Karianne Skrevet 6. oktober 2004 #1 Skrevet 6. oktober 2004 Sånn jeg har forstått det så trenger ansiktshuden enten fuktighet eller fett. Eller kan det være en blanding? Så da lurer jeg på hva Dermalogica's Active Moist gir? For denne er veldig bra til meg, men alt for dyr. (og hvertfall etter at vi må betale toll for Strawberrynet-varer). Noen som har en som er veldig lik, men som er billigere? Jeg er ikke finere på det enn at jeg kan kjøpe fuktighetskremen på Rema, altså, men vil ha en som har samme konsistensen som Active Moist og samme "lett-heten".
Gjest Ethereal Skrevet 6. oktober 2004 #2 Skrevet 6. oktober 2004 Active Moist er en ren fuktighetskrem uten fett. Alternativer er ikke så lett, men prøv Vichy Thermal S fra apoteket.
Karianne Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter #3 Skrevet 6. oktober 2004 Ja, når du sier det, så har jeg faktisk prøvd denne. Den er også kjempegod!! Men det er jo så lite på hver flaske.. Litt dyrt. Er det noen billigere alternativer i samme gata? Disse to som er nevnt (active moist og vichy) er supre for meg.
Gjest Ethereal Skrevet 6. oktober 2004 #4 Skrevet 6. oktober 2004 Den er jo på krukke? Jeg stoler ikke på billigmerker, ofte overparfymerte og fulle av dårlige stoffer, som f.eks mineraloljer. Kanskje Body Shop har noe? Eller hva med Iris-serien fra Weleda (helsekost)?
Gjest Anonymous Skrevet 6. oktober 2004 #5 Skrevet 6. oktober 2004 Hei! Du har kanskje ikke fått med deg at Strawberrynet dekker tollen du må betale? Jeg har bestilt en god del varer derfra, og de betaler alle avgiftene du må betale. Det eneste du behøver å gjøre, er; enten fakser, mailer, eller sender pr post kopi av kvitteringen for tollen. Så kommer pengene inn på kontoen etter ca en uke... Høres for godt ut til å være sant, men det er faktisk tilfelle
IdaC Skrevet 7. oktober 2004 #6 Skrevet 7. oktober 2004 Og du har fått pengene tilbake hver gang? Fotoller du varene selv via nettet, eller tar posten seg av det?
Karianne Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter #7 Skrevet 7. oktober 2004 Den er jo på krukke? Den jeg kjøpte var på pumpeflaske, og jeg følte at jeg ikke fikk opp alt. Takk for råd! Skal sjekke på body shop.
Karianne Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter #8 Skrevet 7. oktober 2004 Hei! Du har kanskje ikke fått med deg at Strawberrynet dekker tollen du må betale? Jeg har bestilt en god del varer derfra' date=' og de betaler alle avgiftene du må betale. Det eneste du behøver å gjøre, er; enten fakser, mailer, eller sender pr post kopi av kvitteringen for tollen. Så kommer pengene inn på kontoen etter ca en uke... Høres for godt ut til å være sant, men det er faktisk tilfelle [/quote'] Jeg har lest det der med at man kan fakse inn kvitteringen, men jeg har ikke tilgang på fax til utlandet, så det ble ikke noe av det. Visste ikke at det kunne mailes eller sendes i posten. Dessuten var det første gangen jeg fortollet noe, så det tok så lang tid innen jeg fikk kvitteringen. Måtte ha passord og greier.
Elze Skrevet 7. oktober 2004 #9 Skrevet 7. oktober 2004 Den jeg kjøpte var på pumpeflaske, og jeg følte at jeg ikke fikk opp alt. Takk for råd! Skal sjekke på body shop. Den som heter Thermal S Mat er på pumpeflaske. Thermal S1 og S2 er på krukke. Tror Thermal S1 er likest Active Moist i konsistens. Du kan også prøve Oligo25 fra Vichy, finnes for normal/kombinert hud, eller normal/tørr. Be om prøver på apoteket, så får du prøvd flere. Enig i at pumpeflaskene til Vichy ikke er spes. gode., men krukkene er store og fine.
Gjest Cuddly Skrevet 7. oktober 2004 #10 Skrevet 7. oktober 2004 Den jeg kjøpte var på pumpeflaske, og jeg følte at jeg ikke fikk opp alt. Takk for råd! Skal sjekke på body shop. Da må det være den for "ungdomshud" du har prøvd - altså ikke den Ethereal nevner. Husker ikke hva den heter, men tror det er den eneste på flaske fra Vichy.
Karianne Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter #11 Skrevet 7. oktober 2004 Jeg liker ikke krukker mtp forurensing av kremen. Vet man kan bruke sånne pinner, men det er lettere med f.eks. tube. Er den Oligo fra Vichy på tube eller pumpeflaske? Noen som vet noe om Normaderm fra Vichy? Tror den er litt for uren hud, men det skader jo ikke å motvirke litt sånt i tillegg.
Elze Skrevet 7. oktober 2004 #12 Skrevet 7. oktober 2004 Oligo 25 er på krukke. Normaderm er på pumpeflaske. Jeg syntes ikke den ga nok fuktighet, men hvis du ikke har tørr hud i det hele tatt, er den jo verdt et forsøk.
Gjest Anonymous Skrevet 8. oktober 2004 #13 Skrevet 8. oktober 2004 Ja, jeg fikk pengene tilbake hver gang... Tok ikke lang tid heller, en uke fra jeg fakset kopi av kvitteringen. Jeg fakset det på posten. Det koster 50 kr å fakse til utlandet da, men jeg fikk tilbake 400, så da var det ok synes jeg. Blir billigere jhvis du har scanner og kan scanne kvitt for deretter å maile den...
Gjest Anonymous Skrevet 8. oktober 2004 #14 Skrevet 8. oktober 2004 Snakk om service. Strawberry taper jo penger på å betale tollen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå