AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #1 Skrevet 29. desember 2015 Hei! Etter mye om og men bestemte jeg meg for å spørre etter noen erfaringer her inne.. Jeg har hatt diagnosen vaginisme nå I 8 måneder ++ og er ganske så lei og nedstemt av den. Jeg har lest tidligere poster men vil høre om det er noen som er villige til å dele erfaringer med meg siden jeg ofte føler meg dønn alene med problemet. Jeg har hatt nokså slitsomme og forvirrende måneder med lege før jeg endelig fikk diagnosen etter en gyn.undersøkelse. Ble ikke noe klokere etter den timen og verken den andre jeg var på heller.. Det virker som om det er et problem få kjenner til! Er det noen som har tips til å bli bedre på fortest mulig måte? Anonymkode: bbeb2...7b2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #2 Skrevet 29. desember 2015 Jeg ble frisk av vaginisme denne måneden. Var hos gyn i april som henviste meg videre til Storo og Nydalen mensendick fysio, har vært der 4 ganger fram til i november. Da fikk jeg klarsignal til å prøve vanlig samleie, og det var helt smertefritt og null problem! Fra før av har det vært umulig, det har vært så vondt at tårene har sprutet og jeg har vært redd for å besvime av smerter. Fikk god hjelp av Jenny ved Storo. Men den største jobben må man gjøre selv, nemmelig utvide seg selv med dilator. Han gav god opplæring og framgangsmåte, og støttet godt når jeg gråt fordi jeg ikke følte fremgang. Det tar noen måneder, er frustrerende og fryktelig vondt, men man kan bli bra til slutt. Lykke til! Anonymkode: a434a...f1d
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #3 Skrevet 29. desember 2015 Glemte å si at det er veldig viktig med en kjærste som forstår. Ikke bli presset til å prøve, ikke føle at man må forte seg med å bli klar osv. Anbefaler å søke opp radioprogrammet Juntafil på nrkp3 de hadde et innslag i april (?) som omhandler dette, det var da jeg skjønte hva som var galt... Anonymkode: a434a...f1d
anonymt Skrevet 29. desember 2015 #4 Skrevet 29. desember 2015 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ble frisk av vaginisme denne måneden. Var hos gyn i april som henviste meg videre til Storo og Nydalen mensendick fysio, har vært der 4 ganger fram til i november. Da fikk jeg klarsignal til å prøve vanlig samleie, og det var helt smertefritt og null problem! Fra før av har det vært umulig, det har vært så vondt at tårene har sprutet og jeg har vært redd for å besvime av smerter. Fikk god hjelp av Jenny ved Storo. Men den største jobben må man gjøre selv, nemmelig utvide seg selv med dilator. Han gav god opplæring og framgangsmåte, og støttet godt når jeg gråt fordi jeg ikke følte fremgang. Det tar noen måneder, er frustrerende og fryktelig vondt, men man kan bli bra til slutt. Lykke til! Anonymkode: a434a...f1d Tusen takk for svar. Godt å høre at fysio har hjulpet, har fått henvisning til en og venter spent på time! Har lest at jo lengre det tar før man får hjelp jo lengre tid vil behandlingen også ta.. krysser fingrene for at dette funker for meg og!
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #5 Skrevet 29. desember 2015 Vet du, du kan fint starte behandling før du har kommet inn til fysio. Bestill dette settet, gå fra de miste størrelsene og prøv deg fram, den str som er vond ( ca 7 på smerteskala 0-10) og ha den inne ca 20 min annen hver dag, så kan du gradvis øke størrelsen etterhvert som muskelen slapper av og vier seg ut. Det var hvertfall alt den første timen min hos fysio handlet om, og det er det settet som har hjulpet meg. http://webshop.no.alere.com/vagiwell-premium-vaginal-dilatator_2.aspx Anonymkode: a434a...f1d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå