Gå til innhold

Til dere som har skadet halebeinet

Fremhevede innlegg

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hjertelig :)

Ja, mine smerter er hovedsaklig bare når jeg sitter på et hardt baderomsgulv i flere min, forså å komme meg opp igjen å stramme halebeinet. Da kjenner jeg det, men bare når det strammes altså.

Med andre ord, du syns dette er minimale smerter? 

Anonymkode: a1819...f87

Ja. Jeg får smerter av å sitte på en polstret stol med pute, myk sofa, vanlig kjøkkenstol med pute, når jeg sitter. Kan ikke sitte normal mer enn noen minutter uten smerte, så sitter på siden for å avlaste. Kan ikke utføre sit-ups og andre trenings-teknikker gjør også vondt. Har fått påvist skade via MR, men bare fordi det kunne være annen komplikasjon i mitt tilfelle. Veldig vanskelig å reise meg etter å ha sittet lenge. 

Men er alltid lurt å høre med legen din. Håper det kan gå over..men har hatt det lenge nå. 

Anonymkode: 041ec...05a

Videoannonse
Annonse
Gjest Klaveret
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det osteopaten gjorde? Veldig rart at han kan fjerne smertene dine helt sånn brått. 

Du kan altså sitte på harde underlag Idag, uten å kjenne noenting?

Jeg husker ikke akkurat hva osteopaten gjorde, men noe av det var at han hold hendene på forskjellige steder. Beklager at jeg ikke kan svare deg bedre. Han forklarte noe om energibaner og feilstillinger etc. mener jeg å huske. Jeg er i utgangspunktet veldig skeptisk til alt jeg ikke forstår og det var min mor som bestilte og betalte timen, så det sier jo litt ... men det hjalp!! Jeg ble jo ikke god der og da, men la oss si at i løpet av en uke merket jeg stadig mindre til det og så var jeg god. Tro det eller ei :)

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Jeg får smerter av å sitte på en polstret stol med pute, myk sofa, vanlig kjøkkenstol med pute, når jeg sitter. Kan ikke sitte normal mer enn noen minutter uten smerte, så sitter på siden for å avlaste. Kan ikke utføre sit-ups og andre trenings-teknikker gjør også vondt. Har fått påvist skade via MR, men bare fordi det kunne være annen komplikasjon i mitt tilfelle. Veldig vanskelig å reise meg etter å ha sittet lenge. 

Men er alltid lurt å høre med legen din. Håper det kan gå over..men har hatt det lenge nå. 

Slik var det for meg også mens det var på sitt verste. 

Skrevet
40 minutter siden, Cata skrev:

Jeg er stort sett smertefri, men så er det over 30 år siden dette hendte også ;) . Kan kjenne det av og til om jeg har sittet forkjært, men det går måneder og år mellom hver gang. For øvrig har jeg aldri hatt for vane å sitte lenge på steinhardt underlag, -man har da sofa :ler: . 

For eksempel bilsetet. Når jeg sitter på det setet, er ikke det mykeste i verden, i flere min/timer, så kjenner jeg det ja. Spesielt om jeg har trange bukse i tillegg, så legger enda mer press på halebeinet. 

Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oj, så kjedelig. Hvordan fikk du smertene, og hvor lenge har du hatt det?

Er det vanlig halebeinskade du har fått?

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det heter forresten coccyx- skade eller coccydynia om du vil google på det - http://www.spine-health.com/conditions/lower-back-pain/tailbone-pain-causes 

Tumor or infection. Rarely, coccydynia is due to a tumor or infection in the coccyx area that puts pressure on the coccyx, leser jeg.

Kan halebeinsmertene virkelig komme av dette også? Men da hadde man vel hatt veldig sterke smerte, eller?

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tumor or infection. Rarely, coccydynia is due to a tumor or infection in the coccyx area that puts pressure on the coccyx, leser jeg.

Kan halebeinsmertene virkelig komme av dette også? Men da hadde man vel hatt veldig sterke smerte, eller?

Hva tenker dere? :)

Skrevet

Jeg datt ned en vindeltrapp og rett på halebenet for over åtte år siden. Det førte til brudd og jeg hadde forferdelig vondt i lang tid etterpå, og det tok måneder før jeg i det hele tatt kunne prøve å sitte uten å sitte på en slik smultring (pute med hull i midten). Jeg kjenner det fremdeles hvis jeg f.eks sitter lenge av gangen i én stilling. Det kan fremdeles bli så vondt at det kommer som slike sterke smerter og ilinger. 

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet
16 minutter siden, Yvonne skrev:

Jeg datt ned en vindeltrapp og rett på halebenet for over åtte år siden. Det førte til brudd og jeg hadde forferdelig vondt i lang tid etterpå, og det tok måneder før jeg i det hele tatt kunne prøve å sitte uten å sitte på en slik smultring (pute med hull i midten). Jeg kjenner det fremdeles hvis jeg f.eks sitter lenge av gangen i én stilling. Det kan fremdeles bli så vondt at det kommer som slike sterke smerter og ilinger. 

Mvh Yvonne :heiajente:

Jeg har ikke sånn. Har bare vondt når jeg sitter på et steinhardt gulv i flere min, og skal stramme halebeinet. Fikk skaden for 6 mnd siden. Hva tenker du? 

Skrevet

Sklei ned trappa for fem år siden, tror jeg slo halebeinet ganske så hardt. Kunne ikke gå uten smerte de første fire ukene. Når jeg kjenner etter, er det ytterste leddet i en 90 graders vinkel i forhold til følgende ledd, så har nok gjort noe. Under første svangerskap og litt under dette svangerskapet kjenner jeg det gjør litt vondt, men det er overlevbart. Å sitte lenge er også ubehagelig.

Var ikke hos lege, tenkte ikke stort over det egentlig. Jeg plages ikke av det.

Skrevet
20 minutter siden, Emiliania skrev:

Sklei ned trappa for fem år siden, tror jeg slo halebeinet ganske så hardt. Kunne ikke gå uten smerte de første fire ukene. Når jeg kjenner etter, er det ytterste leddet i en 90 graders vinkel i forhold til følgende ledd, så har nok gjort noe. Under første svangerskap og litt under dette svangerskapet kjenner jeg det gjør litt vondt, men det er overlevbart. Å sitte lenge er også ubehagelig.

Var ikke hos lege, tenkte ikke stort over det egentlig. Jeg plages ikke av det.

Du plages ikke med det, men du kan kjenne det? Er det sånn at du ikke kan sitte lenge på et hardt gulv f.eks? :)

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du plages ikke med det, men du kan kjenne det? Er det sånn at du ikke kan sitte lenge på et hardt gulv f.eks? :)

Ja, jeg kjenner det om jeg sitter lenge ja. Ellers er det ikke noe spesielt jeg føler når jeg jogger, hopper rundt og leker med datteren min. Jeg kan sitte en to timer på hardt underlag før det blir ubehagelig, da går meg en runde. Blir verre når jeg sitter 8 timer på nattoget (og halvsover), da kjenner jeg det mer. Man lever med det, det blir en vane. Når det kommer til svangerskapet er det bare litt pulserende, men tror det har med alle forandringene som skjer.

Om du virkelig plages av det, burde du kanskje gå til legen. 

Skrevet

Jeg ble dyttet ned i et basseng en eller annen gang på barneskolen, og landet på halebeinet på flisene i bunn av bassenget (ja, det var hysterisk vondt). Etter det vokste halebeinet på den ene siden, så nå er det stort og skjevt. 

Spurte en gang en lege, som sa at han anbefalte ikke operasjon, siden halebein hadde en tendens til å vokse igjen etter et likt inngrep. Aner ikke om det stemmer eller ikke.

Nå er jeg 33, og kan fortsatt ikke ta en situps på hardt underlag, ligge på harde flater (gulv, hard madrass, etc) eller sitte i en hard sofa. Kommer nok ikke til å bli bedre heller, regner jeg med.

Anonymkode: 19f15...801

Skrevet
4 timer siden, Emiliania skrev:

Ja, jeg kjenner det om jeg sitter lenge ja. Ellers er det ikke noe spesielt jeg føler når jeg jogger, hopper rundt og leker med datteren min. Jeg kan sitte en to timer på hardt underlag før det blir ubehagelig, da går meg en runde. Blir verre når jeg sitter 8 timer på nattoget (og halvsover), da kjenner jeg det mer. Man lever med det, det blir en vane. Når det kommer til svangerskapet er det bare litt pulserende, men tror det har med alle forandringene som skjer.

Om du virkelig plages av det, burde du kanskje gå til legen. 

Nei plages ikke akkuratt av det.

Kjenner det bare når jeg sitter på et hardt underlag og prøver å stramme halebeinet. Kan du prøve å stramme halebeinet etter å ha sittet på noe hardt? Får du vondt da? Jeg får nemlig det ;) 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble dyttet ned i et basseng en eller annen gang på barneskolen, og landet på halebeinet på flisene i bunn av bassenget (ja, det var hysterisk vondt). Etter det vokste halebeinet på den ene siden, så nå er det stort og skjevt. 

Spurte en gang en lege, som sa at han anbefalte ikke operasjon, siden halebein hadde en tendens til å vokse igjen etter et likt inngrep. Aner ikke om det stemmer eller ikke.

Nå er jeg 33, og kan fortsatt ikke ta en situps på hardt underlag, ligge på harde flater (gulv, hard madrass, etc) eller sitte i en hard sofa. Kommer nok ikke til å bli bedre heller, regner jeg med.

Anonymkode: 19f15...801

Så kjedelig å høre. Har du tatt røntgen da? 

Spør deg også; Kan du stramme halebeinet, etter å ha sittet på et gulv i noen min? 

Skrevet

Noen fler? ;)

Skrevet

Jeg hadde veldige vondt på ungdomsskolen, etter at jeg hadde slått meg gjentatte ganger på halebeinet. Dette ble en hindring når jeg red hest for eksempel, fordi jeg dunka mye borti salen. Jeg gikk til lege med dette, og legen sa at det går over av seg selv etter hvert, og at jeg også kanskje hadde vondt pga. at jeg fortsatt vokste. Jeg tror jeg hadde litt smerter i halebeinet i rundt 2 år før det gikk over. Det var så ille at jeg ikke kunne sitte ordentlig og måtte sitte på den ene rumpeballen, om du skjønner :b

Anonymkode: f7172...5a1

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde veldige vondt på ungdomsskolen, etter at jeg hadde slått meg gjentatte ganger på halebeinet. Dette ble en hindring når jeg red hest for eksempel, fordi jeg dunka mye borti salen. Jeg gikk til lege med dette, og legen sa at det går over av seg selv etter hvert, og at jeg også kanskje hadde vondt pga. at jeg fortsatt vokste. Jeg tror jeg hadde litt smerter i halebeinet i rundt 2 år før det gikk over. Det var så ille at jeg ikke kunne sitte ordentlig og måtte sitte på den ene rumpeballen, om du skjønner :b

Anonymkode: f7172...5a1

Ok. Og du er helt smertefri Idag? Var det sånn at du fikk smerter i halebeinet, når du strammet rumpeballene?

Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen fler? ;)

At det går an å mase så jævlig om et halebein...

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...