Gå til innhold

Smerter under sex.. Hjelp!

Fremhevede innlegg

Skrevet

I løpet av de siste månedene har jeg begynt å få smerter når jeg har sex. Smertene er litt som mensensmerter og jeg skal forklare dem, og er verst i stillinger der han kommer dypt inn med harde støt. 

Jeg syntes det er så vanskelig.. Har vært sammen med kjæresten min i 1år nå, vi er 16år gamle og sex er en viktig del av forholdet - som i alle forhold.. Så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Vi har fortsatt mye sex, men det tar bort mye av gleden når det er vondt og ikke godt, men føler jeg ikke har så mye valg, en 16år gammel gutt vil jo ikke trives i forhold uten sex heller.

Er det noen som har noen forslag til hva som kan hjelpe? Hvordan jeg kan slappe av, puste osv for å hindre smertene? Alle råd mottas med takk!

Anonymkode: e19ac...470

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, har ett råd. Han må slutte å komme dypt inn med harde støt. De fleste kvinner får vondt av det. Og du må lære deg å si fra til han når det gjør vondt, så dere kan unngå de stillingene som gir smerte, og han kan lære hva som er godt for deg også. Om du fortsetter å ha sex kun på hans premisser, uten hensyn til om du får vondt, kan du utvikle enda verre smerter (vaginisme og vestibulitt). 

.

Anonymkode: 3a2ad...d4a

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, har ett råd. Han må slutte å komme dypt inn med harde støt. De fleste kvinner får vondt av det. Og du må lære deg å si fra til han når det gjør vondt, så dere kan unngå de stillingene som gir smerte, og han kan lære hva som er godt for deg også. Om du fortsetter å ha sex kun på hans premisser, uten hensyn til om du får vondt, kan du utvikle enda verre smerter (vaginisme og vestibulitt). 

.

Ja, jeg skjønner det, men problemet er at de er der nesten uansett.. Det er bare at når han "tar litt i" så blir det nesten uutholdelig. Her om dagen trodde jeg at jeg skulle svime av omtrent men hadde ikke samvittighet til å stoppe han..

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg skjønner det, men problemet er at de er der nesten uansett.. Det er bare at når han "tar litt i" så blir det nesten uutholdelig. Her om dagen trodde jeg at jeg skulle svime av omtrent men hadde ikke samvittighet til å stoppe han..

Kanskje du kan ha endiometriose? For å sjekke hva smertene kan komme av, så ville jeg tatt det opp med lege, og aller helst fått henvisning til en gynekolog med ultralyd. Også kjønnssykdommer kan være greit å teste seg for, det kan også gi smerter (klamydia, mycoplasma og andre urethritter).

Håper du finner ut hva det er for noe. 

Skrevet

Hvis det er så vondt at du nesten svimer av så MÅ du stoppe han. Han vil jo sikkert ditt beste, og ønsker jo ikke å skade deg på noe vis. Smerter er kroppens måte å varsle om skade eller potensiell skade på, og du må ta det på alvor. Du må også ta kontakt med legen din slik at han eller hun kan hjelpe deg å finne ut hva det skyldes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...