Gå til innhold

Midtøsten og arabiske land

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ønsker dere egentlig å reise til arabiske land uansett??

Anonymkode: 2df24...c80

For å oppleve noe nytt kanskje 

Anonymkode: db678...880

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jordan er også trygt, selv om det ligger ganske nært flere steder med mer "action" nå for tiden. Jeg var der senest nå i høst, og alt virket som før. Synd at turistene ikke tør å dra dit, selv om det er et av de tryggeste landene i regionen, og har vært det i lange tider.

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skulle man ikke ønske å reise til arabiske land?

Anonymkode: 79c01...eaa

• Liker 2
Gjest The Lost Dreamer
Skrevet
Den 28. desember 2015 at 22.16, stan skrev:

Israel, men det er kanskje ikke det du har i tankene. 

Men det er et spennende land, fullt av ny og gammel historie. Vakkert og variert. 

Anbefales. 

Er det trygt å dra til Israel? Det er jo masse problemer mellom dem og Palestina? 

Til TS, jeg vet dessverre ikke om noen trygge arabiske land, må de være arabiske? Iran og Nord-Irak (Kurdistan) er fine steder 😊

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

På grunn av atmosfæren.

Anonymkode: fe305...80a

Skrevet

Emiratene er jo greit. Dubai er jo den mest "vestligfiserte" tett etterfulgt av Abu Dhabi, men hvis du tar deg ei litta rundtur til de andre emiratene vil du oppleve mer "ekte" arabisk. Dog er ikke disse like godt utbygd, færre innbyggere og generelt lite av alt. Så som turist kan det bli drit kjedelig å se ørken på ørken på ørken, for det er jo stortsett det emiratene består av.

Anonymkode: 29dcd...e45

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

På grunn av atmosfæren.

Hva er det med atmosfæren i arabiske land som skulle være tiltrekkende?

Skrevet (endret)
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skulle man ikke ønske å reise til arabiske land?

Anonymkode: 79c01...eaa

Tja…bortsett fra at store deler av de arabiske områdene er preget av krig, ustabilitet og generell utrygghet vil jeg peke på at holdningene som råder i disse områdene ikke er hva jeg finner av de mest forlokkende. Hvis jeg absolutt måtte dra til Midtøsten er nok de arabiske områdene av de jeg finner minst interessante. Ville heller valgt Istanbul, Kypros, Armenia, Georgia, Israel eller Iran. Av arabiske områder kommer man allikevel ikke utenom Egypt med sine pyramider, sfinxen, Kongenes dal og alt det der.

Endret av Klossmajor
AnonymBruker
Skrevet
Den 30.12.2015 at 23.26, Klossmajor skrev:

Hva er det med atmosfæren i arabiske land som skulle være tiltrekkende?

Det vet jeg ikke, men jeg bare får en slags indre ro der.

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det vet jeg ikke, men jeg bare får en slags indre ro der.

Kan det være at du har tilbøyeligheter til masochisme?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, Klossmajor skrev:

Kan det være at du har tilbøyeligheter til masochisme?

Nei, hvorfor skulle det være relevant? 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, hvorfor skulle det være relevant? 

Såpass burde du være i stand til å forstå.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Klossmajor skrev:

Såpass burde du være i stand til å forstå.

Du er klar over at det i de fleste av disse landene finnes mer enn bare krig og elendighet? 

Folk der er som regel utrolig gjestfrie og interessert i å vise deg rundt i landet sitt. De har en kultur med å gjerne arrangere store festmåltider hvor de inviterer alle de kan, og hvor man har de gøy sammen, selv om man så vidt kjenner hverandre. 

Også har man selvsagt klimaet, som gjerne er tørt (særlig i nærheten av ørken) og varmt. 

Det kan også gjelde det estetiske da, jeg personlig synes at det til tider kan være vakkert der og jeg liker hvordan feks bedre hvordan byer ser ut og hvordan stemningen er der, enn her hjemme. 

I tillegg er jeg veldig glad i de bønneropene de har fra minaretene. Det er noe av det vakreste jeg kan høre.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Dersom du synes Emiratene blir for moderne og ikke autentiske nok, så ta turen til Oman, både Muscat og andre steder.  Der er det fredelig og fint, og det er et land hvor historen er mye mer tydelig. Nydelige små 1001-natt-byer, flott natur og veldig vennlige folk :-) 

Endret av Snurri
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Snurri skrev:

Dersom du synes Emiratene blir for moderne og ikke autentiske nok, så ta turen til Oman, både Muscat og andre steder.  Der er det fredelig og fint, og det er et land hvor historen er mye mer tydelig. Nydelige små 1001-natt-byer, flott natur og veldig vennlige folk :-) 

Har faktisk sett en del på Oman, og vurderer det sterkt. Blir nok enten det eller Palestina.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har faktisk sett en del på Oman, og vurderer det sterkt. Blir nok enten det eller Palestina.

Jeg hadde personlig holdt meg unna Palestina. For mye uro. Og jeg er ikke skuggeredd, har reist masse inkludert til land som Nigeria og Angola. Men hadde ikke tatt sjansen på Palestina som vanlig turist jeg altså... Da hadde jeg mye heller reist til Oman, eller Jordan som også er relativt rolig og har helt utrolig flotte plasser (Google Petra hvis du ikke alt har sett på det :-))

Marokko med Tanger og Casablanca er også skikkelig kult, man får virkelig 1001-natt-følelsen der og :-) 

AnonymBruker
Skrevet

Oman er helt ok, men jeg fikk ikke så mye av den arabiske stemningen der. Da synst jeg faktisk de andre gulflandene er bedre. 

Har ikke vært der selv, men tror kanskje Marokko er et godt alternativ. 

Anonymkode: db678...880

AnonymBruker
Skrevet
52 minutter siden, Snurri skrev:

Jeg hadde personlig holdt meg unna Palestina. For mye uro. Og jeg er ikke skuggeredd, har reist masse inkludert til land som Nigeria og Angola. Men hadde ikke tatt sjansen på Palestina som vanlig turist jeg altså... Da hadde jeg mye heller reist til Oman, eller Jordan som også er relativt rolig og har helt utrolig flotte plasser (Google Petra hvis du ikke alt har sett på det :-))

Marokko med Tanger og Casablanca er også skikkelig kult, man får virkelig 1001-natt-følelsen der og :-) 

Ja vet jo det da, men har vært der før og lengter sånn tilbake. Kommer uansett ikke til å dra som vanlig turist da, men en organisert tur. Selv om det også er ganske så turist.

Skrevet

Hva med Jordan? Hovedstaten Amman en ganske flott og pulserende by. Landet har utrolig mange historiske steder man kan besøke, og annet enn berømte Petra (som er et must), kan man blant annet gå i romernes fotspor i Jerash. Dessuten er det en ubeskrivelig kul følelse å flyte i Dødehavet. En ørkentur inn i vakre Wadi Rum er også å anbefale, da kan man i tillegg få et innblikk inn i kulturen til beduinene. Man kan også slappe av ved Rødehavet i Aqaba dersom man vil det. Jeg har vært i landet to ganger, og det er absolutt det tryggeste i regionen. Maten er nydelig og folket er utrolig hyggelig og gjestfritt. Anbefales virkelig!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, RC skrev:

Hva med Jordan? Hovedstaten Amman en ganske flott og pulserende by. Landet har utrolig mange historiske steder man kan besøke, og annet enn berømte Petra (som er et must), kan man blant annet gå i romernes fotspor i Jerash. Dessuten er det en ubeskrivelig kul følelse å flyte i Dødehavet. En ørkentur inn i vakre Wadi Rum er også å anbefale, da kan man i tillegg få et innblikk inn i kulturen til beduinene. Man kan også slappe av ved Rødehavet i Aqaba dersom man vil det. Jeg har vært i landet to ganger, og det er absolutt det tryggeste i regionen. Maten er nydelig og folket er utrolig hyggelig og gjestfritt. Anbefales virkelig!

Skal vurdere det også! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...