Gå til innhold

Blodprøve

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har tatt en blodprøve for å sjekke om jeg har noen intoleranser for gluten og laktose. Jeg husker ikke hvilke flere ting som sto på listen over ting som ble sjekket, men er det vanlig at de sjekker vitaminmangel på samme test? Kan jo ringe å spørre, men vil høre her først. Jeg må sjekke om jeg har D-vitaminmangel, men vet ikke om det står på resultatet fra forrige prøve og om de sier i fra selv om det ikke var dét jeg tok blodprøven for.

Anonymkode: 00a99...113

Videoannonse
Annonse
Skrevet

D vitamin mangel sjekkes ikke automatisk samtidig med allergiprøver mot gluten/melk. Hver plodprøve koster Helfo og skattebetalerne ganske mye penger, og utføres ikke uten en begrunnet mistanke om nødvendghet/feil/mangel hos pasienten. Du får ta dette opp med legen ved neste kontroll. Du må uansett ta en ny blodprøve om du skal skjekkes for D vit. Mangel. 

Anonymkode: a1997...bf8

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

D vitamin mangel sjekkes ikke automatisk samtidig med allergiprøver mot gluten/melk. Hver plodprøve koster Helfo og skattebetalerne ganske mye penger, og utføres ikke uten en begrunnet mistanke om nødvendghet/feil/mangel hos pasienten. Du får ta dette opp med legen ved neste kontroll. Du må uansett ta en ny blodprøve om du skal skjekkes for D vit. Mangel. 

Anonymkode: a1997...bf8

Takk :)

Anonymkode: 00a99...113

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...