Gjest gjest2 Skrevet 6. oktober 2004 #1 Skrevet 6. oktober 2004 Heisann! Lurte bare på om det er noen her som hr noen gode anbefalinger når det gjelder høytlesingsbøker for barn i alderen 1.-4.klasse? Er spesielt ute etter gode tips om Roald Dahl sine bøker, de skal visst være spennende?? Takker så masse for evt. svar!
Isiselin Skrevet 6. oktober 2004 #2 Skrevet 6. oktober 2004 "Charlie og Sjokoladefabrikken" er kjempespennende for unger i den alderen. Det samme er "Heksene". Kanskje "Heksene" kan bli litt for skummelt for de aller reddeste 1. klassingene, men ellers er den velødig spennende.
Nasseline Skrevet 6. oktober 2004 #3 Skrevet 6. oktober 2004 Også har vi jo SVK, den er skikkelig koselig. Og Mathilda, da. Jeg husker også en bok som het Dustene, som jeg tror er skrevet at Roald Dahl.
Isiselin Skrevet 6. oktober 2004 #4 Skrevet 6. oktober 2004 Ja, "Mathilda" er kjempefin! "Dustene" er også Roald Dahl, ja, men den har jeg aldri lest (av en eller annen merkelig grunn).
Gjest Anonymous Skrevet 6. oktober 2004 #5 Skrevet 6. oktober 2004 svein og rotta av Nicolaysen, er kjempe morsomme bøker..
sommerfuglene Skrevet 6. oktober 2004 #6 Skrevet 6. oktober 2004 bøkene til astrid lindgren er også fine syns jeg!
Gjest Anonymous Skrevet 7. oktober 2004 #7 Skrevet 7. oktober 2004 Ja' date=' "Mathilda" er kjempefin! "Dustene" er også Roald Dahl, ja, men den har jeg aldri lest (av en eller annen merkelig grunn).[/quote'] Den ELSKET jeg!!! Den tror jeg at jeg må finne frem igjen...
Cr@sh Skrevet 7. oktober 2004 #8 Skrevet 7. oktober 2004 Føyer meg inn i rekken av de som anbefaler både Roald Dahl, Marit Nicolaysen og Astrid Lindgren. Anbefaler dessuten bøkene i "Leseløve"-serien og "Bokorm"-serien. De er fine å lese høyt fra og for barna til å lese selv i. Finnes også en "Høytlesning"-serie og en "Les for meg"-serien. Spør i bokhandlen!
Gjest Anonymous Skrevet 8. oktober 2004 #9 Skrevet 8. oktober 2004 Bøkene om Sofie og Katrine av Grethe Haagenrud er kjempefine som høytlesningsbøker. De har jeg lest for barna mine da de var mindre. Handler om krigen i Norge, spesiellt i Finnmark, sett fra de to søstrenes øyne. Flotte og lærerike bøker!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå