AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #1 Skrevet 29. desember 2015 Her en morgen for noen dager siden våknet jeg opp til at et nummer som startet med +54 hadde ringt meg tre ganger. Siden da har det vært ca 0-6 ganger om nettene og dagene. Det står at +54 er fra Argentina? Kjenner ingen som er der. Skal jeg svare neste gang, eller koster det mye penger? Kan det også være svindel som for eksempel at hvis jeg svarer så gir jeg fra meg masse penger? Anonymkode: 7ead8...a17
Feyfeyhey Skrevet 29. desember 2015 #2 Skrevet 29. desember 2015 (endret) . Endret 31. juli 2016 av Feyfeyhey
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #3 Skrevet 29. desember 2015 Ah det er ikke bare meg! Jeg prøvde svare en gang, og fikk ikke noe svar. Ignorerer bare nå, men blir smågal. Anonymkode: e5ce0...4a2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #4 Skrevet 29. desember 2015 Jeg har blitt oppringt fra +53 = Cuba. Jeg bare tar den ikke. Anonymkode: 224db...803
Banks Skrevet 29. desember 2015 #5 Skrevet 29. desember 2015 Svindel. Tror det er de som utgir seg for å være Microsoft. Blokk nr 😊
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #6 Skrevet 29. desember 2015 Takk for kjappe svar! Da blokkerer jeg bare nummeret. Har ikke plaget meg så mye siden jeg sover med lydløs, men det har vekket nysgjeerigheten min, og har ikke turt i tilfelle det skulle bli dyrt Anonymkode: 7ead8...a17
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2015 #7 Skrevet 31. desember 2015 Ikke farlig å svare, men ALDRI ring opp igjen, det er ofte det de ønsker sånn at de kan taksere deg Anonymkode: 72ac4...31b
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2015 #8 Skrevet 31. desember 2015 Samme her. Det er svindelforsøk. Ikke ta telefonen, men blokkér nummeret. Anonymkode: 28a2f...1ae
Klossmajor Skrevet 1. januar 2016 #9 Skrevet 1. januar 2016 Det er snakk om svindelforsøk fra et callcenter i India, men nummeret dukker opp som om de oppholder seg i andre land. De har plaget folk over hele Norge med tullet sitt i minst et år nå. På engelsk med tung indisk aksent ringer de opp tilfeldige nordmenn fra det de forsøker lure folk til å tro er supportavdelingen til Microsoft. De forsøker å innbille naive, lite datakyndige folk til å tro at deres Windows-installasjon er infisert av virus, de tilbyr så å fikse dette, hvorpå første steg er at man oppgir brukernavn og passord til ens konto hos Microsoft. Deretter kan de antakelig forsøke å instruere deg til å installere spionprogrammer på din egen datamaskin, betale for «jobben» de gjør for deg ved å lure deg inn på falske nettsider der de vil ha deg til å taste inn info for tilgang til din bankkonto, osv. Microsoft ringer naturligvis aldri opp kunder uten at du selv personlig har tatt kontakt med dem og bedt dem ringe deg. Microsoft har heller ingen kunnskap om deres kunder har skadelig programvare på sine egne datamaskiner. Verken Microsoft eller andre seriøse selskaper ber om innloggingsinformasjon over telefon eller epost. Legg på selv eller si du bruker Mac eller Linux så legger de på.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå