Gå til innhold

Barnevernet vil ta meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Dette er en lang og kimpisert sak så jeg hopper rett i det, jg hr en sønn på 8 år som bor hos far, dette er noe vi ble enige om for flere år siden når vi gikk fra hverandre, vår sønn skulle ha fast bosted hos far ettersom jeg var uten jobb når vi gikk fra hvernadre. Samarbeidet var bra ti han fikk seg ny kjæresten så vi gjorde ikke så mye mer med det.

Når min sønn skulle dra hjem til far i sommer etter han hadde vært på nesøk hos meg i ferien slo han seg fullstendig vrang, han nektet og dra og fortalt at pappa var slem, han kliper og min sønn var direkte redd pappaen. Jeg ringte rundt og rådførte meg hos advokat og barneværnet i barnets bokummune. Så snart det ble hverdag dro jeg til det lokale barnværnet og ba om hjelp, de henvite meg til famliekontoret, som igjen sendte meg tilbake til barneværnet. Alt var frem og tilbake og jeg fikk ingen hjelp. Tien gikk og jeg hørte ikke noe fra far, nå måtte jeg få min sønn inn på skole så han ikke skulle miste så me faglig. Frem og tilbake ble der der også men til slutt ble han tatt inn som gjesteeev. Han begynte på skolen men nbektet og dra, han var redd pappa skulle komme og hente han. Jeg hade skielige problemer med sønnen min, han ville ikke legge seg før jeg var hjemme fra jobb, han ville ikke på skole, han vile ikke pusse tenner fordi pappa usset med voksen tannrekm og munnskyllevann som han selv fortalte. Tiden gikk og jeg fikk sevfølgeig barnevernet på nakken, helt ok.. Jeg sa jeg var glad for og få litt hjelp ettersom jeg virlig trengte det, jeg fikk plutselig en 8 åring i hus som nektet alt. Barnevernet kom først en dag og fortalte de ikke hadde noen bekymring, 2 gangen like så så snakket de med barnet i rundt 10-15 minutter, 3 gangen var det akkurat det samme, ingen bekymring, og de gikk selvfølgelig i søplet, noe som er vanlig. På denne tiden på rundt 3 mnd hørte jeg ingenting fra far, verken på sms eller samtale, når jeg ringte varte han meg ikke. Etterhvert fikk jeg sønnen min på skole og sfo, endelig tenkte jeg, endelig er han trygg, nå blir ing elttere. Noen dager etterpå fikk jeg telefon fa barnevernet, far hadde hentet sønnen vår, barnevernet vitse ingenting.

Tidligere i julen fikk jeg henet mppen min, der kom sjokket. Jeg var tydelighvis verdens dårligte mor, jeg så ikke virkeligheten i situasjonen og jeg brydde meg rett og slett ikke. Det stod til og med at de skulle vedta ett hastetiltak og ta sønnen min ifra meg men det ble henlagt ettersom far hentet barnet. I mappen sto det masse svada, at jeg spilte inn samtalane, at jeg drkk ( etersom det lå noen tomme ølbokser i søppelskapet ) vi er flere vokse i huset. Det sto at ejg lot sønnen min gå ut i flere minusgrader utn at jeg brydde meg, vel, sønnen min gikk 10 meter over til naboen, og, det var rundt 10-15 grader ute, det var jo i begynnelsen av oktober. Under undersøkseln hadde de ikke snakket med venner, familie, naboer, lærer ved skolen, helsesøsteren jeg hadde med å gjøre, sfo osv. INGENTING. De var hjemme 3 ganger og snakket ikke med noen og kunne konkluderemed at jeg er en dårlig mor. Vdkommende som var / er saksbehandleren min i barnevernet er også venninne av tanten til far, nesten hver dag la hun ut dritt om meg på nettet, og fortalte hvor sønnen vår hadde det best. Jeg sitter hær rimeig fortvilet og vet ikke hva jeg skal gjøre, det er å mye tull og informasjon er ikke hentet ut. HVA SKAL JEG GJØRE? Vil veldig gjerne høre fra andre som har vært i samme sko og høre hva dere gjorde i deres situasjon...

Anonymkode: 1b701...349

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her var det altfor mange skrivefeil (slurvefeil) at jeg orker å lese teksten. Beklager.

Anonymkode: d5d63...174

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kontakter en kompetent jurist som spesialiserer seg i barnevernssaker. Nå.

Anonymkode: 4ffea...a8a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her var det altfor mange skrivefeil (slurvefeil) at jeg orker å lese teksten. Beklager.

Anonymkode: d5d63...174

Beklager, ser det nå. Hvordan setter jeg og skriver det om igjen?

Anonymkode: 1b701...349

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil ikke få barnefjerneternoedrittogjegvarheltuskyldig tale fra meg. Av alt det du beskylder barnevernet nevner du ikke en eneste gang noe feil ved deg selv. Dvs, kanskje de faktisk har rett i deres antagelse?  At du ikke ser virkeligheten? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje urelevant, men selv om du stod uten jobb så er det vel ikke noe problem å ha hovedomsorgen for ungen? Her føler jeg dessverre at det er en side av saken som ikke kommer frem. 

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flytt til en annen kommune med engang. Tar BV først barnet ditt får du det aldri tilbake

Anonymkode: 8317b...6fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, icom skrev:

kanskje urelevant, men selv om du stod uten jobb så er det vel ikke noe problem å ha hovedomsorgen for ungen? Her føler jeg dessverre at det er en side av saken som ikke kommer frem. 

 

Vi hadde ett brudd, han hadde leilighet og jobg, brudet var stygt så han kastet meg ut, han hadde fast bosted og gutten var 50 /50 hos meg og far... Vi har selvfølgelig delt foreldrerett..

Anonymkode: 1b701...349

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flytt til en annen kommune med engang. Tar BV først barnet ditt får du det aldri tilbake

Anonymkode: 8317b...6fe

Barnet er nå hos far, som har hovedomsorgen ( Dette er ikke gjort i en rettsak ).

Ser jeg kunne forkalrt litt bedre så jeg prøver og finne ut av hvor jeg kan redigere innlegget:p

 

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi hadde ett brudd, han hadde leilighet og jobg, brudet var stygt så han kastet meg ut, han hadde fast bosted og gutten var 50 /50 hos meg og far... Vi har selvfølgelig delt foreldrerett..

Anonymkode: 1b701...349

 

Anonymkode: 1b701...349

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Jessica skrev:

Du vil ikke få barnefjerneternoedrittogjegvarheltuskyldig tale fra meg. Av alt det du beskylder barnevernet nevner du ikke en eneste gang noe feil ved deg selv. Dvs, kanskje de faktisk har rett i deres antagelse?  At du ikke ser virkeligheten? 

Jeg er ikke ute etter noe slikt, jeg følte bare for og fortelle og få tilbakemeldinger. jeg har selv vært under barnevernet siden jeg var liten ettersom ett familiemedlem var litt for glad i alkohol. Som jeg mener jeg skrev i innlegget så var jeg glad for at de var der, jeg trengte hjelp, jeg viste ikke hva jeg skulle gjøre ettersom jeg fikk 8 åringen i panikk og jeg ikke ante hva jeg dkulle gjøre....

Anonymkode: 1b701...349

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flytt til en annen kommune med engang. Tar BV først barnet ditt får du det aldri tilbake

Anonymkode: 8317b...6fe

Hvilken planet bor du på? Selv om bv er inne i bildet, betyr ikke dette at de tar barnet. Bv vil alltid gjøre sitt beste for mor og barn. 

Jeg hadde kontakt med bv i en periode, men jeg samarbeidet med dem og slapp at de overtok ansvaret for barnet

Anonymkode: a3765...307

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken planet bor du på? Selv om bv er inne i bildet, betyr ikke dette at de tar barnet. Bv vil alltid gjøre sitt beste for mor og barn. 

Jeg hadde kontakt med bv i en periode, men jeg samarbeidet med dem og slapp at de overtok ansvaret for barnet

Anonymkode: a3765...307

På små steder kan dessverre barnevernet bli en fiende. 

Anonymkode: 3065d...07e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil abefale deg og snakke med en advoktat om dette, og du har rett til å bytte barnevernskontakt. hvis jeg skjønte det riktig var hun du var i kontakt med nå venn med faren til sønnen din (hvis dette stemmer er det ikke rart at vedkommene tar faren sin side) be om en ny vurdering av en ny bvkontakt.

sett hardt mot hardt og ikke gi opp.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruk hode ditt. Om hun bv kjerringa skriver dritt om deg og sønnen din på internett så tar du bilde av det og anmelder hun.... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skal ikke oppføre seg sånn.  Bruk advokat.  Selv så står jeg på bunnen av stigen med tre småbarn på krisesenter. Barnevernet er med i bildet. De er for å beskytte barna,  og skal hjelpe meg med foreldreveiledning og kurs og psykolog.  Finn ut av rettighetene dine asap.  

Anonymkode: 41420...552

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 29 Dec 2015 at 21.05, AnonymBruker skrev:

Her var det altfor mange skrivefeil (slurvefeil) at jeg orker å lese teksten. Beklager.

Anonymkode: d5d63...174

Jeg kan ikke noe om dette, så jeg kan ikke svare Ts -men jeg har lyst til å svare deg over. For hvem tror du at du er? Her sitter det ei mor som, etter mange forsøk på å få hjelp fra systemet, til slutt sender et rop om hjelp og råd gjennom kvinneguiden -ja du vet, dette forumet som liksom skal være av kvinner for kvinner. 

Men så har vi sånne som deg da, som klikker deg inn kun for å være bitch -wtf??? 

Om du ikke har noe godt (eller noe som helst..!) å bidra med så drit i å legge igjen bare skit -det at du ikke er godhjerta nok til å bry deg om andre, kun pga. av noen skrivefeil i en frustrert situasjon, det er ikke vårt problem. Energityv! 

Anonymkode: 06f8d...029

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...