappen" fordi samvittigheten min er for svart. 

- har diverse fysiske sykdommer som begrenser livet veldig

Jeg lever kun for andre enn meg selv og er lei meg hver dag for tiden. Føler nyttårsaften bare er en markering på et nytt år i livet med det samme gamle, depresjon og angst og ingen som hjelper meg. Jeg er bitter og blir bare bitrere med årene. Og vet ikke hva jeg kan gjøre. 

Anonymkode: 151ac...173

Videoannonse
Annonse
Gjest Sunflower-Delight
Skrevet

Så leit at du har det så vanskelig for tiden. Hver dag er en ny start, samme er hvert nytt år. Men skjønner at du ikke ser så fram til det om livet ditt ikke føles så lyst akkurat nå. Men en burde ikke gi opp, og hver dag gir ny håp og muligheter foran deg. Håper virkelig at dette nye året som starter snart vil få livet ditt til å føles lettere og bedre. :hug:

Skrevet

Jeg synes det høres ut som om du har gått inn i en offerrolle i livet ditt. Et offer forklarer sine problemer med ting som har skjedd i fortiden og forhold som er utenfor ens makt å endre. Man føler seg låst, og det er ingenting man kan gjøre med det. Andre må ta ansvaret. Man synes synd på seg selv og fokuserer på problemene.

For at du skal få det bra må du ta et oppgjør med dine egne holdninger og din atferd, blant annet offerrollen. Hovedproblemet i livet vårt er ikke det som skjer, men hvordan vi velger å forholde oss til det. Verdens urettferdighet, livets usikkerhet, døden og fremtiden kan man ikke gjøre så fryktelig mye med, men man kan endre sine tanker om disse temaene, og man må velge å ta ansvar for egne valg. Dette vil gi deg en helt ny frihet i livet ditt. Uansett bakgrunn og livssituasjon kan vi alle velge å se håpefullt på fremtiden.

Prøv å se på deg selv som en sjef. For vi er alle ledere i vårt eget liv! Ingen andre enn du selv kan gjøre den jobben. For å utøve denne lederrollen på en god måte er det vesentlig at du endrer dine holdninger til de grunnleggende temaene i livet; synet på deg selv, andre mennesker, fortid, fremtid, verden og "problemer". Noen problemer kan man gjøre noe med, andre er utenfor vår makt å gjøre noe med. Men det er mulig å tenke annerledes om problemene, føle annerledes og forholde seg på en ny og bedre måte. Men du må velge dette, og du må ta ansvaret som følger med denne viktige rollen.

Det er bra at du går til psykolog for å få hjelp med tankene dine, men kanskje du burde bytte dersom den du nå går til er så mye syk?

• Liker 8
Skrevet

Vet at det ikke er bare bare å bytte psykolog. Men du kan jo forhøre deg hos fastlegen.

Finnes prevensjon som ikke er hormoner.

Henvisning til fysioterapi? Som kan hjelpe deg med et treningsprogram som kanskje hjelper deg.  

Merker for egen del at å ikke få sove er veldig problematisk. Blir liggende å kverne på problemer og dermed kommer de negative følelsene og så får man lite energi dagtid. Dermed er jeg for en hver hjelp til å sove over en kortere eller lengre periode. 

Anonymkode: bc6a9...968

• Liker 1
Skrevet

Du kan jo bare be om Seroquel for å få sove, det er ikke en sovemedisin i typisk forstand og den gir ikke rusfølelse eller avhengighet, Bare god søvn.

Anonymkode: b629b...d40

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan jo bare be om Seroquel for å få sove, det er ikke en sovemedisin i typisk forstand og den gir ikke rusfølelse eller avhengighet, Bare god søvn.

Det er et antipsykotikum som gir vektøkning. Styr unna denne medisinen.

Anonymkode: 26e25...8f8

• Liker 4
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er for mye, orker ikke mer, er deprimert og langt nede. For å være helt ærlig så tenker ofte på om noen i det heletatt hadde savnet meg om jeg var borte. 

- går til psykolog, men han er alltid sjuk så får aldri time nesten.

- kan ikke ha sex med kjæresten min pga ingen prevensjon er god nok (kan ikke bruke hormoner) og sterilisering er for drastisk :(  Graviditet er fullstendig krise.

- jeg blir aldri lyttet til, kun ignorert eller kjeftet på hvis jeg er lei meg

- jeg spiser usunt fordi jeg trøstespiser

- har ødelagt kropp så får ekstreme ryggsmerter bare jeg prøver å trene eller bære litt (prolaps)

- lite nettverk og dårlig relasjon til familie

- sover ofte ikke om natten pga div. ting som ikke kan endres på

- har for mye ansvar i livet, drømmer om å rømme vekk fra alt i flere uker. Bare meg og en god venn alene der jeg kan sove til kl 12 på dagen og spise når JEG vil, dusje en time om jeg vil, få tenke i fred. Og så trykke på "angreknappen" fordi samvittigheten min er for svart. 

- har diverse fysiske sykdommer som begrenser livet veldig

Jeg lever kun for andre enn meg selv og er lei meg hver dag for tiden. Føler nyttårsaften bare er en markering på et nytt år i livet med det samme gamle, depresjon og angst og ingen som hjelper meg. Jeg er bitter og blir bare bitrere med årene. Og vet ikke hva jeg kan gjøre. 

Ta en tlf til Mental Helse. De er flinke

Anonymkode: fcaf9...a02

• Liker 2
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke "bare" å be om dette middelet. Det er faktisk legen som skal bestemme dette. Seroquel skal heller ikke brukes som sovemedisin og du får ingen "god søvn" av dette middelet. For at man skal få denne medisinen, må man til utredning først.

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, Sunflower-Delight skrev:

Så leit at du har det så vanskelig for tiden. Hver dag er en ny start, samme er hvert nytt år. Men skjønner at du ikke ser så fram til det om livet ditt ikke føles så lyst akkurat nå. Men en burde ikke gi opp, og hver dag gir ny håp og muligheter foran deg. Håper virkelig at dette nye året som starter snart vil få livet ditt til å føles lettere og bedre. :hug:

Takk, så snill du er :) 

Skrevet
3 timer siden, tøydokka skrev:

Jeg synes det høres ut som om du har gått inn i en offerrolle i livet ditt. Et offer forklarer sine problemer med ting som har skjedd i fortiden og forhold som er utenfor ens makt å endre. Man føler seg låst, og det er ingenting man kan gjøre med det. Andre må ta ansvaret. Man synes synd på seg selv og fokuserer på problemene.

For at du skal få det bra må du ta et oppgjør med dine egne holdninger og din atferd, blant annet offerrollen. Hovedproblemet i livet vårt er ikke det som skjer, men hvordan vi velger å forholde oss til det. Verdens urettferdighet, livets usikkerhet, døden og fremtiden kan man ikke gjøre så fryktelig mye med, men man kan endre sine tanker om disse temaene, og man må velge å ta ansvar for egne valg. Dette vil gi deg en helt ny frihet i livet ditt. Uansett bakgrunn og livssituasjon kan vi alle velge å se håpefullt på fremtiden.

Prøv å se på deg selv som en sjef. For vi er alle ledere i vårt eget liv! Ingen andre enn du selv kan gjøre den jobben. For å utøve denne lederrollen på en god måte er det vesentlig at du endrer dine holdninger til de grunnleggende temaene i livet; synet på deg selv, andre mennesker, fortid, fremtid, verden og "problemer". Noen problemer kan man gjøre noe med, andre er utenfor vår makt å gjøre noe med. Men det er mulig å tenke annerledes om problemene, føle annerledes og forholde seg på en ny og bedre måte. Men du må velge dette, og du må ta ansvaret som følger med denne viktige rollen.

Det er bra at du går til psykolog for å få hjelp med tankene dine, men kanskje du burde bytte dersom den du nå går til er så mye syk?

Der tar du feil, jeg synes ikke synd på meg selv, jeg liker ikke meg selv engang. Derimot er jeg sliten. Jeg har posttraumatis stresslidelse, og der har du rett; jeg blir hjemsøkt av fortiden. Jeg er bitter fordi jeg måtte gjennom alle traumene som har ødelagt meg, jeg føler meg elendig og som et dårlig menneske. 

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet at det ikke er bare bare å bytte psykolog. Men du kan jo forhøre deg hos fastlegen.

Finnes prevensjon som ikke er hormoner.

Henvisning til fysioterapi? Som kan hjelpe deg med et treningsprogram som kanskje hjelper deg.  

Merker for egen del at å ikke få sove er veldig problematisk. Blir liggende å kverne på problemer og dermed kommer de negative følelsene og så får man lite energi dagtid. Dermed er jeg for en hver hjelp til å sove over en kortere eller lengre periode. 

Anonymkode: bc6a9...968

Det hjelper ikke da jeg ikke får sove pga en påvirkning utenfra. Hr godt sovehjerte.

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke psykotisk :sjokkbla:

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Der tar du feil, jeg synes ikke synd på meg selv, jeg liker ikke meg selv engang. Derimot er jeg sliten. Jeg har posttraumatis stresslidelse, og der har du rett; jeg blir hjemsøkt av fortiden. Jeg er bitter fordi jeg måtte gjennom alle traumene som har ødelagt meg, jeg føler meg elendig og som et dårlig menneske. 

Jeg synes du er tøff jeg. Du lever enda faktisk. Mange i dine sko hadde bikket under for lengst. Synes ikke det er du som har inntatt offerrollen. Du har bli et offer for alt som har skjedd deg, og alt har ballet på seg. Da føles selvfølgelig alt håpløst. Men man kan gjøre noe med mange av tingene som er vanskelig. Og prøve få det bittelitt bedre. Sex, man kan bruke kondom og eventuelt spiral etc. Finnes også p - piller med lavt hormoninnhold, for søvn kan det å snakke ut med en person som jobber i psykisk helse i kommunen istedenfor psykologen eller i tillegg,  er nyttig., finne på litt koselige ting du liker å gjøre, og gjerne gå små turer. Spise minimum 3 måltider ( å spise er en jobb var det noen som sa til meg en gang).  Legg deg og stå opp til ca samme tid hver dag uansett hvor lite du har sovet osv.  Hvis du pleier å si ja til alt og alle heletiden så lær deg å tørre å si nei, det er faktisk helt lov. Jeg har også hatt det vanskelig, og har tatt litt tak i de tingene som går an å gjøre litt med enn å sette meg ned å bare se svart på ting.  Har du en god venninne å finne på ting sammen med? Ikke la en dato ødelegge for deg. Det er bare en dato :)  Du er uansett ikke alene om å slite. Har du hørt om mental helse hjelpetelefon? Og nettsiden deres www.sidetmedord.no .  Håper det blir bedre snart. Og ønsker deg et flott nytt år med nye muligheter :essen2:

Anonymkode: 33589...286

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det gir ikke vektøkning om man ikke øker matinntaket. Det er et fantastisk middel for å få sove.

Skrevet

Jeg er ikke psykotisk :sjokkbla:

Ikke hør på denne fjollete AB-en.

Ja, det er et antipsykotisk legemiddel som gis i hestedoser til de med schizofreni.

Når man tar det for å få sove tar man ørsmå mengder sammenlignet med de som tar det som et antipsykotikum.

Snakk med legen din, så får du bedre informasjon og veiledning enn her på KG.

Skrevet

Det er ikke "bare" å be om dette middelet. Det er faktisk legen som skal bestemme dette. Seroquel skal heller ikke brukes som sovemedisin og du får ingen "god søvn" av dette middelet. For at man skal få denne medisinen, må man til utredning først.

Seroquel brukes som sovemedisin, hvor får du misoppfattelsen fra om at det ikke gjør det? Det er faktisk svært vanlig.

Man må ikke til utredning for å å få Seroquel, jeg fikk det med en gang og har sovet godt på det i flere år.

Hvis du skal utgi deg for å være lege eller ha kunnskaper bør du sørge for at det du skriver er noenlunde korrekt.

Mvh kvalifisert helsepersonell.

• Liker 1
Skrevet (endret)
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har selv gått på denne og den ga i mitt tilfelle en del vektøkning og tett nese over lengre bruk, den er ikke ment for å brukes fast som sovemedisin heller. Reseptpliktige medisiner må hun uansett ta opp med lege. Funker dårlig at vi her inne skal uttale oss på det. Da folk har forskjellig virkning og bivirkning.

Endret av Puselusk
Skrevet (endret)
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det gir ikke vektøkning om man ikke øker matinntaket. Det er et fantastisk middel for å få sove.

Det kan absolutt gi vektøkning da seroquel kan øke insulinnivå så på mange påvirker seroquel bl. a fettlagringen i kroppen, og hemmer normal nedbrytning av fett. Noe som forklarer at mange på denne type medisin ofte også kan bli trette i hverdagen, og føle seg mer sultne.  Det er ikke uten grunn at det er anbefalt med kostholdsoppfølging ved fast bruk av seroquel.

Endret av Puselusk
Skrevet
5 timer siden, Puselusk skrev:

Det kan absolutt gi vektøkning da seroquel kan øke insulinnivå så på mange påvirker seroquel bl. a fettlagringen i kroppen, og hemmer normal nedbrytning av fett. Noe som forklarer at mange på denne type medisin ofte også kan bli trette i hverdagen, og føle seg mer sultne.  Det er ikke uten grunn at det er anbefalt med kostholdsoppfølging ved fast bruk av seroquel.

Denne diskusjonen om disse pillene har ingen ting med denne tråden og gjøre.  Opprett heller en egen tråd om det! 

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Denne diskusjonen om disse pillene har ingen ting med denne tråden og gjøre.  Opprett heller en egen tråd om det! 

rull inn....jeg har lov til å kommentere informasjon andre gir om (reseptbelagte!) medisiner på et forum jeg mener kan være feil. Spes når folk sitter og råder TS til å spørre om å få seroquel ut av det blå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...