AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #1 Skrevet 29. desember 2015 Min mann har siden august vært plaget med tannsmerter. Han nekter å gå til tannlegen og nå har smertene blitt kroniske. Han knasker sterke ibux (600 mg) som jeg hadde liggende etter en operasjon i fjor og har bedt meg om å skaffe mer. Har gjort det for husfredens skyld. Nå er juleferien på hell og han har hatt så mye vondt. han har lidd seg igjennom måltider, han er kranglete og sur, kjefter på våre tre varn på 3, 5 og 8 år og er generelt vemmelig. Ikke sover han heller. Hvordan skal jeg få han oppi tannlegestolen. Det økonomiske er ikke noe problem og vi har en flott tannklinikk med fline dyktige tannleger knappe en km. fra hjemmet vårt som reten av familien går til? Jeg orker ikke mer av at han skal ha det sånn og det går jo utover alle. HJELP?? Anonymkode: 7dd43...74c
EvaLena Skrevet 29. desember 2015 #2 Skrevet 29. desember 2015 Ikke skaff han flere piller, da går han nok til slutt skal du se 😊 4
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #3 Skrevet 29. desember 2015 De har ikke mye effekt lengre og vi har ikke fler. Nå kjøper han de reseptfrie men det går jo halvannen eske om dagen og det er jo skadelig. Kunne jeg ringt tannklinikken og forklart problemet? Anonymkode: 7dd43...74c
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #4 Skrevet 29. desember 2015 Du kan ringe de og snakke med de om at du har en med sterk tannlege-skrekk. Dermed kan du få oversikt over hva slags muligheter han har, type beroligende piller, lystgass, narkose. Bare det at det er en tannlege med interesse og omsorg for pasienter med tannlege-skrekk kan være til hjelp. Det kan bli lettere for din mann om han føler at det er tryggere. Ikke alle tannleger er like empatiske..kjempeviktig at tannlegen har respekt for pasienten. Anonymkode: c8e20...bfc 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #5 Skrevet 29. desember 2015 Jeg ringer, ser på nettet at de har åpent i dag. Må bare sørge for at mannen ikke hører noe, han ville ikke blitt blid. Anonymkode: 7dd43...74c
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #6 Skrevet 29. desember 2015 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ringer, ser på nettet at de har åpent i dag. Må bare sørge for at mannen ikke hører noe, han ville ikke blitt blid. Anonymkode: 7dd43...74c Åssen går det? Anonymkode: 5a1c4...920
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #7 Skrevet 30. desember 2015 Jeg ringte og fikk snakke med en spesialist i tannlegeskrekk som var der. Fikk en hastetime og mannen sitter i stolen akkurat nå. Jeg ble med han inn og snakket med tannlegen. Han har en visdomstann som må ut og som det også er et hull i. Han har også et annet stort hull som han har gått med så lenge at han har en infeksjon der. Alt fikses nå og sist jeg kikket inn lå han å døset med lystgassmasken. Jeg er ute i venterommet nå. Det ble en god del kjefting og smelling i går når jeg sa at vi skulle hit i dag, men jeg allierte meg med broren hans som jeg vet han ser opp til. I natt tror jeg ikke han sov et sekund men nå ligger han der i det minste. Anonymkode: 7dd43...74c 3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #8 Skrevet 30. desember 2015 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ringte og fikk snakke med en spesialist i tannlegeskrekk som var der. Fikk en hastetime og mannen sitter i stolen akkurat nå. Jeg ble med han inn og snakket med tannlegen. Han har en visdomstann som må ut og som det også er et hull i. Han har også et annet stort hull som han har gått med så lenge at han har en infeksjon der. Alt fikses nå og sist jeg kikket inn lå han å døset med lystgassmasken. Jeg er ute i venterommet nå. Det ble en god del kjefting og smelling i går når jeg sa at vi skulle hit i dag, men jeg allierte meg med broren hans som jeg vet han ser opp til. I natt tror jeg ikke han sov et sekund men nå ligger han der i det minste. Anonymkode: 7dd43...74c Haha, bra jobba TS! Anonymkode: 58edc...480
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #9 Skrevet 30. desember 2015 Så bra! Er ikke så lett for alle å overgi seg til fremmede som skal tukle med en. Anonymkode: c8e20...bfc
Gjest chisandra Skrevet 30. desember 2015 #10 Skrevet 30. desember 2015 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ringte og fikk snakke med en spesialist i tannlegeskrekk som var der. Fikk en hastetime og mannen sitter i stolen akkurat nå. Jeg ble med han inn og snakket med tannlegen. Han har en visdomstann som må ut og som det også er et hull i. Han har også et annet stort hull som han har gått med så lenge at han har en infeksjon der. Alt fikses nå og sist jeg kikket inn lå han å døset med lystgassmasken. Jeg er ute i venterommet nå. Det ble en god del kjefting og smelling i går når jeg sa at vi skulle hit i dag, men jeg allierte meg med broren hans som jeg vet han ser opp til. I natt tror jeg ikke han sov et sekund men nå ligger han der i det minste. Anonymkode: 7dd43...74c Bra jobba! Han er heldig som har deg, ts.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #11 Skrevet 30. desember 2015 Så bra 👍 Endelig ordner det seg Anonymkode: 5a1c4...920
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #12 Skrevet 30. desember 2015 Ja nå har han ligget å sovet siden vi kom hjem, han sa han var fysisk utslitt så jeg har sendt ungene til bestemor for kvelden så huset er rolig. Han har nok ikke sovet godt på veldig veldig lenge. Tannlegen mente at han har nok hatt den ganske fælt for det var svært betent og mye puss som måtte fjernes. Anonymkode: 7dd43...74c
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #13 Skrevet 4. januar 2016 Åssen går det med ham nå? Til tross for skrekken så er han sjeleglad for at det ble gjort noe med Anonymkode: 3cac4...802
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå