Gå til innhold

husk, uansett hvor sakte du løper.. så knuser du alle på sofaen!

missdior

Anbefalte innlegg

Den 4.3.2016 at 10.03, Puny skrev:

Jeg er en av de som er alt dor dårlig på å pushe meg. Elipsemaskin, romaskin, spinningsykkel etc. Alt hvor jeg selv må holde tempoet oppe er vanskelig. Derfor heg elsker mølla, da kan jeg bare zoone ut og forsvinne inn i lydboken/musikken min uten å tenke på at jeg må holde farten eller motstanden oppe. Jeg starter så bra på slipemaskin og så ser jeg noe interessant og ti minn etterpå så legger jeg merke til at jeg knapt beveger meg :( 

samme her! derfor klarer jeg ikke jogge ute i naturen, for jeg klarer ikke holde et jevnt tempo :ler: så jeg jogger for fort også blir jeg dritsliten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

sykt barn, IGJEN. legetime etterpå, han har jo vært syk i en måned, med topper annenhver helg.  40 i feber igjen i natt.. sliten mor og sønn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dorey

Æsj, så slitsomt. Det første året etter barnehagestart er helt forferdelig mtp sykdom. Men det blir bedre! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Den gode følelsen er definitivt borte. Jeg ble selvfølgelig smitta av lillen,  og har vært syk i en uke. Feberen har gitt seg, men halsbetennelsen sitter godt i, og jeg hoster til jeg nesten spyr daglig. Sier seg selv at det ikke blir trening av sånt. De to siste ukene har vært horrible på kostholdsfronten. Priskrig.  Trenger jeg si mer? 

Alt er bare dritt om dagen. Hørte aldri noe fra drømmejobben, og fristen gikk ut 1.  mars. Videre mister jeg lønn pga bevegelige helligdager, sa min ekstremt lave inntekt blir enda lavere. Oppi alt dette spiser jeg sjokolade hver dag og ligger på sofaen. Jeg MÅ snu dette :(  Men aner ikke hvordan.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felles trøst...  Jeg har det også sånn for tida. Var ivrig og flink og gikk ned 3 kilo på sånn 5 uker, nå har jeg gått opp igjen 2 av de på 3 uker.  Litt for lite bevegelse og altfor mye sjokolade.  Jeg er litt demotivert men jeg prøver å tenke at det er ett steg om gangen.  Klarer jeg å gå på en trening, klarer jeg å motstå en sjokolade, klarer jeg å droppe det siste tacoskjellet -  også slår jeg til og går av bussen ett stopp før -  da har jeg tatt ett steg i riktig retning, og det er igrunn alt man kan gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dorey

Det er ikke noe gøy med slike tilbakeslag :( Har du forsøkt Grete Roede-kurs? Jeg fikk veldig god hjelp der til varig livsstisendring og kan virkelig anbefale det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Takk for at dere deler, begge to :) Og takk for tips. Fant faktisk mamma sin Grete Roede bok da jeg ryddet i bokhylla her en dag, så skal se litt på den.

Idag har jeg ryddet klesskapet mitt. Det var heftige saker. To store plastposer med klær som får dra til miljøstasjonen. MASSE bher, gensere, kjoler, boksere, ja, masse av alt. Også pakket jeg bort alt av ammetøy, siden jeg bare ammer morgen og kveld. Puppene mine ble faktisk fine igjen så fort de fikk en ordentlig BH på seg. Jeg har ryddet plass i skapet til nye klær nemlig. To uker omtrent til shoppeferie. Gleder meg. Og trenger dette! Jeg liker ikke meg selv om dagen, og må virkelig anstrenge meg for å orke å kle på meg ordentlige klær liksom. GAH! Måtte dette bedritne humøret og formen forsvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja. Påsken gikk og jeg la på meg 1 kg. Ikke overrasket, sjukt mye godis, veldig lite mosjon. Nå går jeg hjem fra jobb hver kveld. 4 km. Det gjør godt å bevege seg litt. Kostholdet er også på bedringens vei. Men hodet er ikke på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er noen trøst så har ting sklidd fullstendig ut her også. Eller, det er vel egentlig ikke riktig å si det heller siden det har vært slik i så mange måneder. Men NÅ må jeg ta grep og få kontroll på situasjonen! Jeg heier på deg missdior og har trua på deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Nori skrev:

Hvis det er noen trøst så har ting sklidd fullstendig ut her også. Eller, det er vel egentlig ikke riktig å si det heller siden det har vært slik i så mange måneder. Men NÅ må jeg ta grep og få kontroll på situasjonen! Jeg heier på deg missdior og har trua på deg. 

det er en liten trøst 😀 heier på deg og! dette klarer vi 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg gått 11,7 km.  22,1 km siden 1. april.  Jeg liker å gå. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dorey

Så flink du er! :) Jeg er også veldig glad i å gå! Hører du på lydbok eller noe mens du går? Jeg synes det er veldig motiverende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 4.4.2016 at 19.28, Dorey skrev:

Så flink du er! :) Jeg er også veldig glad i å gå! Hører du på lydbok eller noe mens du går? Jeg synes det er veldig motiverende!

takk for det! :) ja, det er jo så forfriskende og deilig. og ekstra fint om kveldene når ungen er lagt og man kan være litt alene.

jeg hører bare på musikk jeg, men lurer på å laste ned lydbok eller podkast :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen, faen, faen. Alt går mot meg!! Nå hadde jeg ei full jobbuke, jeg ledet endomondochallengen vår i gruppa, også klarer jeg å vrikke ankelen noe helt sinnsykt på gåtur i går kveld. Hva i farsken! Det er så urettferdig at jeg griner ved tanken. Jeg har jo vært superflink og gått masse, men så bare... nei. Det er ikke sååå vondt lenger, men vondt nok og jeg klarer fortsatt ikke gå helt 100% på foten. ÅÅÅRH! Det er så sabla irriterende!!! :(

IMG_20160406_192625.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
12 minutter siden, Favole skrev:

:overrasket: Ævv! 

God bedring :klemmer: 

takk for det! :) skal til legen i morgen, sånn at jeg får sjekka at det ikke er brudd. tror ikke det da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Dorey skrev:

Oj, den så vond ut! :( Det er sykt frustrerende når sånt skjer og velter en god flow :(

den er vond :( ja,  vet du. det er helt grusomt å måtte sitte hjemme med foten høyt og se på alle andre som er ute og går tur. nå var jeg så utrolig godt i gang, og gikk mellom 5-10 km hver dag. jeg gråter litt hele tida nå, for jeg blir så frustrert :(

16 timer siden, Nori skrev:

Au au au! Det så ikke noe godt ut. Håper benet blir bra i superfart og at du får kommet deg ut på tur! 

takk, det håper jeg også! syns det skal gå kjempefort :)

var hos legen i dag, og ble derfra henvist til røntgen pga mistanke om brudd. var heldigvis ikke brudd!!! men det kunne se ut som de gamle bruddene mine i ankelen var blitt "svakere"  om man kan si det sånn. sykemeldt til søndag med beskjed om å ta det helt piano...  jeg har ikke tid! jeg vil ut og gå! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...