AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #1 Skrevet 29. desember 2015 Er det noen med ADHD uoppmerksom type som kan si litt om hva som er deres største utfordringer i hverdagen? Og når/hvordan dere fikk stilt diagnosen? Anonymkode: 60068...af7
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #2 Skrevet 29. desember 2015 Min største utfordring er først og fremst konsentrasjon, klarer ikke følge med på skolen, detter ut av samtaler og får nesten aldri med meg hva noen sier. Sliter også med impulskjøp, som gjør at økonomien er dårlig. I tillegg klarer jeg aldri å fullføre skoleoppgaver. Jeg begynner, mister motivasjonen og gir opp. Er ikke medisinert, sa jeg hadde en del bivirkninger. Diagnotisert som 17 åring. Anonymkode: 006f0...2c9
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #3 Skrevet 29. desember 2015 Takk for svar er det sånn at konsentrasjonsvanskene er konstante, eller blir de f.eks verre i perioder med stress, lite søvn osv? Hvilke bivirkninger opplevde du av medisineringen? TS. Anonymkode: 60068...af7
Gjest Canario Skrevet 29. desember 2015 #4 Skrevet 29. desember 2015 Konsentrasjon, manglende impulslontroll på irritasjon/sinne og at jeg aldri fullfører noe. Starter på noe, og før jeg vet ordet av det har keg begynt på noe nytt. Ble utredet og diagnoser som 17/18 åring på BUPA etter henvisning fra psykologen jeg gikk til da. Tar Ritalin daglig.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #5 Skrevet 29. desember 2015 1 minutt siden, Canario skrev: Konsentrasjon, manglende impulslontroll på irritasjon/sinne og at jeg aldri fullfører noe. Starter på noe, og før jeg vet ordet av det har keg begynt på noe nytt. Ble utredet og diagnoser som 17/18 åring på BUPA etter henvisning fra psykologen jeg gikk til da. Tar Ritalin daglig. Hvordan fungerer du med medisinering da? Blir problemene borte, eller bare mindre? Anonymkode: 60068...af7
Gjest Canario Skrevet 29. desember 2015 #6 Skrevet 29. desember 2015 (endret) Ritalin er jo ingen mirakelkur. Problemene blir mindre men preger fortsatt hverdagen men ikke i like stor grad. Medisineringen hjelper betydelig, spesielt på konsentrasjonen og det å fullføre ting. Tilføyet: Hjalp meg også veldig på søvnen! Tidligere brukte jeg gjerne to timer på å roe meg og sovne, og våknet stort sett fem ganger pr natt. Endret 29. desember 2015 av Canario
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå