pelle Skrevet 29. desember 2015 #1 Skrevet 29. desember 2015 Jeg har kommet i en knipe som jeg håper noen vil dele sine meninger og råd om. Det dreier seg om min samboers barn. Eller rettere sagt deres mor som er så elskverdig at hun har lovet ungene sine kjæledyr som de kan ha hos meg og ungene sin far. Hun vil ikke ha dyr hjemme hos seg selv, men er heller ikke i stand til å si nei til ungene sine. Så det passet henne fint at de kunne ha dyrene et annet sted heller. Det sies at jeg ikke har noe imot kjæledyr. Det har vi flere av allerede. Det jeg har problemer med å svelge er at jeg ikke har noe jeg skulle ha sagt om dette og de forpliktelsene det fører med seg. Ungene er for små til å ta vare på dyret, så ansvaret kommer til å ligge på oss voksne, både i hverdagen og i ferier (finne dyrepasser). Overreagerer jeg? Er det flere som syns dette hadde vært ugreit?
TheGirlWhoWaited Skrevet 29. desember 2015 #2 Skrevet 29. desember 2015 (endret) 3 minutter siden, pelle skrev: Overreagerer jeg? Er det flere som syns dette hadde vært ugreit? Wow, nei du overreagerer IKKE! Helt uakseptabelt av barnas mor å love dem noe slik uten å ha snakket med dere. Endret 29. desember 2015 av TheGirlWhoWaited 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #3 Skrevet 29. desember 2015 Øøøh... Mor kan ikke love barna at DERE skal ha dyret hos dere, det må hun faktisk ha hos seg når det er HUN som sier ja til dyr. Hyggelig at dere er greie på det, men altså... Det hadde jeg ALDRI godtatt. Merkelig dame... Anonymkode: f711a...9d5
Gjest Belle âme Skrevet 29. desember 2015 #4 Skrevet 29. desember 2015 Ditta er det galnaste eg har hørt, og eg hadde sagt plent NEI! Ho bestemmer vel ikkje om dåkke skal ha dyr i heimen? Lover ho eit kjæledyr, får ho ta ansvaret sjølv, og ha dyret i sitt eiga hus! Makan til tulleoppførsel!
Kontormus Skrevet 29. desember 2015 #5 Skrevet 29. desember 2015 Nei, men her må jo far konsultere deg hvis han ser for seg at dere begge skal ha en overordnet ansvar. Det er jo ikke noe man kan si ja til, uansett om det er stebarn eller andre barn det er snakk om
Gjest supernova_87 Skrevet 29. desember 2015 #6 Skrevet 29. desember 2015 Nei, du er ikke urimelig. Selvsagt kan ikke mor bestemme at du og far skal ta til dere et kjæledyr. Jeg mener at man ikke bør få kjæledyr som ikke er ønsket av de voksne, for det blir alltid de voksne som er "forsørger" for dyret. Jeg ville fått mor selv til å fortelle barna at de ikke kommer til å få noe dyr. Det er hun som har lovet noe hun ikke kan holde, og det burde være hun som forteller dem at det ikke går.
bruker_K Skrevet 29. desember 2015 #7 Skrevet 29. desember 2015 er forferdelig glad i dyr, men dette hadde jeg aldri godtatt! ble rett og slett provosert av å lese dette..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå