Litz Skrevet 7. oktober 2004 #21 Skrevet 7. oktober 2004 Kommer litt an på. I veldig gamle utleste bøker (som jeg bare leser nok en gang av ren kjedsomhet) så lager jeg eselører. I nye bøker, og alle hardcover-bøker bruker jeg bokmerke. Hva jeg bruker som bokmerke kan være så mangt, tar det første og beste jeg finner. Hvis det er bøker som har papircover utapå permen så tar jeg bare en av de flikene og legger mellom.
Maetzii Skrevet 7. oktober 2004 #22 Skrevet 7. oktober 2004 Bretter somoftest ned et hjørne (men så er nesten alle bøkene jeg har pocketbøker, og de fleste kjøpt brukt - så synes ikke det gjør noe særlig). De vanligste alternativene er: lånelapper fra biblioteket, blyanter, pengesedler, sjokolade (hele innpakkede altså, ikke løse biter - blir så klissete), sminkespeil, disketter og dopapir. Ordentlige bokmerker, binderser, post-it lapper og alle de andre "smarte" løsningene er så slitsomme å finne.. De så litt rart på meg i klassa mi da jeg møtte opp til øvingstime og hadde to twist-marsipanbiter som bokmerker i javaboka mi ja..
maiia Skrevet 7. oktober 2004 #23 Skrevet 7. oktober 2004 Akkurat nå bruker jeg et kort som jeg har fått av min kjære. Av og til bruker jeg vanlige bokmerker eller bokomslaget, men stort sett tar jeg det første og beste jeg finner.
Celeste Skrevet 7. oktober 2004 #24 Skrevet 7. oktober 2004 Som oftest kvitteringen fra biblioteket, ellers andre lapper jeg finner rundt omkring. Andre kvitteringer, post-it lapper etc.
Isiselin Skrevet 7. oktober 2004 #25 Skrevet 7. oktober 2004 Jeg har også et postkort nå som jeg fikk av mamma, men det er så fint at jeg skal ramme det inn. Tenker på det hver gang jeg åpner boka. Er et nydelig bilde hjemmefra (fra Nord-Norge) og noen få fine ord som betyr mye for meg og passer til bildet. Et sånt har jeg også og bruker det som bokmerke. Bilde av det nydelige nordnorske fjellet på øya jeg kommer fra og så står det "Så lenge du har lengsel har du håp - og et mål". Savner hjemstedet mitt veldig når jeg ser på det.
Suzy Skrevet 8. oktober 2004 #27 Skrevet 8. oktober 2004 Ofte tar jeg bare løs "dustcoveret" - altså omslaget, på den ene siden og legger det inn der jeg driver.
Gjest gjest1 Skrevet 9. oktober 2004 #28 Skrevet 9. oktober 2004 Jeg bruker allltid et bokmerke som jeg fikk for mange år siden av en venninne i USA. Det er et bokmerke med pressede blomster og med denne teksten: What sunshine is to flowers, smiles are to humanity". Jeg bretter aldri eselører på bøkene mine, være seg pocket eller hard-back.
Gjest Virvel Skrevet 9. oktober 2004 #29 Skrevet 9. oktober 2004 Bruker gjerne omslaget på boken, hvis den har det, eller så har jeg et lite sauebokmerke i plast. Eller så bruker jeg bare en papirlapp...
Fakse Skrevet 9. oktober 2004 #30 Skrevet 9. oktober 2004 Mange av bøkene jeg har lest i det siste har en tråd til å legge inn som bokmerke. Ellers bruker jeg diverse, både papirlapper, blyanter og kviteringer. Har noen ordentlige bokmerker, men de er jo ikke i nærheten når jeg trenger dem. Hater at folk legger bøkene åpne mot et bord, det ødelegger jo ryggen på dem. De som gjør sånn får ikke låne bøker av meg
Gjest Embla s Skrevet 9. oktober 2004 #31 Skrevet 9. oktober 2004 Jeg bruker ofte ikke bokmerker, men stikker inn det jeg har for hånden (penner, avis, kvitteringer, etc) har også hendt jeg har lagt boken oppslått ned med baksiden opp :oops: (Men det skal man jo ikke gjøre :fy: :oops: ) Også hender det jeg lar støvomslaget sitte på og bruker det. Jeg leser alltid en bok om gangen, og er det en bok som fenger, leser jeg den så og si ut i ett, derfor er det ofte unødvendig med bokmerke - jeg husker hvilke side/kapittel jeg er på.
-Fisken- Skrevet 9. oktober 2004 #32 Skrevet 9. oktober 2004 Jeg bruker det jeg finner; kviteringer, kort, papirbit, osv.
Gjest Anonymous Skrevet 9. oktober 2004 #33 Skrevet 9. oktober 2004 Smussomslaget eller eselører. Eller en eller annen lapp.
Blåklokke Skrevet 14. oktober 2004 #35 Skrevet 14. oktober 2004 Et pent kort jeg har fått av datteren min på morsdagen en gang.
Anglofil Skrevet 14. oktober 2004 #36 Skrevet 14. oktober 2004 Bruker som regel et bokmerke, sånn som følger med bøkene når du kjøper dem. Mvh Yvonne
Naixin Skrevet 14. oktober 2004 #38 Skrevet 14. oktober 2004 Hva enn jeg har tilgjengelig av papirlapper. Eller så husker jeg sidetallet.
Jupi Skrevet 15. oktober 2004 #39 Skrevet 15. oktober 2004 Jeg har laget mine egne bokmerker, altså ikke eselører, men forseggjorte bokmerker med glitter og navnet mitt på. Kjekt å ha Spennende Det vil jeg prøve! Selv har jeg i skrivende stund en tepose-papir som bokmerke
Gjest Anonymous Skrevet 17. oktober 2004 #40 Skrevet 17. oktober 2004 Tenk at noen lager eselører!! :o Det klarer jeg nesten ikke gjøre mot IKEA-katalogen en gang... Men så er kanskje jeg litt rar da... Som bokmerke bruker jeg sånne bokmerker som følger med når man kjøper bøker.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå