Gå til innhold

Hoven mandel og dårlig hals

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har slitt med sykdom i noen måneder. Det startet med en halsbetennelse som jeg ikke dro til legen med. Etter denne fikk jeg en blemme i munnen. Den forsvant etter noen uker, men fikk en ny halsbetennelse og dro da til legen. Testet positivt på streptokokker og fikk da en 10 dagers pencillinkur. Etter endt kur kom streptokokkene tilbake. Siden dette har jeg vært konstant sliten og trøtt, alltid sår hals og av og til streptokokker. De er alltid bare på den ene siden, venstre mandel. Det er bare denne mandelen som er hoven, noe den er hele tiden. Har også fått en kul, eller hevelse, av venstre spyttkjertel (parotid). Denne har kanskje en diameter på 10mm. Ikke vond eller øm. Denne har vært der omtrent en måned. Hoven lymfeknute på venstresiden av halsen i tillegg. Sliter også ofte med en følelse av at noe sitter igjen i halsen, og har ofte hes stemme.

Noen som har opplevd noe lignende? Og burde jeg dra til legen igjen selv om pencillinkuren ikke funket? 

Jeg både røyker og snuser.

Anonymkode: e0a33...9f0

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. Slutt med både røy og snus, du bruker fingrene til å stappe snusen inn med, og får dermed ny smitte i deg. Snus og røy er verken bra for helsen eller halsen din. 

2. Dra til lege. Du må undersøkes og utredes, noe ingen kan her på kg. 

Anonymkode: 3256a...768

• Liker 1
Skrevet

Prøvde å slutte å røyke, men klarte det ikke uten snus. Har nesten kuttet ut røyken helt, men blir ikke mulig å kutte ut snusen nå også.

Skal bestille meg legetime etter nyttår, men ville høre om noen hadde opplevd noe lignende.

Skrevet

...

Skrevet

Ingen?

Bestilte legetime i dag, men fikk ikke time før 13.01. Vært mer eller minde sengeliggende i over en uke nå, føler meg utmattet. 

Noen tips til hvilke prøver jeg burde ta hos legen? Noen som vet hva det kan være? Er ikke kyssesyken, den har jeg hatt tidligere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...