Gå til innhold

Mensen - trenger akutt hjelp

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg fikk mensen i dag, og jeg er på besøkt til faren min. Glemte å ta med bind hjemmefra, siden jeg har uregelmessig mens så jeg vet aldri når det kommer. Jeg har jo da ingen bind her. Butikkene er jo også stengt. Har vært på to ulike bensinstasjoner men ingen av de hadde bind. Har stappa litt dopapir neddi men er hele tida redd for å blø gjennom. Har noen et alternativt tips til noe jeg kan bruke utenom dopapir? :/

Anonymkode: 0a046...efa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kunne du ikke kjøpt tampong  hvis d er så krise?

Anonymkode: 841ac...d27

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Kunne du ikke kjøpt tampong  hvis d er så krise?

Anonymkode: 841ac...d27

Jeg klarer ikke å bruke tamponger :(

ts

Skrevet

Vet ikke helt..klut/lite håndkle? Er det ikke noe bunnpris/kiosk/Narvesen i nærheten? Kanskje faren din kan kjøre deg?

Skrevet

Det skal være vaktapotek i alle kommuner, der selger de bind. Du blør vel bare mer og mer utover dagen, så du må ha skikkelig mensbeskyttelse. Kan du ikke ringe eller kontakte noen og få hjelp med å skaffe bind? Din far vet jo godt hva mensen er, og sikkert også at du menstruerer, må da være mulig å få hjelp fra mannen? (Selv om det er aldri så flaut, så er mensen en naturlig ting for kvinner i fertil alder....)

Anonymkode: d1a22...315

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det skal være vaktapotek i alle kommuner, der selger de bind. Du blør vel bare mer og mer utover dagen, så du må ha skikkelig mensbeskyttelse. Kan du ikke ringe eller kontakte noen og få hjelp med å skaffe bind? Din far vet jo godt hva mensen er, og sikkert også at du menstruerer, må da være mulig å få hjelp fra mannen? (Selv om det er aldri så flaut, så er mensen en naturlig ting for kvinner i fertil alder....)

Faren min bor i en liten by uten så mange butikker osv. og det er lange avstander til nærmeste vaktapotek. Han har ikke bil heller. Får vel bare balle sammen en halv dorull i trusa og håpe på det beste... Det er tydeligvis ikke så mange andre alternativer

ts

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det skal være vaktapotek i alle kommuner, der selger de bind. 

Vaktapotek i alle kommuner...?

Det er ikke alle kommuner som har apotek engang!

TS: kjenner du ingen i nabolaget du kan spørre om hjelp frem til i morgen når butikkene åpner? 

Skrevet

En ren klut er bedre enn dopapir i trusa hele dagen. Bare legg den i kaldt vann en stund før den legges til vask :)

Anonymkode: 512b0...996

• Liker 2
Skrevet

I den situasjonen hadde jeg nok ringt på hos en nabo og bedt om å få låne.  Det føles nok utrolig flaut ut, men er bedre enn å gå uten.  De fleste som har hatt mensen noen år har vært i din situasjon og vil vise forståelse.

• Liker 2
Skrevet

Lag en "bleie" av en pose, og stapp papir nedi den. Du trenger ikke lage en hel bleie heller (det vil kanskje knitre og lage litt lyd om du ikke går med stramme klær) men for eksempel klippe opp en pose og lage et rektangel / vinge formet trekk som du kan legge nedi trusa og ha papir oppå det igjen. På den måten så vil plastikken stoppe at noe kommer igjennom, om du først skulle være så uheldig å blø igjennom papiret. Men mye papir pleier å gå bra altså! Jeg pleier å bruke det som bind jeg, når jeg bare er hjemme , for liker ikke å bruke bind og tamponger siden de har så mye kjemikalier i seg :)

Anonymkode: 66708...91c

Skrevet

Hadde blødd gjennom det papiret jeg hadde. Har stappa en klut nedi der nå (ny truse ofc). Ikke det mest behagelige men det får duge så lenge. 

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lag en "bleie" av en pose, og stapp papir nedi den. Du trenger ikke lage en hel bleie heller (det vil kanskje knitre og lage litt lyd om du ikke går med stramme klær) men for eksempel klippe opp en pose og lage et rektangel / vinge formet trekk som du kan legge nedi trusa og ha papir oppå det igjen. På den måten så vil plastikken stoppe at noe kommer igjennom, om du først skulle være så uheldig å blø igjennom papiret. Men mye papir pleier å gå bra altså! Jeg pleier å bruke det som bind jeg, når jeg bare er hjemme , for liker ikke å bruke bind og tamponger siden de har så mye kjemikalier i seg :)

Anonymkode: 66708...91c

Skal vurdere å prøve dette etterpå :) takk for svar

tørr ikke ringe på til naboen, hun er uansett sånn 60 så vet ikke hva for slags bind hun har. 

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...